2015-12-07, 22:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Lisas. Har du läst obduktionsrapporten och konstaterat att sånt inte fanns?
Att sitta och gömma sig bakom ett sekretessbelagt obduktionsprotokoll lär inte föra dig närmre sanningen - vi diskuterar rimligheten i dina påstående vs åklagaren.
Sen en sak till som du "råkade" missa i det jag skrev:
# Det är redan DNA på Lisa, på hennes kläder - så en tejpning gör varken till eller ifrån.
# Sen är det inte ett relevant antagande utifrån att hon har silvertejp flera meter runt huvudet. Det krävs baske mig inte den mängden relaterat till det du yrar om.
# Hon har redan en hårt åtdragen snara så det finns inte ett flöde från mag-tarm kanal.
# Att stoppa ett blodflöde från ett bett i läppen efter att hon avlidit lär inte finnas minsta behov av. Det rinner helt enkelt ingenting.
Hade du snackat om att trä en påse över huvudet hade det möjligen närmat sig nån logik och det är exakt vad åklagaren gör. Han säger att hela hon stoppades in i plast=inget DNA oavsett sort avsätts i bilen.

Jag saknar fortfarande förklaring av motiv och förlopp som är relevant jämfört med åklagaren:
Mopedolycka, misslyckat våldtäktsförsök eller arrangerad hängningsmord.
2015-12-07, 22:43
Bannlyst
Citat:
Enkelt. Jag är inte övertygad om att det skett en hängning.

Tack för din åsikt.

Du är väl inte övertygat om att något har skett någonstans någonsin med ditt
så kallade logiska tänkande. Inte ens om hela hängningen varit filmad så hade väl
ditt logiska tänkande sagt dig att det hade gått till på det sättet. Tala då om hur det gick till.
Jag vill få reda på hur dessa märken efter snöret på slangen i mjölkrummet har kommit till.
Förklara också varför det finns ett hårstrå från offret alldeles intill platsen samt varför
mannens DNA i form av blod finns precis intill där snöret varit lindad runt slangen.
Lite väl många olika tecken som tyder på att en hängning har skett eller hur?
2015-12-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Du är väl inte övertygat om att något har skett någonstans någonsin med ditt så kallade logiska tänkande. ...
Det känns som om vi drabbats av det vetenskapsteoretiska fenomenet Cygne noir (franska för svart svan).
2015-12-07, 23:09
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurtrasan
Lek med tanken att det som NB säger är sant.
Han har aldrig träffat Lisa, han har aldrig ens sett Lisa och han är oskyldig.
Lek med tanken, att det han säger om att han inte vet hur hans och hans frus DNA kunnat hamna på Lisa?
Vem kan då vara gärningsman?

Jag ser det inte ställt utom rimligt tvivel att Adriana om hon låtit sig lockats till bilen inte gått samma öde till mötes som Lisa. Därför anser jag att fimpen skall testas av NFC.
2015-12-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag ser det inte ställt utom rimligt tvivel att Adriana om hon låtit sig lockats till bilen inte gått samma öde till mötes som Lisa. Därför anser jag att fimpen skall testas av NFC.
Hur ska fimpen kunna knytas till den person som kontaktade Adriana ? Hon hade väl inte direkt fotografiskt minne ?

En person som bränner i storleksordningen 10000 ciggar om året och är lindrigt miljövänlig lär väl ha lämnat tusentals fimpar i omgivningarna. Om denna är en av dessa och DNA styrker detta så säger fyndet i sig ingenting mer än just detta. Om fimpen däremot visar annat DNA, så betyder det bara att någon (gäst t ex) fimpat där. Adrianas kontrahent kan ju t o m ha fimpat i bilen. Allt hänger på Adrianas eventuella skarpa iakttagelse. Med tanke på att rätten tonade ner betydelsen hennes identifikation lär inte ett nytillkommet vittnesmål om en fimp imponera på rätten.
2015-12-07, 23:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har ingen som helst förklaringsbörda för jag inte är helt övertygad om ett skeende till punkt och pricka.
Kommer du med påståenden mot åklagarens version så ska du kunna belägga och påvisa ett förlopp - dvs likaväl som du klagar på dennes dåligt understödda motiv enligt dig.
Kan du inte motivera så kan du lika gärna vara tyst från och med nu. Att enbart gnälla ger dig inte trovärdighet, att inte kunna motivera påståendena likaså.
2015-12-07, 23:35
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Länk till överklagan
http://www.homokozo.se/lh/hr/overklagan.pdf

Tack, klurigkluring#, för denna efterlängtade länk.
Som jag anade, registrerades överklagan först idag, måndag. Därför hittade jag den inte hos vare sig Göta hovrätt eller Skaraborgs tingsrätt i fredags, fastän överklagandet då hade lämnats in.

