2014-03-18, 10:36
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapellet
alldeles riktiga tankegångar.läser artikeln i internetworld"5kronan hade stoppat lexbase"kostnaden om domstolarna hade tagit 5kr för var sida de lämnat ut hade blivit över 60milj istället för nästan gratis.enl artikeln innehåller deras databas ca 12,5milj dokumentsidor för en kostnad av ca 900.000kr en absolut skitsumma för en sådan mängd rådata.

Om dom var tvungna att göra jobbet själva så skulle det kunna se ut så här (nu är inte jag något mattegeni direkt, så om den här uppställningen är fel, korrigera gärna uträkningen):

12,5 miljoner sidor
multplicerat med 30 sekunder (tiden att skanna in varje enskilt dokument)
= 360 000 000 sekunder
delat med 60 (sekunder per minut)= 6 000 000 minuter
delat med 60 (minuter per timma)= 100 000 timmar
delat med 24 (timmar per dygn)= 4166,66 dygn
delat med 365 (dagar per år)= 11,41 år

Det skulle alltså ta 11,4 år (dygnet runt arbete) att skanna in alla dokument för hand, då räknade jag med att det tar minst 30 sekunder att skanna in ett dokument (det skall läggas i skannern, det skall klickas på skanningsknappen och dokumentet skall sparas). Om någon är av en annan uppfattning, så delge oss den. Det kan ju hända att det finns automatiserade system, men det är bortom min kunskapshorisont
Senast redigerad av VMiLavemang 2014-03-18 kl. 10:49. Anledning: 12,5 MILJONER sidor, inte 12,5 sidor
Citera
2014-03-18, 11:16
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Om dom var tvungna att göra jobbet själva så skulle det kunna se ut så här (nu är inte jag något mattegeni direkt, så om den här uppställningen är fel, korrigera gärna uträkningen):

12,5 miljoner sidor
= 360 000 000 sekunder

Det skulle alltså ta 11,4 år (dygnet runt arbete) att skanna in alla dokument för hand, då räknade jag med att det tar minst 30 sekunder att skanna in ett dokument (det skall läggas i skannern, det skall klickas på skanningsknappen och dokumentet skall sparas). Om någon är av en annan uppfattning, så delge oss den. Det kan ju hända att det finns automatiserade system, men det är bortom min kunskapshorisont

Ja, den tröghet som tidigare fanns i systemet, som ledde till att integriteten kunde naggas stort i kanten, måste uppfinnas på nytt, en digital tröghet. Kan inte någon testa förslagen? Förslaget behöver införas genast. Det går. Vem bestämmer vad tingsrätterna ska debitera? Det gör de själva, intressant nog debiterar tingsrätterna inte samma för domarna, det råder fri prissättning!

Du står för en god kreativitet, medan samhället bara rycker på axlarna. Jag uppfattar situationen som sådan nu.

Att media inte skriver om detta, möjligheter att stoppa Lexbase NU, beror på att en sådan prislista skulle stoppa deras egen bekväma sits, eller ska tingsrätterna ha två prislistor, en för kriminella och en för mediabolagen? Mediaägarna slår bakut, de har slimmade organisationer där det enda journalister ska göra är att trycka på en knapp. Hyckleriet är grovt i media!

Därför måste du vända dig till andra instanser. Det är så här att Lexbase+media=sant. Eller Lexbase, staten+media=sant. Eller Lexbase, staten, media vs svenska folket!

Kontakta EU! Svenskarna blir våldtagna gång på gång i sitt eget land för tid och evighet, jag tror att du får medhåll av alla offer som hängts ut i databasen. Lexbase är ett eldorado för riktigt sjuka individer, sadister. Det finns så många offer här att det är en skam att media inte följt Lexbase till sin egen grav. De ska granska verksamheten och intervjua så många att vi snabbt får till en lösning. Om en fem-krona per dom kan få locket att åka på för gott är det något som måste prövas.

Dessutom är det så att den information du skaffar dig om andra ger möjligheter till hållhakar. Det vet alla som haft minsta kontakt med en psykopat eller personlighetsstörd. Det betyder att offer och brottslingar riskerar att utsättas för mycket oangenäma situationer där de utpressas eller på andra sätt påverkas negativt av någon med "information". En lön sänks, ett jobb försvinner, en vara blir dyrare, en bekant kräver "säkerheter", tröskeln för gemenskap höjs, bostäder kan inte bytas, semesterresor och trevliga utflykter blir "fullbokade", barnen får svårt med kompisar, en familj blir utfryst med mera… Det är inte så att enbart brottslingar får onda ögat, även offer hånas och kränks. Jag har svårt att förstå varför media inte jobbar för högtryck med den här frågan; det är bara frågan om tid, tills några andra kriminella får fram målvakter som gladeligen ställer sig i skottgluggen.
Senast redigerad av Cinnabar 2014-03-18 kl. 11:33.
Citera
2014-03-18, 12:11
Medlem
Citat:

