Citat:
Ursprungligen postat av
Summerbird
Tanken r att han skulle ha sympatiserat starkt med oppositionsledaren, och att den senare blivit fngslad pga falska anklagelser. Lite som Tymoshenko blev rjd ur vgen.. Och Shah var p rttegngen 4 timmar innan flygningen och kan frmodas ha varit upprrd ver utgngen. Han hade ocks p ett foto en trja med texten "Democracy is dead". En sn person kanske kan tnkas ta lagen i egna hnder?
Men sjlvmord? Utan att gra ett uttalande s hela vrlden fr reda p varfr och hur ruttet systemet r osv osv... Njahh.
Det som hnt har ju och andra sidan skadat det sittande styret ngot enormt. Betydligt mer n vad det skulle ha gjort om man direkt ftt reda p att en galen oppositions-sympatisr krashat planet.
Vad annars har vi? Jag skulle hvda att det helt klart r den mest troliga teorin som finns just nu.
Har det pratats om piloternas ekonomiska situation?
Citat:
Ursprungligen postat av
scheele
Jag funderar vilt hr, men kan kaptenen valt att ta, eller smyga in cabinpersonalens syrgastuber in i cockpit? Efter det att han slagit ut styrman valt att g direkt upp p hg hjd, d r det bara en tidsfrga innan alla i cabinen r medvetslsa, samtidigt som han sjlv kan anvnda upp de tuber han tagit?
KSVs inlgg var vl mer ett svar p vad passagerare skulle tnkas kunna ha anvnt fr att ta sig in i cockpit. Piloten kan ju bara lsa ute sin kollega istllet fr f honom medvetsls. Piloterna har ju dessutom syrgasmasker som rcker betydligt lngre n passagernas s mer syre tror jag inte att han hade behvt hmta.