2016-01-09, 03:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Att IR påstår att IB ringt henne för att vittna i TR, tror jag inte ett skit på. Det var nog IR som kontaktade IB och tjatade. Likadant har hon gjort inför HR. Varför?

IB måste ju trots allt ha något att komma med som motiverar överklagandet.
Självklart var det Rönnbäck som pressade på Irina att vittna, det är jag övertygad om till 100%.
Sen talade ju Irina som om hon läste upp något från ett manuskript, monotont, utan känsla.
Kunde senare ej fortsätta, var busy med ett besök på sin vårdcentral

VARFÖR Rönnbäck gjorde det här och detsamma nu inför HR är för mig obegripligt.
Rent plågsamt är det att ta del av.
2016-01-09, 03:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Är det inte märkligt att Nero utgår från värsta scenario om en flicka han aldrig haft att göra med, innan vi andra, ens kom på tanken att Lisa skulle hittas lustmördad och dessutom i ett skåp? Ingen annan än mördaren hade ens kommit på tanken att ha en sådan fantasi. Just för att det var det som hade skett, och Nero var den enda som hade anledning att frukta sökinsatsen.
Jag har reagerat på det samma gällande tidpunkter och reflekterat kring samma sak - hans nervositet och när den uppstår.

Är han nervös direkt vid hemkomst på söndag enligt IB? Är han nervös i Källby? Är han nervös kl 03 på natten då polisen knackar på?
Ser ingen sån beskrivning. Han hjälper till och med polisen - den mystiska bilen vid ladan. Hans uppgifter larmas ut till sökpatrullerna till och med.

Det sammanfaller med Bennhages vittnesförhör. Han såg ingen oro på måndag säger han. På morgonen är bröderna in i ladan och allt är som vanligt. De jobbar sen vid Blomberg 10, återvänder till ladan och sen blir den avspärrad - dags att gå hem.

Han uppvisar nervösa tecken först efter de kommit hem på måndag vid lunch pga av att ladan spärras av och det blir hög aktivitet runt ladan. NB pratar om att han är orolig över DNA spår. Spår i ladan, tröjor och annat hamnar i fokus. Samma dag ber han dem säga att han var hemma från kl 18 och att hon inte tvättat.
Sen säger Bennhage att han var orolig efter förhör och topsning.

Resten av veckan beskriver båda anhöriga hans irrationella och överdrivna oro: sover inte, äter inte, spelar inte spel som han brukar. Röker två paket cigg per dag, ställer irrationella frågor om hur DNA överförs samt säger att han hoppas det skulle börja regna så de slutar leta.

NBs första förhör:.
Citat:
Nu är frun orolig och tycker det är obehagligt. De bor så nära där detta har hänt. Det är otäckt, säger Nerijus
Senast redigerad av develi 2016-01-09 kl. 03:33.
2016-01-09, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Självklart var det Rönnbäck som pressade på Irina att vittna, det är jag övertygad om till 100%.
Sen talade ju Irina som om hon läste upp något från ett manuskript, monotont, utan känsla.

Kan i och för sig förstå hennes desperata agerande. Hon försöker flytta fokus från NB. Hade det inte varit hennes klients fru hade jag köpt detta. Nu råkar det vara NB:s fru som råkar ut för detta, då blir det ett helt obegripligt agerande från IR:s sida.
2016-01-09, 03:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Kan i och för sig förstå hennes desperata agerande. Hon försöker flytta fokus från NB. Hade det inte varit hennes klients fru hade jag köpt detta. Nu råkar det vara NB:s fru som råkar ut för detta, då blir det ett helt obegripligt agerande från IR:s sida.
Att hon ylar om AB som alternativ gärningsman är begripligt (förutom hennes taffliga delar att framställa honom som lögnare, halvnarkoman och överfixerad på BDSM) men parallellt blir det helt märkligt att FL Lindström då inte terroriserar honom öht. i förhören.
Hon yrar ju tvärs över gärdet och krockar med sig själv i sina påståenden?
2016-01-09, 03:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har reagerat på det samma gällande tidpunkter och reflekterat kring samma sak - hans nervositet och när den uppstår.

Är han nervös direkt vid hemkomst på söndag enligt IB? Är han nervös i Källby? Är han nervös kl 03 på natten då polisen knackar på?
Ser ingen sån beskrivning. Han hjälper till och med polisen - den mystiska bilen vid ladan. Hans uppgifter larmas ut till sökpatrullerna till och med.

Det sammanfaller med Bennhages vittnesförhör. Han såg ingen oro på måndag säger han. På morgonen är bröderna in i ladan och allt är som vanligt. De jobbar sen vid Blomberg 10, återvänder till ladan och sen blir den avspärrad - dags att gå hem.

Han uppvisar nervösa tecken först efter de kommit hem på måndag vid lunch pga av att ladan spärras av och det blir hög aktivitet runt ladan. NB pratar om att han är orolig över DNA spår. Spår i ladan, tröjor och annat hamnar i fokus. Samma dag ber han dem säga att han var hemma från kl 18 och att hon inte tvättat.
Sen säger Bennhage att han var orolig efter förhör och topsning.

