Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare

flashback.se

Researchgruppen har på sin twitter erbjudit 50 000 kronor till den som kan ge dem Flashback Forums databas. Det man önskar komma över är de registrerade medlemmarnas e-postadresser.

Läs hela artikeln
2014-09-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
https://twitter.com/ehsanfadakar/sta...26058862886913

Går det ens att radera sitt konto?
Ehsan sitter som vanligt på sina höga hästar och gör sig rolig. Tror han bara är sur för hans egen rasism och antisemitism finns ute för allmän beskådan:
https://twitter.com/KptMytos/status/503274041747468288
Citera
2014-09-10, 18:18
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Du behöver inte oroa dig för det. De går inte via IP adresser. Det de gör är att ta de mailadresser de har som är kopplade till flashback-konton (om de nu har dem) och kör dem via register över mailadresser från andra ställen. Så IP är inte inblandat i sammankopplingen.

Jadu, så gick man ju tillväga även sist. Och det kan nog vara "lika bra", då man oavsett kunskapsnivå skulle röra till det rejält om man försökte ge sig på att koppla ip-adresser med inlägg. I synnerhet på forum i större format, där ip-adresser har blandats upp i inlägg under flera år. Vad jag tänker på i det här fallet, är om man vill försöka koppla ihop vilka som äger vilka konton, genom att försöka göra en trace av inlägg kontra användarkonton på ip-nivå. Det skulle kunna få katastrofala följder.
Citera
2014-09-10, 18:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast något jag funderar över är de skumma PM som skickats det senaste halvåret. Med länkar.

Jag raderade dessa PM utan att titta närmare på den, men jag såg att andra diskuterat dem.

Antag att varje länk var unik. Då kan ju de på detta sätt koppla en IP-adress till ett konto. Och med hjälp av IP-adressen kan de i många fall få en ganska bra bild över var varje medlem bor. Plus att de kan använda IP-adressen vid annat spårningsarbete.
Det kan ha och göra med de sms som kom från Marknadsinsikt.
Citera
2014-09-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast något jag funderar över är de skumma PM som skickats det senaste halvåret. Med länkar.

Jag raderade dessa PM utan att titta närmare på den, men jag såg att andra diskuterat dem.

Antag att varje länk var unik. Då kan ju de på detta sätt koppla en IP-adress till ett konto. Och med hjälp av IP-adressen kan de i många fall få en ganska bra bild över var varje medlem bor. Plus att de kan använda IP-adressen vid annat spårningsarbete.
Det har gjorts trådar om detta och vad jag vet var länkarna inte unika. Däremot ska man givetvis aldrig klicka på något.

Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag var också misstänksam mot dem och har konsekvent vägrat klicka på länkar i PM. Men för att de ska koppla det till enskilda individer krävs det ju att din ISP outar dig. Jag tror inte det är sannolikt, än. Men med det sagt så TOR och VPN tunnel är ju ytterligare ett skydd, då kan inte din ISP outa dig heller utan det krävs att FRA eller liknande är inblandade. Tror knappast FRA skulle ta order från nedsupna kommunister.
Om de har din IP från en annan sida så kan de koppla ihop kontona.
Citera
2014-09-10, 18:20
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grevenplast
Vad ska de med med uppgifterna? Det lär ju ta ett bra jävla tag att kolla vad alla användare har skrivit. Eller kollar de bara upp vem som har mail adressen plus vad den har skrivit.
Hur vet vi att de ens har datan som de påstår?. De har ju inte bevistat att de har den atm.

De har ju haft över ett halvår på sig.

Varför skulle de ljuga, vad skulle de tjäna på det? Det förstör ju endast deras egen trovärdighet ifall de skulle ljuga.
Citera
2014-09-10, 18:21
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Lustigt att Flashback fortfarande har Pippi-grejen och Bitcoin-grejen på löpsedeln längst upp. Är inte detta en PRIORITERAD nyhet nog, säg?

Och fortfarande inget från admin.....

Det vore väl på sin plats med ett pressmeddelande i det här sammanhanget? Vad har hänt? När hände det? Vem gjorde det?

Vi kan ju alltid ta fram det där inlägget från användaren 1915 där han säger att det är så jävla kul med våld....
Tråden som admin startade för en stund sedan duger inte?
Eller skulle han kanske ha PM.at dig personligen?

(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
Citera
2014-09-10, 18:21
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
De har ju haft över ett halvår på sig.

Varför skulle de ljuga, vad skulle de tjäna på det? Det förstör ju endast deras egen trovärdighet ifall de skulle ljuga.
De kanske har information kring vissa användare, men ljuger och säger att de har information om hundratusentals.
Citera
2014-09-10, 18:22
Medlem
Fujoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Dock hade det varit förjävligt i många andra fall. De som kämpar med psykiska besvär, relationsproblem, drogmissbruk hade även de blivit outade.
Det är mest obehagligt för mig. De vill ha flashbacks användare för politiska ändamål men som vi såg vid avpixlat-hacket så kartlägger de alla. Så även om de inte ger ut uppgifterna till media så sparas allt i deras databas. Där kan de läsa om hur Kalle Svensson blev våldtagen när han var 10 år eller om hur Lisa Eriksson har haft sex med sin svåger.
Citera
2014-09-10, 18:23
Medlem
JustZlatans avatar
Vilka svin. Hoppas att de får fängelse.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Lustigt att Flashback fortfarande har Pippi-grejen och Bitcoin-grejen på löpsedeln längst upp. Är inte detta en PRIORITERAD nyhet nog, säg?

Och fortfarande inget från admin.....

Det vore väl på sin plats med ett pressmeddelande i det här sammanhanget? Vad har hänt? När hände det? Vem gjorde det?

Vi kan ju alltid ta fram det där inlägget från användaren 1915 där han säger att det är så jävla kul med våld....
Jodå, Admin har gjort uttalande o ställer sig som många av oss högst tveksam till sanningshalten, en tråd i samma forumsdel, leta.
Citera
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Vilken institution i samhället menar du skulle vara stark nog att driva ett sådant fall. Hela det politiska + media etablisemanget står ju bakom Expo (+ deras satellit-grupper).

Expo levererar underlag till all gammelmedia. DN, Expressen, SvD, Public Service. Expo stöds av den yttersta politiska eliten. Och runt om Expo finns sådant som Researchgruppen som gör lite smutsiga jobb.

Vem kan utmana det?
Grovt kriminella och våldsbenägna typer som skiter i allt och som inte gillar att man rotar i deras skit....
Citera
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boltzlux
Om de har din IP från en annan sida så kan de koppla ihop kontona.

Som jag sa - om de har din IP och försöker koppla ihop ipadresser med konton är risken stor att man inom kort får en hel uppsjö med flashbuksvågrar

Skämt åsido, det skulle som sagt kunna få katastrofala följder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in