2015-10-31, 19:51
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tordmule
Det roligaste med objektet är att "i denna bostad är alla vitvaror och fasta hushållsmaskiner försäkrade". Synd att spisen saknas!
Mäklaren utlovar tidstypiska detaljer från 1904, men smakar det så kostar det. Dessa 33 kvadrat ligger på utrop 2,8 miljoner och det kostar nog en del att få lägenheten i gott skick igen.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...g-2-tr-8311515
Aldrig fel att få möjlighet att ordna lägenheten precis som man själv vill ha den. Ett unikt tillfälle, som mäklare brukar svamla om.
Citera
2015-10-31, 23:19
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Aldrig fel att få möjlighet att ordna lägenheten precis som man själv vill ha den. Ett unikt tillfälle, som mäklare brukar svamla om.

Såg en annons en gång där mäklaren blev lite poetisk. Något i stil med "Tänk dig att börja med ett vitt papper och omsorgsfullt få rita upp ditt drömboende. Den möjligheten har du här." Då var det en helt jävla utbombad lägenhet på Kungsholmen det gällde... Jag vet inte om jag skulle säga att papperet var så jävla tomt egentligen, snarare så fick man rita lite innanför linjerna

Det värsta är väl att det funkar, har läst ganska många gånger att lägenheter i riktigt dåligt skick generellt sett går i princip lika dyrt som fräscha lägenheter. Många tror att det blir ett klipp eftersom utgångspriset är lägre, sen slutar de inte buda när affären blir sämre och sämre... Sen finns det förstås folk som gillar att renovera och kanske vill bo just där, men jag tror att det är en rätt rejäl skopa självbedrägeri med i bilden också.
Citera
2015-11-01, 13:30
Medlem
szabos avatar
Hur tänkte de här? Man kommer ju behöva en pall (eller en stege? ) varje gång man ska plocka något ur frysen. Möjligen också när man ska hämta något högst upp i kylen. http://cdn.eofastighet.se/cache/1875...00&quality=100

Citera
2015-11-01, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av szabo
Hur tänkte de här? Man kommer ju behöva en pall (eller en stege? ) varje gång man ska plocka något ur frysen. Möjligen också när man ska hämta något högst upp i kylen. http://cdn.eofastighet.se/cache/1875...00&quality=100

är du dvärg?
Citera
2015-11-01, 14:53
Medlem
Citat:

Det var en fruktansvärd ful lösning men nog når man kylen lika bra som övriga överskåp, värre blir det att nå det som ligger längst in i frysen men den kanske man inte använder lika frekvent och kan därför leva med det.

Själv hade jag valt ett yttepytte köksbord typ barbord med plats för en person eller skippat det helt och haft ett matbord i vardagsrummet och placerat kylskåpet där bordet nu står.
Citera
2015-11-01, 17:44
Medlem
szabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
är du dvärg?
Tror inte 170cm räknas som dvärgväxt, men själv måste jag använda köksstolen för att nå upp till översta hyllan i köksskåpet.
Citera
2015-11-01, 20:35
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Istället för att vinna utrymme så tar de ju bort, inte speciellt genomtänkt. Jag har kanske inte heller tänkt så mycket, men om jag skulle givit mig på det där tror jag att jag hade höjt hela köket motsvarande att skjuta in en stor säng under. Noterar att de även sänkt taket, och originalhöjden är nog tillräcklig för att genomföra det. Fast allra bäst hade nog ett sängskåp varit.

Kul med mäklarens beskrivning: Rum med specialutformad, platsbyggd och mycket praktisk möbelenhet. Här finns inbyggda garderober med belysning, anpassad yta för TV samt utdragbar säng. Detta gör verkligen att varje kvadratmeter i lägenheten utnyttjas på bästa sätt. Här finns även praktiska trappsteg med infällda spotlights.

Really?
Allt jag kan tänka när jag ser den utdragbara sängen är sarkofag. Skulle aldrig i livet vilja sova där.
Citera
2015-11-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Kul med mäklarens beskrivning: Rum med specialutformad, platsbyggd och mycket praktisk möbelenhet. Här finns inbyggda garderober med belysning, anpassad yta för TV samt utdragbar säng. Detta gör verkligen att varje kvadratmeter i lägenheten utnyttjas på bästa sätt. Här finns även praktiska trappsteg med infällda spotlights.

Really?
Allt jag kan tänka när jag ser den utdragbara sängen är sarkofag. Skulle aldrig i livet vilja sova där.

du ska inte sova inuti förvaringsutrymmet utan sängen dras väl ut när det är natti natti.
Citera
2015-11-01, 23:58
Medlem
TigerKids avatar
Citat:

Really?
Funkar om köparen är lika dum som säljaren.
Citera
2015-11-02, 07:24
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:

Jag upptäckte en sak. Kylen/frysen ser ut att vara mindre djup än normala kylskåp är. Kolla denna bild: http://cdn.eofastighet.se/cache/1875...00&quality=100
Den ser ju ut att kunna ha ett djup på 30 cm. Då får man väl inte in mer än ett mjölkpaket och ett paket smör på tvären. Oavsett så kändes det som en mindre bra lösning med kylskåp i ögonhöjd. Jag skulle ha kastat ut tvättmaskinen och satt ett litet kylskåp med normalt djup där. Som singel i en etta brukar man ju sällan ha några tvättberg och det är helt ok att traska ner till tvättstugan varannan vecka.

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Funkar om köparen är lika dum som säljaren.

He he, ja det krävs nog nåt sånt.
Citera
2015-11-02, 16:02
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tordmule
Det roligaste med objektet är att "i denna bostad är alla vitvaror och fasta hushållsmaskiner försäkrade". Synd att spisen saknas!
Mäklaren utlovar tidstypiska detaljer från 1904, men smakar det så kostar det. Dessa 33 kvadrat ligger på utrop 2,8 miljoner och det kostar nog en del att få lägenheten i gott skick igen.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...g-2-tr-8311515

Har nosat upp lite mer info om den här udda kribban. Det är ett dödsbo utan arvingar så det är Allmänna Arvsfonden som säljer. Mäklaren låter meddela att om fläkten inte fungerar vid tillträde så får man 400 kr att laga den för eller köpa ny.
Citera
2015-11-02, 16:42
Medlem
szabos avatar
Citat:
Jag upptäckte en sak. Kylen/frysen ser ut att vara mindre djup än normala kylskåp är. Kolla denna bild: http://cdn.eofastighet.se/cache/1875...00&quality=100
Den ser ju ut att kunna ha ett djup på 30 cm. Då får man väl inte in mer än ett mjölkpaket och ett paket smör på tvären. Oavsett så kändes det som en mindre bra lösning med kylskåp i ögonhöjd. Jag skulle ha kastat ut tvättmaskinen och satt ett litet kylskåp med normalt djup där. Som singel i en etta brukar man ju sällan ha några tvättberg och det är helt ok att traska ner till tvättstugan varannan vecka.

Jösses, bra upptäckt! Ja då kommer man åt allt i den översta hyllan i kylskåpet lätt, men jävlar vad ofta man måste handla då mat för typ bara någon dag får plats där i. Fattar inte att de petar dit ett djupare kylskåp med bättre åtkomlighet där tvättmaskinen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in