Resten av veckan beskriver båda anhöriga hans irrationella och överdrivna oro: sover inte, äter inte, spelar inte spel som han brukar. Röker två paket cigg per dag, ställer irrationella frågor om hur DNA överförs samt säger att han hoppas det skulle börja regna så de slutar leta.
I förhör med AB här när han b.la berättar om hur NB redan på måndag morgon bett dem ljuga om tid han kom hem söndag, är det ganska intressant att höra hur AB beskriver att NB och IB såg ut på måndag morgon - som spöken
Inledningsvis så är ju Lisa "bara" försvunnen men NB är mycket snabb på att försöka få falskt alibi ändå. Det är ju självklart så att han vet varför han hade behövt alibi, han var då den ende som visste vad som hänt Lisa.
Citat:
AB:Jag tror att det var på morgonen efter det att jag hade vaknat, för att jag såg på dom, dom såg
ut som spöken och då berättade dom för mig vad det var som hänt
.
Vi menar samma sak, och det här har ju han uppmanat er redan på måndagmorgonen
eller förmiddagen, så, så har du sagt i tidigare förhör i alla fall
AB:Ja, ja jag har sagt att det var på måndagmorgonen det var då vid frukosten, vid frukosten, ja vi
var alla tre som var ute och rökte och då sa han dom här orden

Ja, du har berättat i det avseendet på exakt samma sätt som Irina.
2016-01-09, 03:53
Medlem
Citat:

Kan tänka mig att hon vill få ett/flera förhör med IB ogiltigförklarade.

Ska någon alternativ GM utpekas så lär det bli AB, tror jag.

Ska bli intressant och höra vad försvarets DNA expert har att komma med.

Orolig, nää, inte ett dugg.
2016-01-09, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Oj då hyvens, hade ni inte skrivit, förlåt för att jag övertolkade!

Men att det uttryckts ett viss sympati mot henne då, duger de orden?
Varken du eller jag vet, om hon är så blåst och helt oskyldig?

Jag har inte så mycket övers för henne, hon visste, väldigt tidigt.
Om jag själv får tro!
För vet gör bara de inblandade!

Ja du övertolkar!

Jag har uppfattningen att Irina är en enkel kvinna som hamnat i en hemsk situation, när hon som ensamstående mamma träffar en så vidrig karl som Nero. Hon är inte ensam om att ha gått på en mina.

Irina visste väldigt tidigt, men det är för att den mördare hon är gift med betedde sig underligt! Nero bad henne att tvätta skitiga kläder på fel dag, drog med henne och brodern för spionera på sökinsatsen under förevändning, att de skulle leta efter mask och katten; långt innan vi alla andra visste att Lisa var mördad.

Nero hade innan Lisa hittats bett sin fru och bror om alibi, och till och med tutat i lilla mamma i Litauen att han var hemma och fikade under relevant tid. Nero såg till att mamma kom ihåg att de hade haft kontakt samma kväll han mördade Lisa. Långt innan det ens var aktuellt att Lisa skulle vara mördad.

Nero är mördaren, då han visste mer än alla andra, långt innan någon annan ens kommit på tanken att Lisa skulle hittas mördad. Som bevis eller indiciekedja hade det som framkom om Neros beteende och omgivningens iakttagelser, varit gott nog i bevishänseende förr i tiden. Det fanns mördare i fängelserna innan vetenskapen välsignade oss med DNA. För folk blev faktiskt dömda innan tekniken gav oss fingeravtryck, DNA och andra tekniska hjälpmedel. Och de var inte oskyldiga!
2016-01-09, 04:03
Medlem
develis avatar
Citat:
I förhör med AB här när han b.la berättar om hur NB redan på måndag morgon bett dem ljuga om tid han kom hem söndag, är det ganska intressant att höra hur AB beskriver att NB och IB såg ut på måndag morgon - som spöken
Inledningsvis så är ju Lisa "bara" försvunnen men NB är mycket snabb på att försöka få falskt alibi ändå. Det är ju självklart så att han vet varför han hade behövt alibi, han var då den ende som visste vad som hänt Lisa.
Spöken? Det hade jag missat.
Det är ett mycket talande parti från IB i sammanhanget gällande må förmiddag. Betänk även hur pressad, tvingad och plågad hon sägs vara av FL (se fetad mening ihop med allt babblande). Väldigt frampressat om alibi? NOT.
Samtalet utspelar sig på må fm då ladan spärrats av.

