Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 13:33
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Modigt av Annika Hamrud att hänga ut Julia Ceasar när hon själv inte har någon adress:
http://www.hitta.se/annika+hamrud/-/person/xMs-1HAA7e
Jodå, hon bor på Korphoppsgatan i Hammarby Sjöstad.
Citera
2015-09-02, 13:34
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Detta kommenteras på Expressen Kulturs Facebooksida.
https://www.facebook.com/ExpressenKultur

Intressant.

De anger som skäl för uthängningen att det inte är tillåtet att sprida hat i yttrandefrihetens namn.

What? Yttrandefriheten innebär just att man kan hata hur mycket man vill utan att behöva stå till svars för det så det var ju ett jävla korkat argument.

Eftersom expressen nu vill ha en öppen debatt så undrar många vem som döljer sig bakom den anonyma signaturen "Expressen kultur". Svaret uteblir men till sist svarar pseudonymen "hela redaktionen"

Så mycket för den öppna debatten.
Citera
2015-09-02, 13:34
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Så du går, på 10 minuter, från att tala om att vi är korkade bonnläppar och kräver bevis på att MSM aktivt och medvetet mörkar sanningar om invandringen, till "aa åkejrå dom kanske juger, men man vill ju vara snäll jue ". Det kanske rentav är så att det inte är vi som är korkade?

Hur gick det förresten med att ändra åsikter när du fick reda på att du hade fel, det hände inte va?
Jag har inte sagt åkejrå, som jag sa vet man ju att det finns mycket PK, men inte så till den milda grad som ni vill få det till. Sen är jag varken journalist eller politiker. Jag bara ser att många överdriver. Lite vett och ranson får vi ändå försöka ha här.
Citera
2015-09-02, 13:35
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Jag är inte bekant med JC:s sociala kontext ö h t så hur hon kan tänkas ta skada av detta mer specifikt kan inte jag veta, och jag dristar mig till att anta att du inte heller vet det.

Att folk med misshagliga åsikter förföljs på olika sätt i Sverige idag hoppas jag dock att du känner till så att jag slipper sitta och länka till uteslutningar ur fackförbund, avsked mm.

I sådana fall vore det ju både praktisk och moralisk motiverat om alla med "misshagliga åsikter", som antas vara rätt många (alltså inte en helt obetydlig minoritet, som exempelvis pedofililiberalerna), faktiskt outade sig själva. Delvis för att sympatisera med JC (det är det mest moraliska), men också för att göra det meningslöst att förfölja eller straffa folk som har "misshagliga åsikter" (det är det praktiska skälet). Om det nu är många som anser att multikultiexperimentet är så dåligt så är det ju bara positivt om alla de blir öppna med det, det vore ju omöjlighet om det nu rör sig om hundratusentals människor att straffa så många människor. Individer går alltid att angripa men att utesluta 50% av medlemmarna i ett fackförbund vore ju rena döden. Varför inte bedriva kollektiv kamp?

Oavsett vad: varför skulle det där vara ett argument för att alla måste underkasta sig andras människors vilja till anonymitet?
Citera
2015-09-02, 13:35
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Men alltså. Det är väl få uppgifter som är så viktiga för en journalist som att kunna konfrontera och ställa opinionsbildare till tals?
Och det är väl få opinionsbildare som är så duktiga på att hänga ut folk som extremhögern?
Och de är fria att kommentera hennes texter så mycket de vill. Men en människa har rätt att neka intervjuer och direktkontakt med media. Om någon använder pseudonym så är det ett solklart tecken på att denne vill vara ifred för den stora massan. Det ska självklart respekteras. Texterna kan däremot dissikeras, analyseras och kommenteras hur mycket som helst.

Alla söker inte offentligheten, alla närs inte av uppmärksamhet kring sin person. Men även dessa personer har rätt att uttrycka sina åsikter.
Citera
2015-09-02, 13:36
Medlem
Frk.Lindholms avatar
Efter det här är jag helt övertygad om att presstödet ska bort. Demokrati är och förblir folkstyre vilket odlas bäst där folket agerar. Det är inte på redaktioner eller ens i någon snyltande riksdag. Riksdagen ska se till att utföra folkets vilja och inte försöka övertyga folket om vad de ska tycka. Fram för betydligt fler folkomröstningar via nätet. Vi går mot total dårskap och undergång om makten ska ligga hos ett fåtal politiska egennyttiga strutsar som backas upp av skattemedelssponsrad gammelmedia. Folk borde ta mig tusan stå på barrikaderna nu och skandera mot Expressen och annan idioti. PK-fantasterna verkar inte fatta att stora delar av folket fått NOG.
Citera
2015-09-02, 13:36
Medlem
Civilizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Varför ta allt så bokstavligt. Bara för att man inte är emot en stor invandring behöver det inte betyda att man bara tror det är en dans på rosor. Man vill ju hjälpa. Inte bara se till om vi tjänar på invandringen. Och vänstern gillar ju att hjälpa.

