Citat:
Ursprungligen postat av
Kvackelikvack
Superlativen flockas på tungan men räcker liksom inte till. En uppfräschad sommarstuga, förstörd med ett vansinnigt oavslutat byggprojekt där byggnadslovet gått ut. Bara för en köpare att rensa bort skiten eller söka nytt byggnadslov med handläggningstider på runt ett halvår. Mäklaren påstår att säljaren skall bygga klart nya taket, men med utgånget bygglov lär man väl få rivningsorder från kommunen , böter och en potentiell rättstvist. Någon får gärna säga att jag har fel.
Man trodde det var det värsta, men de vill ha innerstadspriser för skiten. 6 miljoner för 60 kvm?
Jag blev alldeles mållös när jag såg ett halvfärdigt bygge i Torsby för knappa 6 mille. Tills jag insåg att det inte var Torsby i Värmland det handlade om.
Men å andra sidan låter det mycket för Värmdö också. Särskilt med tanke på att det är halvfärdigt och det är osäkert om man som ny köpare har någon garanti från tidigare byggare, särskilt om det påbörjades redan 2004....
Här kan ni istället vila ögonen på en vackert omgjord vattenkvarn i Småland. Priset är dock aningen högt i mina ögon, Vetlanda är knappast någon metropol. (Fler foton finns i prospektet på mäklarens hemsida.)
http://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-6...atan-1-8037495