2014-05-24, 15:27
Medlem
Corrumpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluecar
Okej, får allt ta och köpa mig en våg. Känns bättre att röka när man vet hur mkt man tagit. Tack för svar!

1 Kryddmått fluffig gräs räcker bra för en nybörjare. Jag rekommenderar en halv kryddmått om det är första gången. Vapo, ta 1/3 - 1/4 kryddmått.

Börja lungt och känn efter. Låt det ta tid, upprepa samma mått under flera tillfällen då ruset har lagt ner innan du börjar och bygger upp dig. Du vet då var du svävar bekvämast förhållande till mått&vikt.

Vissa föredrar 50% på jorden och 50% uppe i molnen. Andra älskar 100%, att sitta och gräva i folk hjärnor, räkna ut och och åka iväg någon stans i molnen. Nojja kan lättare uppstå då om man är osäker.

Jag tycker lagom är bäst, där du kan koppla av och njuta av naturen. Bara vara där, känna av värmen och allt som finns runtom dig utan att bli störd.
Citera
2014-05-25, 12:35
Medlem
Atesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemenhurrudu
En bit på drygt 5x2 cm tycker jag är perfekt. Annars kan du fråga efter rullpapper med filterpapper, så har du både och i samma paket och slipper behöva slakta paket för roach.

http://www.head-nature.com/pics/AqOP...088_1000_1.jpg

De va då inget litet roach du kör med!

Om jag inte har har OCB utan räda rizzlan så kör jag OCB roach mått och brukar ''L'a'' med 2 stycken rizzlan så den blir som en OCB och slickar på hela spliffen för att göra den segare att brinna upp eftersom röda rizzlan inte är segbrinnande. Det tar tid att lära sig L'a bra men övning ger färdighet

EDIT: 2x5 kanske är det måttet, förlåt isf jag är riktigt bäng på NL
Citera
2014-05-25, 18:42
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnguishNbudwire
Har aldrig rökt crush, låter fett skumt och finns inga bra strain reviews på det heller..
Om du nu rökte två holkar och inte kände någonting alls tror jag nog att du kan lista ut själv att du blev blåst.

Pengarna tillbaka..?

Fel av mig det ska stå cush givetvis. Strawberry cush. Men jag konstatera nu att detta är hemmaodlat sativa gräs som misslyckats en aning eftersom det är besprutat med nån jävla strawberry smak som kan jämföras med vattenpipasmak. Jag lämna tillbaka skiten och får förhoppningsvis nytt i veckan.
Citera
2014-05-26, 06:44
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Fel av mig det ska stå cush givetvis. Strawberry cush. Men jag konstatera nu att detta är hemmaodlat sativa gräs som misslyckats en aning eftersom det är besprutat med nån jävla strawberry smak som kan jämföras med vattenpipasmak. Jag lämna tillbaka skiten och får förhoppningsvis nytt i veckan.
Haha okej, det gör du helt rätt i!
Är odlaren färsking må tro?
Citera
2014-05-27, 21:53
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnguishNbudwire
Haha okej, det gör du helt rätt i!
Är odlaren färsking må tro?

Det vettefan men bor man i GBG bör man akta sig för något som luktar väldigt starkt Strawberry. Luktar som vattenpipasmak alltså inte neutral lukt. Att man var så dum att gick på skiten, tur att det löste sig.
Citera
2014-05-28, 16:11
Medlem
Hur mäter jag på bästa sättet upp 0.3g utan våg?

Jag har en pipa som är exakt likadan som dessahttp://www.gorillaglass.com/images/4...0pipes%201.jpg
Koppen i sig är cirka 20mm (vissa säger 18)

Någon som vet på ett ungefär hur mycket man behöver smula sönder en bud med händerna för att få 0.3g?
Citera
2014-05-28, 16:21
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StaffanStaffanson
Hur mäter jag på bästa sättet upp 0.3g utan våg?

Jag har en pipa som är exakt likadan som dessahttp://www.gorillaglass.com/images/4...0pipes%201.jpg
Koppen i sig är cirka 20mm (vissa säger 18)

Någon som vet på ett ungefär hur mycket man behöver smula sönder en bud med händerna för att få 0.3g?
1 liten eller 1/3 stor eller 1/50 stor topcola. Nu är vi cannabisknarkare inga riktiga knarkare som mäter på det viset utan måtten är liten, lagom, fet, jättefet, bängstrut och Marley-size. Rök inte allt om det blir för mycket och du får nog kläm på det där med tiden. happy tokin'
Citera
2014-05-29, 12:40
Medlem
masterior26s avatar
Jag såg en annons på ett gräs som jag funderade på att köpa men det står 60/40 sativa, vad menar dom då att det är 60% sativa och 40% indica?
Citera
2014-05-29, 14:00
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Jag såg en annons på ett gräs som jag funderade på att köpa men det står 60/40 sativa, vad menar dom då att det är 60% sativa och 40% indica?
Mycket riktigt.
Citera
2014-05-29, 15:09
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Mycket riktigt.

Ok tack för svaret!
Citera
2014-05-31, 03:42
Medlem
DoktorVinters avatar
Jag har aldrig rökt på innan och är således nybörjare.. Hur går man tillväga för att testa? Bör man omge sig av människor man känner första gången? Jag har läst på lite i trådarna här under några år.. Men aldrig direkt tagit steget och faktiskt skrivit någonting själv. Jag bor i Göteborg. Här borde det finnas rätt mycket cannabis, right? Hur hittar man seriösa personer som inte tar för mycket betalt för skiten? Hur gör man det så diskret som möjligt? etc. etc..
Citera
2014-05-31, 14:36
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorVinter
Jag har aldrig rökt på innan och är således nybörjare.. Hur går man tillväga för att testa? Bör man omge sig av människor man känner första gången? Jag har läst på lite i trådarna här under några år.. Men aldrig direkt tagit steget och faktiskt skrivit någonting själv. Jag bor i Göteborg. Här borde det finnas rätt mycket cannabis, right? Hur hittar man seriösa personer som inte tar för mycket betalt för skiten? Hur gör man det så diskret som möjligt? etc. etc..
Det mest diskreta hade varit om du visste någon som sålde och gått dit själv, men nu verkar det inte som du vet någon.
Kolla runt med polare om dom vet någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in