2015-12-25, 14:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Alltså, det är AB:s vittnesmål du citerar angående huruvida NB blivit bjuden på sprit eller ej. Hur pålitligt är det? Inte alls, skulle jag säga. Du påpekar ju själv det orimliga i det hela med tanke på bilkörningen.
IB har fått andra följdfrågor via det AB har sagt och inte nånstans påstår IB att det är en lögn om det så handlar om vad NB sagt, när det skett samt att deras beskrivning av olika förlopp överensstämmer. Hon bekräftar ofta dessa följdfrågor. Det enda de inte är helt överens om är när hon startat tvättmaskinen och där viker AB och säger att detta vet hon bäst.

Med tanke på att IB även säger följande:
Citat:
Tror inte att Aivarus kan ljuga han är trevlig person

.. Så verkar din bortförklaring tunn i sammanhanget.
Citat:
Tänk på tolkkaoset och vad det kan innebära för hur man beskriver situationer. Ytterst tveksamt om NB verkligen sagt att de blivit presenterade för varann. Uppenbarligen har de ju åtminstone hälsat. Sedan om NB fick veta av någon annan, vilka det var han just hälsat på, så kan det i en tolksituation nog lätt formuleras som att de blivit presenterade. Kom ihåg att tolkarna inte var auktoriserade.

Vid två tillfällen säger NB samma sak dvs att FRUN sagt detta - vilket hon dementerar. Hon har fått info via polis i förhör.
NB säger sen att de blivit PRESENTERADE och överbetonar detta i förhör och yvas över men huuur kan hon inte känna igen mig, men det var ju bara tiiimmmar emellan. IHOP med att han påstår frun sagt detta om polacken som stoppat henne (en lögn)
IB säger samma sak i samma ordval: PRESENTERADE.

Sluta skyll på tolken.
Senast redigerad av develi 2015-12-25 kl. 14:21.
2015-12-25, 14:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Mycket bra sammanställning !
NB är en notorisk lögnare , han ljuger om precis ALLT tom om sådant som han inte har något att vinna på att ljuga om .
Jag har sett fler lögner, skrev ner dessa nu då de har med diskussionen om lördagens aktiviteter och Adriana. Ska vid tillfälle återkomma med vad den (enligt vissa..) sanningsenlige, hård arbetande, duktige mannen säger..

Lögner är intressanta i sammanhanget med tanke på manipulation och vanor. Han verkar ljuga av bara farten, helt onödiga lögner - det hör nog till hans livsstil. Är han psykopat är det ett personlighetsdrag likaväl som det kan vara en dåres försvarstal.
2015-12-25, 14:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Och sprutar det på väggar och golv? Har du något som du baserar detta på? Eller är det egen erfarenhet?

Hur många "normalt funtade" killar känner du som gör detta?

Något måste du ju basera dina återkommande påstående på.

Nu säger jag ju bara att mängden besudlingar inte är något belägg för att han skulle ha runkat där mer än någon enstaka gång. Det är min egen erfarenhet, att en enda ejakulation kan åstadkomma många spermafläckar.
Jag har ingen aning om hur vanligt det är att runka på arbetsplatsen, själv har jag aldrig gjort det men jag jobbar i kontorsmiljö. Kan dock tycka att det är mindre märkligt, om det sker i en skitig lada på landet och dessutom i kaklade rum.
2015-12-25, 15:05
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har sett fler lögner, skrev ner dessa nu då de har med diskussionen om lördagens aktiviteter och Adriana. Ska vid tillfälle återkomma med vad den (enligt vissa..) sanningsenlige, hård arbetande, duktige mannen säger..

Lögner är intressanta i sammanhanget med tanke på manipulation och vanor. Han verkar ljuga av bara farten, helt onödiga lögner - det hör nog till hans livsstil. Är han psykopat är det ett personlighetsdrag likaväl som det kan vara en dåres försvarstal.

NB är kung i sin lilla värld , han styr frun och brodern som han vill .
Han tar åt sig äran för arbeten som brodern utfört men AJ fjäskar han för , han tar bilen och sticker iväg ofta utan att tala om vart .
Man kan väl gissa att det är spaning efter tjejer ( offer ? ) och besök i utkiksrummet som pågår när han är ute själv och snurrar i bygden .
2015-12-25, 15:48
Bannlyst
Citat:
Nu säger jag ju bara att mängden besudlingar inte är något belägg för att han skulle ha runkat där mer än någon enstaka gång. Det är min egen erfarenhet, att en enda ejakulation kan åstadkomma många spermafläckar.
Jag har ingen aning om hur vanligt det är att runka på arbetsplatsen, själv har jag aldrig gjort det men jag jobbar i kontorsmiljö. Kan dock tycka att det är mindre märkligt, om det sker i en skitig lada på landet och dessutom i kaklade rum.

Oavsett dina erfarenheter så är det ju bara du som tycker att det är normalt att skvätta ner väggar och golv utan att det är ett konstigt beteende. Om det är i en lada eller på ditt skrivbord spelar väl ingen roll? Det är ju lika sjukt och äckligt att bära sig åt på detta sätt oavsett var det är. Och det är väl inte antalet gånger som han har runkat där som är det viktiga. Det är ju faktumet att det har skett med utsikt mot det ställe där flickan arbetade som är det intressanta. Vilket i förlängningen är ytterst besvärande eftersom just den flickan senare blir mördad i direkt anslutning till hans runkrum. Antalet fläckar påverkar väl in så mycket, det är det faktum ATT de finns där som är det primära.
2015-12-25, 15:51
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Han var dåligt insatt i fallet, verkar inte ha fått alltför mycket information av försvarsadvokat Rönnbäck. Förhöret med honom blev ju ganska kort, han var dåligt insatt, hade föråldrade kunskaper om DNA-bevisning. Beskrev också NB som "DNA-släppare" p.g.a hans lindriga psoriasis, utan att ha en susning om hur sånt funkar. Här några citat från förhören i tingsrätten.

