2015-09-18, 14:46
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Känns som någon karikatyr mer av ett "konstprojekt" men att han får vara med i sådana här åtminstone halvseriösa sammanhang menar ju att det faktiskt folk som tar honom på allvar. Vilket är det mest skrämmande av allt.

Förstår inte hur han Mikael Jalving som var den som i huvudsak debatterade mot honom kunde hålla sig för skratt eller gav honom käftsmäll när han än gång drog upp Tyskland 1938.. :O
Citera
2015-09-18, 14:49
Medlem
Kaospojkens avatar
Öhm.... SVTs twitter verkar ju vara.... neutral...
https://twitter.com/SVTDebatt
Citera
2015-09-18, 14:51
Medlem
Arnstad eller vad han heter, huvvaligen.
Citera
2015-09-18, 14:53
Medlem
Anton171s avatar
Jag blir äcklad över de svenska åsikterna som uttrycks i denna debatt. Danskarna verkar ha en verklighetsbaserad bild över hur samhället ska se ut och hur det ser ut.
Citera
2015-09-18, 14:55
Medlem
Per Svensson SvD och Södertäljes kommunalråd rättar till Syrianen Naser Khaders åsikter.

Och för för fan vad övertydligt det är med den svenska Programledaren som avbryter tom Riksdagsmannen Naser Khader oavbrutet. På tre minuter avbryter hon 12-15 ggr. Så jävla DÅLIGT.

O vad jag skäms för mitt eget lands ledare/elit just nu. De är helt väck. Pinsamt.
Citera
2015-09-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtrooper
Nu när jag bytte till hd i morse så insåg jag att det inte var tv:n igår det var fel på.
Att se Arnstad in action får mig att tänka på Jan Lööfs klassiska seriealbum Ville - scenen där en gammal norsk oljemiljardär har byggt en bisarr fälla som är tänkt att slå en stor klubba i skallen på hjälten Ville, fastbunden på en stol mitt i maskineriet, då han blir hungrig och böjer sig fram för att ta en bit av en stekt kyckling. Ville tänker: "Gubben är både helgalen och livsfarlig"
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Fortfarande inga ord om debatten från svensk gammelmedia. Aftonbladet, DN, Expressen och alla andra har antagligen tänkt tiga ihjäl hela spektaklet.

Vi får ta det som vår egen uppgift att sprida debatten till alla som inte sett den.

Gammelmedia gör det som gammelmedia alltid gör när verkligheten stirrar dem i ansiktet:

De mörkar och tystnar och väntar på att allt ska rinna ut i sanden.

Det har funkat i alla tider. Men nu finns helt plötsligt internet.

Obekvämt för gammelmedia och journalisterna. Mycket obekvämt.
Citera
Medlem
staticages avatar
Fy fan asså vad man får skämmas över sverige
Arnstad är ju tokslut allt han hade att komma med är nazi referenser,
vad har det med dagens samhälle att göra
ännu mer skrämmande är att vår statsminister delar Arnstads syn

Om det är några som har nått gemensamt med nazismen så är det såna människor,
helt lobotomerade av ideologi,
SD ett hot mot demokratin? enda hotet är sittande regering,
som gjort rätt mycket inskränkningar på demokratin på sistånde.
Citera
2015-09-18, 14:58
Medlem
Thelonegunmans avatar
Jag tycker synd om Arnstad (samtidigt som jag föraktar karln). Det är en man på mission impossible - mot väderkvarnar. En man som fått rasister och nazister på hjärnan att han måste stämpla dessa epitet på alla som inte håller med honom. Han skämmer ut sig i TV genom att konstant förolämpa sina debattmotståndare och tv-tittarna. En sådan rabiat gaphals har inget i den offentliga debatten att göra.

Stefan Löfven har skämt ut sig som refererar till fuskstudent. Jag hoppas Stefan såg debatt och förhoppningsvis skämdes lite över hur Arnstad betedde sig för den mannen tillsammans med Behrang är ensamma i sitt slag över den låga debattnivån.
Citera
2015-09-18, 14:59
Medlem
Wertyms avatar
Är svenskarna goda och danskarna onda? Eller är svenskarna dumma och danskarna normala?

Nästan varenda person på den svenska sidan i den här debatten framstår som mer eller mindre galen i mina ögon.

Den danska programledaren var riktigt bra, han ledde debatten utan att avbryta när någon pratade. Samtidigt tog han för sig på ett bra sätt, utan att stjäla rampljuset för mycket. Proffsig.
Citera
2015-09-18, 15:00
Moderator
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Nästan lite grädde på moset att "historikern" på den svenska sidan inte vet att siffrorna härstammar från Indien.

Men Arnstad har nog inte kommit till det kapitlet i Historia A-boken.

Citat Arnstad 18/9 2015 sagt till Mikael Jalving:

Jag har inte sett Arnstad tala förut, trodde att det som skrivits om honom var elakt vinklat eller lösryckt ur sitt sammanhang. Men jag hade fel, han ger intryck av att det saknas ett antal indianer i kanoten. "Historiker" som inte ens vet att de arabiska siffrorna, inklusive nollan, har sitt ursprung i Indien. Danskarna måste haft det svårt att hålla sig för skratt när Arnstad rasistade hit och dit, han visar tecken på någon form av mental störning så fixerad vid nazister och rasism som han är. Svarade inte på en enda fråga så man kan ju fundera på varför man har med en sådan nickedocka i ett debattprogram. Uppfattningen om vad demokrati är känns klart friskare på den Danska sidan.
Vi lever i ett sjukt land och herr Arnstad är ett tydligt bevis på detta.
Citera
2015-09-18, 15:02
Medlem
Valaskjalfs avatar
Arnstad är en politisk förbrukningsvara, han befinner sig långt ned i PK-hierarkin, men drar åt sig mångas uppmärksamhet och mycket engagemang, en galenpanna.
Arnstad:s rasist och nazist-resonemang är PK-etablissemangets fördröjningsstrid. Måhända att Arnstad själv inte vet om det, desto bättre tänker många, men han kan få vilken korkad politiker som helst att verka vettig. Se bara vilka kommentarer som Sjöstedt fick, efter programmet.

Kristina Persson är inte det socialdemokratiska framtidslöftet direkt, knappast någon politisk påläggskalv. Hon har tjänat sossepolitiken väl och skall nu med sin ministerpost få ersättning för att ha klubbats ihjäl i något tidigare liv. Hon är inte på något sätt oersättlig. Hon är förbrukningsbar likaså och kan ta eventuella mediala smällar.

Bodil Godner gör en medial självlobotomi.

Då kanske det det blir lättare att förstå varför vi inte fick höra Morgan Johansson:s nasala godhetspredikan i duell med Inger Støjberg igår.
Paniken inom sjuklövern är uppenbar.

Men visst var det underhållning, alltid. Och som vanligt glider fokus ännu en gång bort från de verkliga problemen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in