Citat:
Ursprungligen postat av
lm5711
En viktig del av modulhusfrågan är givetvis hur behovet kommer att se ut framöver.
Ja, jag tittade tillbaka ca 9 år tror jag. Men detta är ju en politisk fråga och där kan det ju svänga lite hipp som happ. Och så kan det vara en fråga om vad som händer i världen.
Men då vi inte vet så får man välja något att basera antaganden på. Och då tog jag historiken. På något sätt så har jag mer tilltro till det än rena spekulationer.
Jag skulle också säga att det är något av slöseri med resurser att bygga för mycket. Bättre då att öka på ifall behovet ökar.
Man kan också tänka sig att våra politiker säger att det finns ett kostnadstak, och att man sätter stopp där. Ja, det går att tänka sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
lm5711
Men det kan även vara så att varje invandrare till Sverige ger upphov till ytterligare invandrare ett antal månader senare. Isåfall har vi en exponentiell tillväxt, vilket är en helt annan sak.
Möjligen tänker du på arbetskraftsinvandring och anhöriginvandring, iom att du skriver invandring.
Dock är ämnet för tråden boende för flyktingar. och osäkerheten för det är avhandlat ovan.