Se inte allt i svart och vitt snälla Flashback!!!

Jag respekterar att man kan ha åsikten att vara för en stor invandring. Det är en åsikt som alla andra.

Du kan vara för höga skatter eller du kan vara emot höga skatter. I denna debatt så är ställningstagande ofta ideologiskt precis som i invandringsfrågan. Men skillnaden är att det inte mörkas, sprids lögner, de med "fel åsikt" stämplas och förföljs etc..

Framförallt så är uppenbarligen sanningen irrelevant bland etablissemanget gällande invandringsdebatten. Sakfrågan skall ej diskuteras och konsekvenser utav den gällande doktrinen skall sopas under mattan. Sveriges befolkning skall "utbildas" till att tycka rätt. Om de inte rättar sig i ledet skall de stämplas som rasister och fascister.

Det behöver inte ens vara så att de som ifrågasätter "sanningen" om att ett mångkulturellt samhälle är starkare, öppnare och bättre än ett monokulturellt samhälle är emot denna "sanning". Det kan vara så att de köper denna "sanning" men är mycket kritisk till etablissemangets åsiktsfördömmande och förvanskning av fakta och deras verklighetsbeskrivning.

Pk-eliten anser sig ha rätt att ljuga eftersom det är för den "goda sakens skull".
Senast redigerad av Civilization 2015-09-02 kl. 13:47.
Citera
2015-09-02, 13:37
Medlem
http://snaphanen.dk/

Snaphanen ger sin syn på Expressens uthängning/förföljelse av JC.
Citera
2015-09-02, 13:37
Medlem
TheHmms avatar
Eftersom hon nu är uthängd...

Så tänker jag skicka blommor till henne, jag hoppas ni gör detsamma!
Citera
2015-09-02, 13:39
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Eftersom hon nu är uthängd...

Så tänker jag skicka blommor till henne, jag hoppas ni gör detsamma!

Om du har "misshagliga åsikter" likt JC, och dessutom inte är öppen med dem, kan du ju börja med att avslöja för alla du känner att du har dem. Det vore ju att verkligen visa sympati med henne och ta ställning mot hur hon blivit behandlad, om du nu tycker att hon blivit dåligt behandlad.
Citera
2015-09-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Är det inte dags för mod att rensa i tråden? Skulle tro att det är minst 35 av de 37 sidor det är nu som är allt annat än vad rubriken visar...

Dessutom är det förklarat varför de outade denna sociopat http://www.resume.se/nyheter/artikla...ars-identitet/

Finns ingen förklaring där mer än att tidningen valt att ge igen med stigmatisering och skamstraff som hämnd vilket bara sker mot politiska motståndare som inte begår brott, men som aldrig används mot våldtäktsmän pga pressetik.
Senast redigerad av Reflector 2015-09-02 kl. 13:51.
Citera
2015-09-02, 13:40
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag har inte sagt åkejrå, som jag sa vet man ju att det finns mycket PK, men inte så till den milda grad som ni vill få det till. Sen är jag varken journalist eller politiker. Jag bara ser att många överdriver. Lite vett och ranson får vi ändå försöka ha här.

Du framstår som en naiv fjortis, vilket var anledningen till min överdrivna parafrasering.

Du påpekade mycket tydligt att du inte för en sekund trodde på att MSM mörkade någonting och dumförklarade personen ifråga. När du sedan får bevis, svart på vitt, att det de facto har mörkats och ljugits friskt, så är det helt plötsligt ointressant.

Ingen här har överdrivit såvitt jag vet. Det pågår en omfattande mörkläggning i media om konsekvenserna av invandringen och det har pågått under lång tid. Du har ju redan fått ett smakprov på detta, så vari menar du överdriften ligger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in