2015-12-30, 22:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det skandalösa är att det finns folk som tar parti för en vidrig person som i en
förmodat utdragen process berövat livet på en blott 17-årig svensk flicka.
Det är skandalöst att mörda dessutom ifall du inte visste det.

Att inte du har några hinder för hur lågt du kan sjunka demonstreras på tydligaste sätt
genom slutraderna från ett annat av dina mastodontinlägg i onsdagsaftonen:

Rätt sjukt faktiskt.

Sedan har det knappast skett någon "tortyr" avseende den överbevisade mördaren Nerijus
eller hans fru och bror. Hur du än klipper och klistrar bland förhören så tror jag inte den
bilden låter sig framträda av något sånt.
Nu tar inte #nopomil parti för någon som har mördat genom att ifrågasätta dennes skuld. Sluta förvränga avsiktligt.
2015-12-30, 22:43
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarterUSM
Jag är inte tillräckligt insatt för att kunna bedöma huruvida NL har gått över någon slags gräns, vilket jag i och för sig tror är högst osannolikt. Vad jag inte förstår är varför detta är centralt i fallet, särskilt då du citerar förhör med NB. Han sitter inte där han sitter på grund av att han pressats i förhör, med eller utan tillåtna medel, utan på grund av bevisning i form av DNA, vittnesuppgifter och brist på alibi. Det är ju detta TR baserar sin dom på, inte vad han "tvingats" säga under "tortyrliknande" förhör. Hade man fällt honom för vad han erkänt eller sagt under förhören vet jag inte vad man skulle ha fällt honom för - minnesförlust?

I grova drag är gången i förhör att polisen inte är tuffa för än det finns något att vara tuff med. I detta fallet blir det hårt i samband med att alibin knäcks/konfirmeras, samt graverande vittnes-iakttagelser av NB´s bil uppdagas.
Det är först när NB står på sig i uppenbar lögn om denna högst besvärande kombination som FhL driver upp utfrågningen och använder kännbar taktik.
Förhörsuppgifter av den sedermera tilltalade är ungefär så långt bort från centralt man kan komma under rådande omständigheter. Sanning är sanning och lögn är lögn. Det är det enda som betyder någonting vid juridisk värdering av förhör.
Noterbart är att försvarsadvokaten är knäpptyst, men det blir så när inga uppenbara överträdelser sker.

På tal om något helt annat, utan att verka för snokig; Du som är berest på för ämnet ett relevant sätt. Finns det något seriöst kriminalforum/skvallersida motsvarande Flashback i England?
Senast redigerad av rotesau 2015-12-30 kl. 22:50.
2015-12-30, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yavvay
Det kan han inte. Åtminstone inte så att det låter trovärdigt.

Vi vet inte, bara NB vet men han kanske strök Lisas trosor mot pitten innan han fick utlösning.
En del dårar blir sexuellt upphetsade av tjej trosor.
Därav kan IB:s DNA förklaras om han inte tvättat sig.
Många krånglar till saker då det oftast finns enkla förklaringar.
2015-12-30, 22:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Det är bara löjligt att någon ska läsa upp allt detta igen och han ska köra sina : vet ej, har glömt och jag kan inte förklara.
Dina ord fick mig att erinra Ulf Olssons totala blånekande. På hans egen blogg finns en tidningsartikel från rättegången:
Citat:
När man för femtionde gången frågar honom hur hans sperma kunde hamna i en mördad 11-åring om det inte var han som slog ihjäl henne, så upprepar han de två replikerna som blivit hans mantra:
- Jag förstår inte.
- Det kan inte stämma.
Själv förklarar UO hela förloppet enligt följande:
Citat:
Spaningsledningen stirrade sig helt enkelt blinda på mig och förbisåg alla andra spår. Många spår blev också fördärvade.
Citat:
Nej, domarens jäv, åklagarens totala brist på objektivitet, polisens ändringar av bevisen, bevis som undanhölls, förändrades eller ”glömdes bort”, användandet av vittnen som begår mened, prioriteringen av att DNA ska ha ett så starkt bevisvärde, medias vilda fantasier och ihållande spekulationer samt den obefintliga kompetensen inom psykiatrin har gjort min situation totalt ohållbar. Sen var det allt för många förståsigpåare som yttrade sig i början och hjälpte till att cementera bilden av mig som en galen mördare. Media borde syssla med att ta reda på fakta i stället.
Citat:
Så att kalla mig för mördare när det inte finns det minsta bevis för detta och även gå ut med bild på mig så att jag blir igenkänd är obegripligt. http://ulfolsson.bloggsida.se
2015-12-30, 22:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Vi vet inte, bara NB vet men han kanske strök Lisas trosor mot pitten innan han fick utlösning.
En del dårar blir sexuellt upphetsade av tjej trosor.
Därav kan IB:s DNA förklaras om han inte tvättat sig.
Många krånglar till saker då det oftast finns enkla förklaringar.
Jag sparade en del av det fetstilta. Enklare är att IB:s DNA fanns på hans fingrar. Hade han använt snoppen hade sannolikheten för hans DNA varit mycket hög.
2015-12-30, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Har Niklas Lindström (och därmed Lars Johansson) brutit mot FN:s tortyrkonvention?
Fortsättning om förhören med NB.

