Citat:
Ursprungligen postat av
develi
# Det är redan DNA på Lisa, på hennes kläder - så en tejpning gör varken till eller ifrån.
Så fort man för fram ett argument som inte kan mötas så kommer sedvanliga förklaring: Det spelar ingen roll. Löjligt och fjantig argumentation.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
# Sen är det inte ett relevant antagande utifrån att hon har silvertejp flera meter runt huvudet. Det krävs baske mig inte den mängden relaterat till det du yrar om.
Som vanligt. Tomt och innehållslöst argument. Ointressant om det inte finns sexualsadistiska vinklar du kan gotta dig i.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
# Hon har redan en hårt åtdragen snara så det finns inte ett flöde från mag-tarm kanal.
Jag utgår från att mördaren inte är så insatt och intresserad av sexualsadism som du utan inte tänker så logiskt, ja det finns logik i att inte tänka logiskt vid ett mord.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
# Att stoppa ett blodflöde från ett bett i läppen efter att hon avlidit lär inte finnas minsta behov av. Det rinner helt enkelt ingenting.
Jag utgår inte från att det är en proffisionell mördare som gått i sexualmördarskola hos dig utan NB som är en kåt och föga kunnig i mördarprocessen och offers benägenhet att blöda eller inte. Ditt argument är barnsligt och ovesäntligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Hade du snackat om att trä en påse över huvudet hade det möjligen närmat sig nån logik och det är exakt vad åklagaren gör. Han säger att hela hon stoppades in i plast=inget DNA oavsett sort avsätts i bilen.
Jag har aldrig nämnt något om bilen.
NB kan ha trätt snaran kring Lisas hals och mer eller mindre dragit henne till ladan och i den processen med adrenalinpåslag missbedömt helt och helt enkelt strypt henne till döds med snaran. Därefter sker tejpning för att Lisa inte ska blöda ner saker. Inte logiskt men logiskt ur ett perspektiv av att NB har mer eller mindre panik.
Det scenariot känns inte heller klockrent och logiskt hela vägen. Att våldta en flicka som jobbar på cafét mitt emot där man själv jobbar? Kanske av någon som är lite halvt sinnesslö men det finns ju många som vittnar om att NB inte är det.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag saknar fortfarande förklaring av motiv och förlopp som är relevant jämfört med åklagaren:
Mopedolycka, misslyckat våldtäktsförsök eller arrangerad hängningsmord.
Jämfört med åklagaren? Jag har svarat diverse på dessa med tänkbara scenarion men du kommer inte få någon helhetshypotes av mig förens jag är klar med FUP helt och hållen.
Ibland känns det som man argumenterar med en trotsig tonåring som verkar tro att det är en tävling och att man kan skrika och kräva lite vad som helst av de man argumenterar med.