Nu vet jag inte hur många timmar om dagen/veckan du spelar? men din flickvän kanske känner sig lite utanför eller kanske inte har något annat att göra? eller som de nämnts tidigare, att hon vill umgås mer med dig.
När man hittar ett bra spel o spela så flyger tiden iväg. Det man kanske inte alltid inser är att för ens partner, som jag förmodar inte har ett lika stort spelintresse, så går tiden inte lika fort. Dem sitter istället och väntar på att man ska sluta spela och umgås istället. Har varit med om båda situationerna
Men lite tråkigt att hon själv inte inser att hon är, som du nämner, dålig. I en sådan situation så tycker jag, som en ny spelare, att man borde tänka om lite och kanske börja på ruta 1 så man lär sig spela i rätt ordning, istället för att börja simma på djupt vatten..
För någon som är ny i spelvärlden, kanske de inte är så lätt att veta vad som är bak och vad som är fram, det är precis som jag skulle lämna över en sminkväska fullt av smink till en kille/tjej som aldrig sminkat sig tidigare, kanske lite svårt o veta vad man ska börja med då! och som grädde på moset - alla har sin egna stil o sminka sig på, precis som en gamer att sitt egna spelsätt. Så de gäller för en erfaren spelare som dig att guida henne till o bli en bra spelare.
Du får även förklara för henne att när du spelar i ditt team så går det tyvärr inte att hon är med för ni spelar på samma nivå eller hur man nu ska säga, att ni har mer erfarenhet än henne och spelar för att vinna. De är som en oerfaren spelare skulle joina ett basketboll lag

När hon väl kommer upp till er spelnivå så kan hon ju få provspela med er igen och se om hon passar bättre då
Men som tidigare nämnt så kanske hon bara känner sig utanför?