2015-09-18, 14:23
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Vi svenskar behöver inte söka asyl, det är bara att flytta. Jag funderar på det med.

Nästan alla mina barndomsvänner har tagit sina familjer och flyttat till Norge, Danmark eller Island.

Tänk på att både Norge och Island inte är med i EU så dit hade nog jag flyttat.

Finns mycket jobb i tex Norge.

Kom tillbaka dock när inbördeskriget börjar i Sverige. Vi som stannar lär behöva all hjälp vi kan få.
Senast redigerad av Steinarr 2015-09-18 kl. 14:30.
Citera
2015-09-18, 14:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta... Är Sverige ett stort skämt? Hur i helvete på riktigt kan folk ens ta med tång i dåren, har alla gått totalt bananas? Löfven ökar inte precis sin trovärdighet med att ha honom som en rådgivare eller vad man nu ska kalla DET. Man borde åtala folk för total idioti.

Jag flyttar fan!

Hårboll gjorde en rätt bra beskrivning av hur den medvetna fördumningen valdes av Olof Palmes generation socialdemokrater (Palmes strategi var att lägga sig platt för 68-vänstern) och vänstern.

"Det är en medveten fördumning och vulgarisering av debatten, ursprungligen initierat av vänstern, som har löpt amok och infekterat hela Sverige.

Fram till 68-vänsterns genombrott så gick inte den politiska debatten ut på att förneka och ljuga om observerbara och verifierbara fakta. Det var t.ex. ingen som ifrågasatte att höjda löner ledde till att arbetstillfällen slogs ut, men inte heller någon som förnekade att det också skapade ett rationaliseringstryck inom industrin som ledde till ökad produktivitet som möjliggjorde reallöneökningar.

Dock så insåg vänstern att den typen av komplexa resonemang var svår att paketera i enkla slagord, och svår att sälja in till en politiskt ointresserad och kanske inte allt för välbildad väljarbas.

Istället gjorde de enkla slagorden entré i den politiska debatten. Målkonflikter och avvägningar förnekades helt enkelt. At the end of the day så är det valsedeln i urnan som räknas. Inte intellektuell hederlighet.

Fas två blev att lyfta in känsloargumenten. Att med darrande röst säga "tänk på baaaarnen" under en budgetdebatt omöjliggjorde resonemang om vilka poster i budgeten som skulle justeras för att få den i balans.

De som höll emot denna fördumning var den svenska borgerligheten. Så icke längre.

Omöjligheten att försvara den ekonomiskt och socialt vansinniga svenska invandringen med hjälp av intellektuellt hederliga argument gjorde att även borgerligheten kapitulerade. Därför har vi världens mest infantiliserade debatt där logos-benet i retoriken är utraderat för att ersättas av indignerat känslokackel."
(FB) Varför är det så fult i svensk politik att ställa grupper mot varandra?
Citera
2015-09-18, 14:29
Medlem
Det var som att se Sovjet spela ut Sverige i hockey på 70- och 80-talen. En sorglig och bedrövlig upplevelse med svenska ögon sett. Men nu blev det ju samtidigt så tydligt hur galet landet har blivit. Att det inte finns något som helst förnuft inblandat när svenska politiker och journalister debatterar de här frågorna. Det är totalt oförmögna att lyfta blicken och problematisera något överhuvudtaget som har med invandring och integration att göra. Bara känsloargument och misstänkliggörande av alla som inte delar deras världsbild. Djupt beklämmande. Frågan är när hela välfärdsstaten kommer att rasa samman. Befarar att det kan komma att bli trångt i gathörnen i framtiden när ladorna är tömda.
Citera
2015-09-18, 14:31
Medlem
Arnstad på ettan just nu. - Han stirrar i taket då danskarna talar. Han talar om nazister vart 10:e sekund. - Han är så pinsam att man får ont i magen.