Slutligen mitt sista exempel (finns måhända fler så leta på) handlar om ytterligare påtryckningar via fruns hälsa.

Sid 1583
Tänk efter nu riktigt ordentligt var du var någonstans, jag kommer att presentera mer
bevisning alldeles strax. Vi vet var du var under den här tiden och det var inte hemma.
Äh du får också tänka på den situationen din bror och Irina har, dom är frigivna i
Litauen,
och du vet bättre än vad jag vet, hur det är att va i Litauen och vart publicerad
att man har vart anhållen för mord, som din bror har vart och grovt skyddande av
brottsling som din fru har vart dom är släppta och åklagaren har sagt att misstankar
kvarstår mot dom, men dom har försvagats så mycket att det finns ingen anledning att
dom ska va häktade längre, du kan via din berättelse om vad som har hänt mellan 18
och 19:35, klargöra alla omständigheter, vilket sannolikt skulle bli bättre, ett bättre liv
för din bror och din fru
.

Niklas Lindström använder alltså hotbilder mot frun och hennes psykiska hälsa mot NB för att få fram "bekännelser". Varför gör han det? Det är en viktig och central fråga att ställa. Givetvis går det att tolka som att polisen här är helt desperat. Den desperationen kan kanske visa sig på andra sätt – mer än brott mot tortyrkonventionen. Kan polisen använda NB:s hustrus eventuella självmord som ”bekännelsemedel” – är steget då långt till andra övertramp?

Trots att Niklas Lindström säger följande:
sid 1524
om du ska erkänna nånting så räcker det ju inte och bara
säga att du erkänner utan det måste va i så fall ett så kallat kvalificerat erkännande när
man berättar om hur det har gått till

så tvekar han inte att använda psykiska nedbrytande metoder av allvarligt slag för att framtvinga bekännelser. NB har inte ”bekänt” för att han vet inte något om detta. Vad hade hänt om NB haft kontakt med sin dotter? Hur hade hon använts då av Niklas Lindström & co?

Så nu måste Sverige eller någon människorättsorganisation pröva vad svenska poliser / förhörsledare får lov att göra i sin tjänsteutövning vad avser användandet av psykisk och medveten allvarlig smärta eller lidande för att framtvinga en bekännelse. Eller anses utländska medborgare vara mindre viktiga så att "lite" tortyr då är ok?

Det är ingen som har utsatts för någon tortyr så dina blogginlägg faller som en gråsten till botten. Jag vet inte var du får dina fantasier ifrån men det bottnar väl i att du känner igen dig efter att ha suttit i många polisförhör själv antar jag. Det har inte framtvingats några bekännelser som du antyder hela tiden. Hotbilder som du ser existerar bara i ditt eget huvud. FL vädjar till mördarens bättre vetande och vill att han tänker på sina anhöriga. Är det att tortera och använda påtryckningar? Tyvärr så har ju mördaren varken samvete eller bryr sig om sina släktingar så det rinner ju ut i sanden. Det finns inte ett minsta spår av det du antyder i dina inlägg. Förklara istället vad du har emot polisen egentligen? Det blir nog inga människorättsorganisationer som prövar detta. Det finns nämligen ingenting att pröva. Förhören är bara helt vanliga förhör som dom brukar genomföras. Och det är ingen som förhörs på annat sätt för att man är utlänning. Detta finns bara i din förvridna syn på hur rättsväsendet fungerar.
2015-12-30, 23:07
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag sparade en del av det fetstilta. Enklare är att IB:s DNA fanns på hans fingrar. Hade han använt snoppen hade sannolikheten för hans DNA varit mycket hög.