Jag tycker Inger Rönnbäck är både vass och enveten i sitt försvar av NB. Hon har också en hel del att komma med avseende övrig bevisning mot NB.

Bland alla vittnen som hon åberopar inför Hovrättsförhandlingen, är det särskilt ett som förbryllar mig. Det gäller ett som hittills har varit okänt i utredningen, och som troligen är boende på orten.
Inger Rönnbäck har alltså kallat detta vittne. Det gäller:
Citat:
Lena Lennström angående hennes kontakter med Nerijus Bilevicius under aktuell vecka.
Vem tusan rör detta sig om?
Och vilken vändning i målet kan kunna tänkas ske, om hon faktiskt är trovärdig?
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-12-07 kl. 23:40.
2015-12-07, 23:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag tycker Inger Rönnbäck är både vass och enveten i sitt försvar av NB. Hon har också en hel del att komma med avseende övrig bevisning mot NB.
ja, vi såg ju ett ypperligt framträdande i TR värt att bejubla...
Citat:
Bland alla vittnen som hon åberopar inför Hovrättsförhandlingen, är det särskilt ett som förbryllar mig. Det gäller ett som hittills har varit okänt i utredningen, och som troligen är boende på orten.
Granntanten Lennström.
2015-12-07, 23:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Tack, klurigkluring#, för denna efterlängtade länk.

Och vad anser du om adressen?

Blombergs egendom MEJERIFLYGELN,
53195 KÄLLBY
2015-12-07, 23:47
Medlem
theproducts avatar
Finns det bild/bilder på hur hon såg ut när hon hittades?
2015-12-07, 23:47
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
# Det är redan DNA på Lisa, på hennes kläder - så en tejpning gör varken till eller ifrån.

Så fort man för fram ett argument som inte kan mötas så kommer sedvanliga förklaring: Det spelar ingen roll. Löjligt och fjantig argumentation.

Citat:
# Sen är det inte ett relevant antagande utifrån att hon har silvertejp flera meter runt huvudet. Det krävs baske mig inte den mängden relaterat till det du yrar om.

Som vanligt. Tomt och innehållslöst argument. Ointressant om det inte finns sexualsadistiska vinklar du kan gotta dig i.

Citat:
# Hon har redan en hårt åtdragen snara så det finns inte ett flöde från mag-tarm kanal.

Jag utgår från att mördaren inte är så insatt och intresserad av sexualsadism som du utan inte tänker så logiskt, ja det finns logik i att inte tänka logiskt vid ett mord.

Citat:
# Att stoppa ett blodflöde från ett bett i läppen efter att hon avlidit lär inte finnas minsta behov av. Det rinner helt enkelt ingenting.

Jag utgår inte från att det är en proffisionell mördare som gått i sexualmördarskola hos dig utan NB som är en kåt och föga kunnig i mördarprocessen och offers benägenhet att blöda eller inte. Ditt argument är barnsligt och ovesäntligt.

Citat:
Hade du snackat om att trä en påse över huvudet hade det möjligen närmat sig nån logik och det är exakt vad åklagaren gör. Han säger att hela hon stoppades in i plast=inget DNA oavsett sort avsätts i bilen.

Jag har aldrig nämnt något om bilen.

NB kan ha trätt snaran kring Lisas hals och mer eller mindre dragit henne till ladan och i den processen med adrenalinpåslag missbedömt helt och helt enkelt strypt henne till döds med snaran. Därefter sker tejpning för att Lisa inte ska blöda ner saker. Inte logiskt men logiskt ur ett perspektiv av att NB har mer eller mindre panik.

Det scenariot känns inte heller klockrent och logiskt hela vägen. Att våldta en flicka som jobbar på cafét mitt emot där man själv jobbar? Kanske av någon som är lite halvt sinnesslö men det finns ju många som vittnar om att NB inte är det.

Citat:
Jag saknar fortfarande förklaring av motiv och förlopp som är relevant jämfört med åklagaren:
Mopedolycka, misslyckat våldtäktsförsök eller arrangerad hängningsmord.

Jämfört med åklagaren? Jag har svarat diverse på dessa med tänkbara scenarion men du kommer inte få någon helhetshypotes av mig förens jag är klar med FUP helt och hållen.

Ibland känns det som man argumenterar med en trotsig tonåring som verkar tro att det är en tävling och att man kan skrika och kräva lite vad som helst av de man argumenterar med.
Senast redigerad av Ruggedo 2015-12-07 kl. 23:50.
2015-12-07, 23:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Så fort man för fram ett argument som inte kan mötas så kommer sedvanliga förklaring: Det spelar ingen roll. Löjligt och fjantig argumentation.
Ge ett händelseförlopp inkl tidsspegel på det du anför (mopedolycka, misslyckat sexöverfall och arrangerad hängning) och sluta svamla om allt annat. Du börjar bli riktigt pinsam med ditt maskande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in