2015-09-18, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OneStepBeyond
Ni i Alliansen är körda, rökta. Det blir bara röd politik i framtiden så länge som ni håller DÖ.

Hur många % får Alliansen nu?

S och Mp är mindre än SD nu.

Alliansen kommer tvingas att samarbeta med SD eller krossas för alltid.

Sedan undrar jag hur 31 000 Daesh kan fördriva miljoner på flykt?

Skulle ett samarbete med SD ens komma på tal skulle det spräcka hela Alliansen. Det finns en anledning till att Reinfeldt, och även Ebba Busch Thor hellre ser ett samarbete med Vänsterpartiet.

Det finns redan ett parti för de som vill hålla på och tjata om gränser, volymer och som vill ställa grupper mot varandra. Det kommer aldrig någonsin Alliansen eller de Rödgröna att göra. Vill man som väljare hålla på med sånt så fine, men då är det att föredra att de håller sig borta från Alliansen med deras unkna människosyn.
Citera
2015-09-18, 01:06
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ursäkta mig men vi står för helvete inför en demografisk katastrof, det finns inte längre något utrymme för mjuk retorik.

Demografisk katastrof var ordet. Ändå finns det folk som påstår att Sverige inte har någon massinvandring.
Citera
2015-09-18, 01:07
Medlem
StephenStavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
När vänstermedia inte skriver ett enda ord om debatten så vet man att dom blev slaktade.
Jo, det har du rätt i. Locket på. Men på Twitter finns det väl alltid hängivna själar? Inte minst borde väl etablissemangartisterna ryggdunka varandra lite.
Citera
Medlem
Finns det någon poll någonstans där man kan rösta på "vinnaren" i debatten? Hade varit kul och se resultatet.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneStepBeyond
Vad fångar du flest flugor med?

Ättika eller honung?

Köra med Front Nationale retorik i Sverige går inte.
Då får du max 2-3 %.

Jag tror att en hårdare retorik behövs för att spetsa till debatten på allvar. Europa utsätts just i denna stund för en utomeuropeisk massinvasion, försök förstå det.
Citera
2015-09-18, 01:08
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Har valt att inte delta i hetsen mot Arnstad innan men efter den här debatten måste jag medge att han är en sjuk människa, på riktigt alltså. Han är sjuk.

Hade inte heller satt mig in i hans tidigare uttalanden, men detta var ju katastrofalt. Att han redan hade dåligt rykte är ju inte svårt att förstå, men detta måste ju ändå vara toppen?

Att man på allvar, i tv, använder sådana argument i politiskt syfte är skrämmande.

Att detta sedan är godkänt och det bästa Sverige har att erbjuda gör det hela så skevt att man antingen bara slår av och somnar in för gott, eller skrattar som Jokern i Batman.
Citera
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Förstod du inget i min text eller? Istället för att ha en hård retorik som bara lockar redan frälsta väljare så använder de en mjukare retorik för att öka väljarstödet, främst bland kvinnor. Har du problem med att SD vill öka sitt stöd?

Att vi står inför ett systemhaveri är självklart, men att stå och skrika det i en sådan debatt när det är 3 år kvar till valet? Bättre att spara på ammunitionen till framtiden så man inte överanvänder ord som ingen längre kommer reagera på. Typ som vänstern som har överanvänt ordet rasism. Ordet har tappat sin tyngd och betydelse.

Vänstern har dessutom överanvänt bilder på drunknade barn.

Det var ett stort misstag.

Nu är folk mer eller mindre immuna mot den sortens naiv känslopropaganda.
Citera
Medlem
Siegsacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oliverst
Tycker han är en av de bästa politikerna Sverige har. Han kan slira lite på sanningen, men han ljuger aldrig (inte vad jag hört i alla fall). Han bygger på känslor, helt rätt, men jag tycker att han har en heder i att inte ljuga, som t.ex hon från Södertälje gjorde, för att inte tala om Historikern.

Han har ju byggt hela sin, så kallade, politiska karriär på hundögon, krokodiltårar och naiva känsloargument. Möjligt att hans ideologiska naivitet funkar i teorin, men det är omöjligt att utföra i praktiken. Fast så har det ju alltid varit med kommunism.
Citera
2015-09-18, 01:10
Medlem
MaxDLs avatar
Politikerna i Danmark framstår ju som rena rama genierna jämfört med de svenska vänsterpacket (alla utom SD). Som en frisk vind att höra det vi som vi redan vet utan några stramar och bälten runt sanningen från Danmark!
Citera
2015-09-18, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Ja, vilket argument, sifforna är ifrån Indien.. eller så kan man erkänna att det inte har något som helst att göra med debatten.

Nästan lite grädde på moset att "historikern" på den svenska sidan inte vet att siffrorna härstammar från Indien.

Men Arnstad har nog inte kommit till det kapitlet i Historia A-boken.

Citat Arnstad 18/9 2015 sagt till Mikael Jalving:
Citat:
Du är mångkulturell och arabisk varje dag för du använder dina siffror , du vet de här arabiska siffrorna du vet (ritar siffror i luften). Så varje dag så främjar du islamismen i Europa med ditt sett att se... så då får du väl sluta använda de siffrorna och börja använda romerska siffror!! (ritar fler siffror i luften)

Bra argument för en debatt eller hur? Jag tycker det är lysande iallafall. Arnstad for president!

Jag kommer inte på något bra begrepp för att beskriva det han lider av eftersom hans person är ganska unik.
Långt gången självinducerad vanföreställning?
Citera
2015-09-18, 01:12
Medlem
different_trips avatar
Henrik Arbstad, tror ni han är rökt efter detta?

Hans uppsyn, röst, kroppsspråk. Det gör en fan illamående att titta på när han spottar ur lögner på lögner. Enda på svenska sidan som inte fick en att skämmas är Pausl Bieler och det säger en del.

Tänk att få se Karlsson stå där istället.
Citera
2015-09-18, 01:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Förstod du inget i min text eller? Istället för att ha en hård retorik som bara lockar redan frälsta väljare så använder de en mjukare retorik för att öka väljarstödet, främst bland kvinnor. Har du problem med att SD vill öka sitt stöd?

Att vi står inför ett systemhaveri är självklart, men att stå och skrika det i en sådan debatt när det är 3 år kvar till valet? Bättre att spara på ammunitionen till framtiden så man inte överanvänder ord som ingen längre kommer reagera på. Typ som vänstern som har överanvänt ordet rasism. Ordet har tappat sin tyngd och betydelse.

Ja, vi väntar 3 år med den hårda retoriken samtidigt som en massa främlingar rusar mot Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in