12,5 miljoner sidor
= 360 000 000 sekunder

Som det nu är understödjer Sveriges domstolar mer än något annat företag eller myndighet Lexbase. Detta kommer man inte ifrån, alla juridiska spetsfundigheter till trots. Deras agerande är alldeles förkastligt ur ett moraliskt rättsmedvetande. Det behöver man inte vara jurist för att tycka. De undergräver på sätt och vis sitt eget existensberättigande när de lägger ut straffutmätningen på entreprenad.
Citera
2014-03-18, 12:13
Medlem
efter kontakt med"min" tingsrätt om prissättning av dokument rörande domar,upp till 9 sidor helt gratis!därefter en mindre summa i adm kostnad.
Citera
2014-03-18, 12:23
Medlem
Citat:

12,5 miljoner sidor
= 360 000 000 sekunder

som jag förstod artikeln i internetworld var det visst en enkel sak för dem i.om att hela databasen var i digital form att skriva ett enkelt script som sorterade efter datum,namn,geografisk position osv.detta var väl en av anledningarna till att databasen var så lätt att hacka,enligt kunniga personer var den mycket enkel att knäcka och rent amatörmässigt gjord.detta är ren skandal att en sådan sak med helt enorm sprängkraft kan lämnas i händerna på ett gäng nolltaxerande knarkare som hägern o hans kumpaner.
Citera
2014-03-18, 12:39
Medlem
VMiLavemangs avatar
Enkla script är väl det som genomsyrat deras tidigare scam-databaser.

Om drygt 1-2 timmar kommer jag att posta en hyfsat uppseendeväckande sak.
Citera
2014-03-18, 13:47
Medlem
Citat:
Enkla script är väl det som genomsyrat deras tidigare scam-databaser.

Om drygt 1-2 timmar kommer jag att posta en hyfsat uppseendeväckande sak.

Det är härligt med förvaltningar som ger bort Svenska folkets tillgångar till människor som INTE vill vara en del av vårat samhälle, som INTE vill betala sin skatt till det allmänna, som INTE har några som helst skrupler. Sverige är fantastiskt, gör om - gör rätt.

Uppseendeväckande saker är skoj, ser fram emot postningen.
Citera
2014-03-18, 14:16
Medlem
VMiLavemangs avatar
OnT: Hur många Tingsrätter finns det i Sverige som Lexbase begär in domar från?

OffT: Postade grejen på svenskaskojare, hade jag postat den här hade jag riskerat båda varning och avstängning. Leta efter det jag postade 14.11 idag
Citera
2014-03-18, 14:53
Medlem
Citat:
OnT: Hur många Tingsrätter finns det i Sverige som Lexbase begär in domar från?

OffT: Postade grejen på svenskaskojare, hade jag postat den här hade jag riskerat båda varning och avstängning. Leta efter det jag postade 14.11 idag
Apropå 14:11...nämnde inte Anne Ramberg något om att Sverige/myndigheter till skillnad från andra länder även kan använda s.k stulet material i utredningar....(?)
Skattemyndigheten tack...
Senast redigerad av getontop 2014-03-18 kl. 14:56.
Citera
2014-03-18, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getontop
Apropå 14:11...nämnde inte Anne Ramberg något om att Sverige/myndigheter till skillnad från andra länder även kan använda s.k stulet material i utredningar....(?)

I Sverige är det tillåtet att använda information som är stulen, artikeln handlade om att Tyskland hade köpt information från banktjänsteman för cirka 45 Mkr. Där fanns det vissa tvivel i förfarandet, en svensk myndighet skulle aldrig kunna betala för stulen information = häleri. Men att använda sig utav den från sina tyska kollegor var inget problem.

Det var listor med namn och behållning på bankkonton och jag antar att det blev lite upptaxeringar pga detta.
Citera
2014-03-18, 15:03
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getontop
Skattemyndigheten tack...

Haha, innan gick jag in på Skatteverket.se och laddade upp filen där, jag hann till och med skriva en anayls och posta skiten innan jag insåg att Skatteverket.se inte var en av de "filförvaringstjänster" som finns på nätet och som jag hade för avsikt att ladda upp till. Jag tror dock att de uppskattade mitt "misstag" och händer det inget nu, då är de inkompetenta!
Citera
2014-03-18, 15:22
Medlem
[quote=VMiLavemang|47988423]OnT: Hur många Tingsrätter finns det i Sverige som Lexbase begär in domar från?

Finns 59 st, om jag inte räknat fel. Sveriges domstol, lista över TR. Lexbase har enligt egen uppgift begärt ut "domar från samtliga TR"...men hur ofta och vilka TR de begär ut domar från i dagsläget är oklart...dock finns det mer inform på forumet Sv Skojare där andra lagt ut efter koll med en del TR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in