Åklagaren ställer frågor.

Målsägarbiträdet ställer frågor.

Citat:
Det sista där är ungefär som att Brandtler säger att NB riktigt ordentligt ertappats med fingrarna i syltburken och att det blir enkel resa till Kumlabunkern.

"Det är väl vad det är."

För att översätta för de som tenderar att tolka bokstavsmässigt menar Jan Olsson med de orden att "förklaringen till NB´s DNA innanför jeansen är att han har knäppt upp dem."

Joggingbyxorna som bars ovanpå jeansen har han först dragit ner på det sätt man vanligtvis gör när man drar ner ett par byxor, alltså upptill vid höftpartiet på ömse sidor - fullträff DNA på både insida och utsida.
Vad mer kan man begära? Mera tydligt resultat än så är omöjligt att uppnå.

Vad som kan konstateras är att det existerar ett fåtal personer som saknar tillit till DNA-bevisning som metod öht, vilket kan ses som en intellektuell begränsning.
2015-12-25, 16:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Citat:
Kan dock tycka att det är mindre märkligt, om det sker i en skitig lada på landet och dessutom i kaklade rum.
Vi har förstått sen flera inlägg från dig att du vore en ypperlig spermadonator om de simmar lika bra som mängden du sprutar ur dig..
Vad i helvete spelar det för roll hur arbetsplatsen ser ut? Utöver att det tamejfan inte är normalt så ÄR det en arbetsplats och äcklet ligger i att andra arbetar där och ska behöva trampar runt i hans satser på flera ställen! FOLK RÖR SIG PÅ PLATSEN.
Det är en plats under renovering och de lär likaväl behöva städa/renovera platsen nån gång. Det finns sen inte tillgång till vatten heller så äcklet har gått runt och tagit på andra ställen och verktyg med sina spermakladdiga runkfingrar.

Edit: Det är sen en slang i mjölkrummet. Denna dras ut vid tillfällen det ska spolas rent efter slakt. Denna använder NB av och till, ytterväggar har spolats rent framkommer i förhör. Det är skitäckligt att det i dessa lokaler med kötthantering finns ett svin som kladdar runt. För att inte tala om skiter i ladan utan att tvätta händerna och ränner sen runt även i slaktrum.
Senast redigerad av develi 2015-12-25 kl. 16:18.
2015-12-25, 16:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Du påpekar ju själv det orimliga i det hela med tanke på bilkörningen.
Jag påtalade inte det orimliga i att dricka alkohol och köra bil vad det gäller NB. Jag påpekade en lögn - och andemeningen var att det var oerhört korkat av NB att säga att LÅ bjudit på alkohol eftersom både IB och AB vet att han kört bil sen han slutade jobbet.
Han har nämligen inga problem med att fylleköra verkar det som:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-12-25, 16:30
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Men vad f-n... Har du sett bilderna i FUP? Det fins sperma i tre olika rum och det är åtminstone 10 olika fläckar. Man har inte ens brytt sig om att testa dem alla eftersom de man testat alla kommer från mästermasturbatorn NB. Tycker du fortfarande att det finns något som helst tvivel om att han onanerat upprepade gånger i personalutrymmena?
2015-12-25, 16:40
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
"Det är väl vad det är."
/.../
Vad som kan konstateras är att det existerar ett fåtal personer som saknar tillit till DNA-bevisning som metod öht, vilket kan ses som en intellektuell begränsning.

Problemet med DNA-bevisning är att det ställer krav på kunskap hos både åklagare, advokater, domare och nämndemän. Kunskaper som inte alltid finns.

Rättssäkerheten är alltid värd att värna.
2015-12-25, 16:54
Bannlyst
Citat:

Varför återkommer du till denna diskussion om runkandet hela tiden? Är det något som är väldigt intressant i dina ögon? Påverkar antalet gånger han har runkat om han är skyldig eller inte? Alla som bär sig åt på detta vis på sin arbetsplats där andra människor också vistas är naturligtvis sexuellt störda på ett eller annat vis. Tänk dig att du själv vistas i utrymmen där någon annan har gått och kladdat ner saker som man själv använder med både det ena och det andra på händerna. Skulle du tycka att det är trevligt? Och i det rum där han har stått och runkat är det väl inte kaklat utan helt vanliga väggar. Skulle det vara mer normalt att skvätta runt på kaklade väggar kan man ju undra?
2015-12-25, 17:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men vad f-n... Har du sett bilderna i FUP? Det fins sperma i tre olika rum och det är åtminstone 10 olika fläckar. Man har inte ens brytt sig om att testa dem alla eftersom de man testat alla kommer från mästermasturbatorn NB. Tycker du fortfarande att det finns något som helst tvivel om att han onanerat upprepade gånger i personalutrymmena?
Ja, det är tre rum och i det med fönstret är det på golv inkl TRE väggar så det är rakt inte nån enstaka gång heller i det utsiktsrummet. Som jag skrivit tidigare verkar han isf behöva söka läkare - den lär se ut som en vattenspridare..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in