Arnstad visar på ett fint sätt hur Södermalmseliten har skapat sin egen isolerade.
Danska ministern talar artigt om "verkligheten" för att antyda att Arnstad och Sjötedt är
väck i skallen.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-09-18 kl. 14:38.
Citera
2015-09-18, 14:33
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Såg debatten... Jag skäms över de som "representerade" Sverige i denna debatt med undantag av SD-kvinnan.

Den där Arnstad, första gången jag sett honom på tv, vilket dårhus har dom hittat honom i?? Fyfan vilken jävla dåre, man blir ju mörkrädd. Vad är hans diagnos, någon som vet? Det är ju någon störning då mannen beter sig som en korkad 7-åring. Riktigt pinsamt av dem att ta med honom i debatten då de kunnat hitta en annan dåre på sjukhuset med lite mer mental kapacitet.

Svenskarna är så jävla naiva och blåögda, rent av dumma, att jag blev skrämd och orolig på samma gång. Sjöstedt med gråten i halsen och om att vi ska hjälpas åt etc.. hallelulja. Blev dock lite förvånad att han ändå vill ha reglerad invandring. Sen att dom har mage att kalla danskarna för rasister.. helt otroligt. Danskarna verkade ha en jävligt sund syn på invandring och vilka problem det medför, men svenskarna är helt uppe bland molnen och lever i sin solidaritets/humanism/multikulti kumbaja fantasivärld.

Sen fan hatar jag den där jävla svenska programledaren som ska avbryta folk så fort det blir för politiskt inkorrekt.

Det är skrämmande att vi har såna världsfrånvända politiker och media här i landet.
Sen kan jag fan inte släppa att dom tillät en patient från dårhuset stå och glo i taket och raljera om rasism och 1939. Arnstad - vilken jävla dåre!! Han borde spärras in på livstid!

Han kallade dom inte bara rasister utan för Nazister... karln är ju direkt farlig för samhället
Citera
2015-09-18, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Arnstad på ettan just nu

och han är lika bra som igår.
Citera
2015-09-18, 14:36
Medlem
Big Bosss avatar
Arnstad måste vara psykopat på riktigt eller efterbliven... Svårt att avgöra. Ältar hela jävla tiden 30 o 40-talets Tyskland.

Sen stod han och himlade med ögonen och var sjukt arrogant hela tiden när en dansk hade ordet.
Senast redigerad av Big Boss 2015-09-18 kl. 14:41.
Citera
2015-09-18, 14:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Har inte hört så mycket från han Arnstad men vilket megafiasko alltså! Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Bildad är han ju inte för fem öre och hur tänkte de liksom att låta han föra den svenska talan? Förvisso rätt lyckat då det blir absurdium uti absurium och förhoppningsvis fattar den danska politiken vad vi stackars svenskar lever över för patrask till politiker och media.
Citera
2015-09-18, 14:39
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Vad säger "nazist" jägaren nu då?
Citera
2015-09-18, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Nu när jag bytte till hd i morse så insåg jag att det inte var tv:n igår det var fel på.
Citera
2015-09-18, 14:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Arnstad måste vara psykopat på riktigt eller efterbliven... Svårt att avgöra. Ältar hela jävla tiden 30 o 40-talets Tyskland.

Känns som någon karikatyr mer av ett "konstprojekt" men att han får vara med i sådana här åtminstone halvseriösa sammanhang menar ju att det faktiskt folk som tar honom på allvar. Vilket är det mest skrämmande av allt.
Citera
2015-09-18, 14:45
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Fortfarande inga ord om debatten från svensk gammelmedia. Aftonbladet, DN, Expressen och alla andra har antagligen tänkt tiga ihjäl hela spektaklet.

Vi får ta det som vår egen uppgift att sprida debatten till alla som inte sett den.
Det är rätt sjukt faktiskt! Vanligtvis ser vi alltid att media uppmärksammar debatter. Särskilt om de går på SVT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in