Tror att det är troligt att han har dragit av LHs byxor och trosor, medan hon hänger, möjligen kanske redan innan, sedan onanerar han medan hon dör. Otvättad är han och IBs DNA hamnar på fingrarna. Det hamnar sen på LHs trosor när NB hanterar kroppen efter mordet.
2015-12-30, 23:10
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Har Niklas Lindström (och därmed Lars Johansson) brutit mot FN:s tortyrkonvention?
Fortsättning om förhören med NB.

Slutligen mitt sista exempel (finns måhända fler så leta på) handlar om ytterligare påtryckningar via fruns hälsa.

Sid 1583
Tänk efter nu riktigt ordentligt var du var någonstans, jag kommer att presentera mer
bevisning alldeles strax. Vi vet var du var under den här tiden och det var inte hemma.
Äh du får också tänka på den situationen din bror och Irina har, dom är frigivna i
Litauen,
och du vet bättre än vad jag vet, hur det är att va i Litauen och vart publicerad
att man har vart anhållen för mord, som din bror har vart och grovt skyddande av
brottsling som din fru har vart dom är släppta och åklagaren har sagt att misstankar
kvarstår mot dom, men dom har försvagats så mycket att det finns ingen anledning att
dom ska va häktade längre, du kan via din berättelse om vad som har hänt mellan 18
och 19:35, klargöra alla omständigheter, vilket sannolikt skulle bli bättre, ett bättre liv
för din bror och din fru
.

Niklas Lindström använder alltså hotbilder mot frun och hennes psykiska hälsa mot NB för att få fram "bekännelser". Varför gör han det? Det är en viktig och central fråga att ställa. Givetvis går det att tolka som att polisen här är helt desperat. Den desperationen kan kanske visa sig på andra sätt – mer än brott mot tortyrkonventionen. Kan polisen använda NB:s hustrus eventuella självmord som ”bekännelsemedel” – är steget då långt till andra övertramp?

Trots att Niklas Lindström säger följande:
sid 1524
om du ska erkänna nånting så räcker det ju inte och bara
säga att du erkänner utan det måste va i så fall ett så kallat kvalificerat erkännande när
man berättar om hur det har gått till

så tvekar han inte att använda psykiska nedbrytande metoder av allvarligt slag för att framtvinga bekännelser. NB har inte ”bekänt” för att han vet inte något om detta. Vad hade hänt om NB haft kontakt med sin dotter? Hur hade hon använts då av Niklas Lindström & co?

Så nu måste Sverige eller någon människorättsorganisation pröva vad svenska poliser / förhörsledare får lov att göra i sin tjänsteutövning vad avser användandet av psykisk och medveten allvarlig smärta eller lidande för att framtvinga en bekännelse. Eller anses utländska medborgare vara mindre viktiga så att "lite" tortyr då är ok?

Exakt vad skulle "tortyren" bestå utav?

Du skämta med mig aprillo?
2015-12-30, 23:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Tror att det är troligt att han har dragit av LHs byxor och trosor, medan hon hänger, möjligen kanske redan innan, sedan onanerar han medan hon dör. Otvättad är han och IBs DNA hamnar på fingrarna. Det hamnar sen på LHs trosor när NB hanterar kroppen efter mordet.
Jo, DNA hamnar på Lisas trosor genom kontaminering, som åklagaren misstänkte, när NB hanterade kroppen efter Lisas död.
2015-12-30, 23:17
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dina ord fick mig att erinra Ulf Olssons totala blånekande. På hans egen blogg finns en tidningsartikel från rättegången:

Själv förklarar UO hela förloppet enligt följande:

Även i det fallet blev skammen så stor att det inte, till vilket pris som helst, gick att erkänna delaktighet i. Han dog hellre än erkände.
2015-12-30, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Vist kan IB,s dna kunnat varit på hans fingrar, om han kanske snabbt strykit henne över könsorganet.
Men jag ser det mer som troligt att dom har haft sex under dagen och att han inte tvättat snoppen.
Det ser jag som mest troligt,
Men varken du eller jag vet, så vi kan bara spekulera.
2015-12-30, 23:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blygtjej
Det är ingen som har utsatts för någon tortyr så dina blogginlägg faller som en gråsten till botten.
Jo, vi i tråden har utsatts för tortyr, hahahaha.
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Exakt vad skulle "tortyren" bestå utav?
Du skämta med mig aprillo?
Jag frågar det samma om och om igen - eftersom jag har tittat tillbaka i FUP, på nästan allt innan som han förfasat sig över, då sett i ett sammanhang - och det är inte en siffra rätt i Nopomils påståenden där. Men poff så försvinner han istället och matar på nytt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in