Citat:
Ursprungligen postat av
VMiLavemang
Om dom var tvungna att göra jobbet själva så skulle det kunna se ut så här (nu är inte jag något mattegeni direkt, så om den här uppställningen är fel, korrigera gärna uträkningen):
12,5 miljoner sidor
multplicerat med 30 sekunder (tiden att skanna in varje enskilt dokument)
= 360 000 000 sekunder
delat med 60 (sekunder per minut)= 6 000 000 minuter
delat med 60 (minuter per timma)= 100 000 timmar
delat med 24 (timmar per dygn)= 4166,66 dygn
delat med 365 (dagar per år)= 11,41 år
Det skulle alltså ta 11,4 år (dygnet runt arbete) att skanna in alla dokument för hand, då räknade jag med att det tar minst 30 sekunder att skanna in ett dokument (det skall läggas i skannern, det skall klickas på skanningsknappen och dokumentet skall sparas). Om någon är av en annan uppfattning, så delge oss den. Det kan ju hända att det finns automatiserade system, men det är bortom min kunskapshorisont
Ja, den tröghet som tidigare fanns i systemet, som ledde till att integriteten kunde naggas stort i kanten, måste uppfinnas på nytt, en
digital tröghet.
Kan inte någon testa förslagen? Förslaget behöver införas genast. Det går. Vem bestämmer vad tingsrätterna ska debitera? Det gör de själva, intressant nog debiterar tingsrätterna inte samma för domarna, det råder fri prissättning!
Du står för en god kreativitet, medan samhället bara rycker på axlarna. Jag uppfattar situationen som sådan nu.
Att media inte skriver om detta, möjligheter att stoppa Lexbase NU, beror på att en sådan prislista skulle stoppa deras egen bekväma sits, eller ska tingsrätterna ha två prislistor, en för kriminella och en för mediabolagen? Mediaägarna slår bakut, de har slimmade organisationer där det enda journalister ska göra är att trycka på en knapp. Hyckleriet är grovt i media!
Därför måste du vända dig till andra instanser. Det är så här att Lexbase+media=sant. Eller Lexbase, staten+media=sant.
Eller Lexbase, staten, media vs svenska folket!
Kontakta EU! Svenskarna blir våldtagna gång på gång i sitt eget land för tid och evighet, jag tror att du får medhåll av alla offer som hängts ut i databasen. Lexbase är ett eldorado för riktigt sjuka individer, sadister.
Det finns så många offer här att det är en skam att media inte följt Lexbase till sin egen grav. De ska granska verksamheten och intervjua så många att vi snabbt får till en lösning. Om en fem-krona per dom kan få locket att åka på för gott är det något som måste prövas.
Dessutom är det så att den information du skaffar dig om andra ger möjligheter till hållhakar. Det vet alla som haft minsta kontakt med en psykopat eller personlighetsstörd. Det betyder att offer och brottslingar riskerar att utsättas för mycket oangenäma situationer där de utpressas eller på andra sätt påverkas negativt av någon med "information". En lön sänks, ett jobb försvinner, en vara blir dyrare, en bekant kräver "säkerheter", tröskeln för gemenskap höjs, bostäder kan inte bytas, semesterresor och trevliga utflykter blir "fullbokade", barnen får svårt med kompisar, en familj blir utfryst med mera… Det är inte så att enbart brottslingar får onda ögat,
även offer hånas och kränks. Jag har svårt att förstå varför media inte jobbar för högtryck med den här frågan; det är bara frågan om tid, tills några andra kriminella får fram målvakter som gladeligen ställer sig i skottgluggen.