Citat:
Ursprungligen postat av
Repo
Varför ska man få ångest över det? Tänk att det är som en dröm, med alla möjligheter vad det innebär. Du har bara en chans att få till det rätt för sedan kommer du att vakna upp. Det som är en livslängd på 80 år i drömmen är bara några sekunder utanför drömmen. Inget att oroa sig för.
Om du hittar på hela universum så innebär det att du existerar, vilket innebär att du antingen är gud eller är barn av någon annans skapelse. I vilket fall är du inte ensam vilket inte kan sluta i att du är det enda som existerar. VI finns alltid, alltid och aldrig. Det beror på hur du vill se det. Vill du se det dåliga så väljer du att se det dåliga, men du behöver bara vrida blicken och upptäcka att det finns bra saker också att se. Välj dessa istället.
Jag tänker redan "att det är som en dröm". Men inte till 100%. Skulle du eller jag göra det skulle vi inte ha några som helst besvär med att springa ut på det lokala torget, nakna och skrika att vi inte finns, tex. Gör du det? Och om inte? Varför gör du inte det?
Om du har haft en lucid dröm så vet du att man är "fri att göra vad man vill i drömmen". För du har vetskapen om att du ändå kommer att vakna till "verkligheten". Den här verkligheten som du och jag "måste genomleva" och "sköta oss" i.
Allt "slentriansnack" om att "livet är en dröm" och att du kan göra vad du vill köper jag inte av människor som verkligen inte lever ut det till 1000%.
Men du kanske gör det?