Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-22, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Har du anmält honom - det där är ju rent bedrägeri, på mer än ett sätt ... ?!

https://play.google.com/store/apps/d...rg.fejkbiljett
Nej, Essylia får göra det om hon tycker det är nödvändigt. Annars tycker jag också att det är dumt på flera sätt, dels att ta betalt för att planka och dels för att uppge sig vara upphovsman
Citera
2015-01-22, 17:38
Medlem
Vindlings avatar
Här kommer ett tips för er som inte får appen att fungera.

Skaffa istället SMS Toolkit pro. Kostar 10kr.

https://play.google.com/store/apps/d...ndroid.smsplus

Med denna kan ni skapa/ändra sms precis som ni vill. Fungerar på alla versioner av Android.

Här har ni en mall för SL biljett:

Avsändare:
SL578

Meddelande:
Citat:
H-B 10:00 578

EEEXOXXEEE
EXEAXEXAOO
EOEAXOAEAE
EEEEEEEEEE

SL biljett giltig till 10:00, 2014-12-18
Helt pris 36 kr ink 6% moms
268692 591346578
m.sl.se

Glöm inte att få pris, klockslag etc rätt bara.
Senast redigerad av Vindling 2015-01-22 kl. 17:44.
Citera
2015-01-22, 20:46
Medlem
Vindlings avatar
Förresten, varför kan ni inte programmera en Fejkbiljett för Kitkat och Lollipop som bygger på samma teknik som appen jag nämde i mitt förra inlägg? Den fungerar genom att göra sig till primär meddelande-app under den tid den används.
Senast redigerad av Vindling 2015-01-22 kl. 20:50.
Citera
2015-01-22, 22:43
Medlem
russkij_ogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindling
Förresten, varför kan ni inte programmera en Fejkbiljett för Kitkat och Lollipop som bygger på samma teknik som appen jag nämde i mitt förra inlägg? Den fungerar genom att göra sig till primär meddelande-app under den tid den används.
Den funkar utmärkt så länge man har root och appops. Har den på lollipop själv. Men det är en bra idé.
Citera
2015-01-22, 23:58
Medlem
Vindlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av russkij_og
Den funkar utmärkt så länge man har root och appops. Har den på lollipop själv. Men det är en bra idé.

Jaså! Trodde inte att det skulle funka eftersom Xposed inte gjorde det.
Citera
2015-01-23, 09:48
Medlem
Hur kommer fejkbiljett i UL trafiken fungera efter 1:a mars, då smsbiljetterna försvinner?
Citera
2015-01-23, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindling

Citat:
Ursprungligen postat av russkij_og

Jag funderade på att göra detta när problemet först uppstod.

Det finns ett gäng problem och farhågor med detta. Några exempel följer:
* Det kommer dyka upp bekräftelseruta för att göra fejkbiljett till primär app, sen ytterligare en ruta efter biljetten som är skapad att sätta tillbaka gamla appen.
* Vad händer med inkommande sms då fejkbiljett är primär app? Måste stöd kodas in för att ta emot och leverera sms? Detta är speciellt viktigt då användaren kan gå ur appen medan den är primär app och glömma av detta.

Då jag, tack vare att först googles interna ramverk och senare appops dök upp, slapp göra detta - så var jag mest nöjd. Jag ser fortfarande inget trängade behov för denna funktionalitet. Däremot uppmanar (utmanar?) jag alla att gärna kolla i koden och försöka koda in stöd för detta. (Borde inte vara så svårt)
Jag mergar mer än gärna ny fuktionalitet. Senaste kodträdet hittar ni alltid på min github. https://github.com/Olangu/Fejkbiljett-Android
Citera
2015-01-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostskalare
Edit: och vad är det för tomte som tar betalt för fejkbilkett på google play?

Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Har du anmält honom - det där är ju rent bedrägeri, på mer än ett sätt ... ?!

https://play.google.com/store/apps/d...rg.fejkbiljett

Citat:
Ursprungligen postat av ostskalare
Nej, Essylia får göra det om hon tycker det är nödvändigt. Annars tycker jag också att det är dumt på flera sätt, dels att ta betalt för att planka och dels för att uppge sig vara upphovsman

Jag har skickat en DMCA complaint nu. Får se om programmet försvinner.
Citera
2015-01-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Hur kommer fejkbiljett i UL trafiken fungera efter 1:a mars, då smsbiljetterna försvinner?

Kan du ge mer information om hur nya biljettsystemet fungerar. Gärna med länkar till ULs hemsida, APK för biljettapp, bilder beskrivningar av hur nya biljetterna ser ut och fungerar osv osv.

Vi kommer göra vårt bästa för att fortsätta stödja de olika städerna. Tyvärr så arbetar vi allt för ofta på väldigt knapphändig information. Dessutom gör vi detta på vår egen fritid utan någon annan ersättning än era klagomål i forumtråden...
Citera
2015-01-23, 12:36
Medlem
@olango hur ser det ut med nya biljett appen? Är det något som kan bli klart inom en kort framtid eller kommer det dröja ett bra tag? Keep up the good work!!
Citera
2015-01-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondi17
@olango hur ser det ut med nya biljett appen? Är det något som kan bli klart inom en kort framtid eller kommer det dröja ett bra tag? Keep up the good work!!

När jag tittar på hur mycket tid jag har tillgänglig och mitt privata intresse för detta så tror jag tyvärr det kommer dröja.

Skulle SL slopa sina sms-biljetter så kunde jag ha klart en ny version till dagen efter. Men deras app (och framförallt layout) är mycket enklare än VL.

Om UL också kör samma lösning som VL blir det självklart mer intressant. Speciellt då även Jönköping och lite andra städer använder sig av den tekniken. Tyvärr verkar intresset bland användarna inte heller vara så stort i andra städer än Stockholm. Vi har länge velat få till Skånetrafiken och få fram fler sträckor för Västtrafik. Men _ingen_ skickar in biljetter till oss.

Sist vill jag också uppmana andra att kika i koden. Det mesta är lätt. Jag klarar uppenbarligen av att härja runt och ibland även lösa lite saker i den, trots att jag inte är en Android-utvecklare. Jag är övertygad om att någon som jobbar med Android professionellt eller på privat väg anskaffat sig kunskaper om Android skulle kunna lösa de ovan nämda problemen på en helg...
Citera
2015-01-24, 08:57
Medlem
Ajaaxs avatar
Telefonen uppdaterade till lollipop 5.0.1 över natten och nu har fejkbiljett tyvärr slutat fungera. Är det någon som har koll på vad jag ska göra för att få det att fungera igen?

Måste jag roota telefonen på nytt?

Vill förresten tacka utvecklarna så mycket som gör detta på sin fritid utan att få betalt. Har sparat massvis med pengar. Skulle gärna donera en slant ifall det finns möjlighet.

Edit: gick bara in på appops och gav fejkbiljett tillstånd att skriva SMS igen så funkade det galant.
Senast redigerad av Ajaax 2015-01-24 kl. 09:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in