Citat:
Ursprungligen postat av
Vindling
Förresten, varför kan ni inte programmera en Fejkbiljett för Kitkat och Lollipop som bygger på samma teknik som appen jag nämde i mitt förra inlägg? Den fungerar genom att göra sig till primär meddelande-app under den tid den används.
Citat:
Ursprungligen postat av
russkij_og
Den funkar utmärkt så länge man har root och appops. Har den på lollipop själv. Men det är en bra idé.
Jag funderade på att göra detta när problemet först uppstod.
Det finns ett gäng problem och farhågor med detta. Några exempel följer:
* Det kommer dyka upp bekräftelseruta för att göra fejkbiljett till primär app, sen ytterligare en ruta efter biljetten som är skapad att sätta tillbaka gamla appen.
* Vad händer med inkommande sms då fejkbiljett är primär app? Måste stöd kodas in för att ta emot och leverera sms? Detta är speciellt viktigt då användaren kan gå ur appen medan den är primär app och glömma av detta.
Då jag, tack vare att först googles interna ramverk och senare appops dök upp, slapp göra detta - så var jag mest nöjd. Jag ser fortfarande inget trängade behov för denna funktionalitet. Däremot uppmanar (utmanar?) jag alla att gärna kolla i koden och försöka koda in stöd för detta. (Borde inte vara så svårt)
Jag mergar mer än gärna ny fuktionalitet. Senaste kodträdet hittar ni alltid på min github.
https://github.com/Olangu/Fejkbiljett-Android