Citat:
För, när dom var hemma och åt frukost?
Under frukosten eller under lunchen när vi varit och rökte på trappan, därför att jag kommer tillbaka klockan ett och då var dom redan hemma
Mmm
Mmm, dom fick inte lov att jobba ( ohörbart )

Okej, mmm, jag för, förstod jag dig rätt att han sa det när ni stod ute på trappan, utanför bostad och rökte?
Mhm
Mmm, eh och vilka var med då på trappan?
Jag tror att Aivaras var också med

Mmm, fråga, frågade ni varför han sa så?
Är det okej om jag förklarar ( ohörbart…)
Jättegärna

( ohörbart…) hade varit på morgonen och vi röker, då hämtade eller skulle det väldigt olyckligt att hans byxor var smutsiga igår, visst var det inte var det opassande av mig att göra det, då sa jag kanske det var du som gjorde något mot tjejen, då kollar han på mig och säger är du helt galen eller, och då säger ja, och sa till mig, eller till oss, tänk inte berätta att du tvättade kläderna, annars börjar dom misstänka mig, då sa han det

Mmm, var det då han sa också att ni skulle tala om vilken, att han var hemma innan klockan var sex?
Jag kom tillbaka innan arton inte senare sa han

Sa han något mer?
Han ( ohörbart ) mycket och tänkte, tänkte

Hur såg han ut och må, hur såg han ut och må?
Han suckade, rökte, och var hela tiden var nedstämd och fundersam, då frågade jag honom, tänker du på din, jag fick inget svar på det, det händer som han ( ohörbart ) när jag frågade honom, varför är du så orolig, mmm, då svarade han skulle du inte varit orolig om din arbetsplats och dina avtryck och dina spår skulle varit på ett ställe där det hände, så var det

Mmm, hur har han mått efteråt fram tills ni blev gripna?
På söndagen då märkte jag inget ovanligt, men sedan måndag och resten av veckan vägrade han och äta, och var ute på trappan och rökte hela tiden, mmm drack öl, mmm varken lördagen eller söndagen drack han, men under veckan började han dricka öl
Senast redigerad av develi 2016-01-09 kl. 04:19.
2016-01-09, 04:13
Medlem
Citat:

Om jag inte är helt ute och cyklar, så pratade polisen kl 03.00 om en saknad flicka.

Att då börja skapa alibi för en död flicka. Samma dag. Lisa bara är saknad.

Finns det bara en som kunde veta att Lisa var död.

NB.
Senast redigerad av Remark 2016-01-09 kl. 04:18.
2016-01-09, 04:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kan tänka mig att hon vill få ett/flera förhör med IB ogiltigförklarade.
Ska någon alternativ GM utpekas så lär det bli AB, tror jag.
Ska bli intressant och höra vad försvarets DNA expert har att komma med.
Orolig, nää, inte ett dugg.
Det kan tänkas vara ett mål men lycka till säger jag. Speciellt när IB själv ber om att få förklara och berättar spontant att han ber om alibi och tvättandet ska mörkas.
Brodern lär hon inte komma nån vägen med om det ska återges via IBs förhör - hon ger honom alibi och tejprullen (används på arbetsplatsen) lär knappast överväga NBs sölande med DNA på Lisas kläder etc.
2016-01-09, 04:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag inte är helt ute och cyklar, så pratade polisen kl 03.00 om en saknad flicka.
Att då börja skapa alibi för en död flicka. Samma dag. Lisa bara är saknad.
Finns det bara en som kunde veta att Lisa var död.
NB.
Ja, han är ju rätt överdriven med tanke på att hon inte ens varit försvunnen länge då han säger detta på måndag fm till dem.
IB:
Citat:
då svarade han skulle du inte varit orolig om din arbetsplats och dina avtryck och dina spår skulle varit på ett ställe där det hände
Citat:
Mmm, var det då han sa också att ni skulle tala om vilken, att han var hemma innan klockan var sex?
Jag kom tillbaka innan arton inte senare sa han
AB:
Citat:
"eller rättare sagt alla tre pratade vi, eh han ställde sån fråga på väldigt konstigt sätt, och då säger han om jag till exempel tar och rör vid dina kläder, din klädsplagg, vems dna hamnar där, och jag och Irina vi hörde detta, men vi svarade inget"

"Det var ju måndag eller tisdag, eh han var väldigt orolig för det här och för sina kläder som han har lämnat i ladugården, det var hans tröja som blev kvar där, han var väldigt orolig för det, och jag sa varför är du så orolig min vintermössa hänger kvar i det här lilla rummet där,och sen sluta han med det här
En annan sak som är märklig är det han talar om? Tröja, kläder, spår i ladan, hur DNA överförs om nån tar i kläder etc. Brodern reagerade på att han tagit i handsken då han sen begrep den tillhörde Lisa.
Senast redigerad av develi 2016-01-09 kl. 05:21.
2016-01-09, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det kan tänkas vara ett mål men lycka till säger jag. Speciellt när IB själv ber om att få förklara och berättar spontant att han ber om alibi och tvättandet ska mörkas.
Brodern lär hon inte komma nån vägen med om det ska återges via IBs förhör - hon ger honom alibi och tejprullen (används på arbetsplatsen) lär knappast överväga NBs sölande med DNA på Lisas kläder etc.

Outgrundliga äro IRs vägar.
Jag kan inte se något annat mål med det hon gör.

Vad gäller DNA, DNA från blod dessutom så kan jag inte
se hur dom ska kunna komma runt det, oavsett DNA expert.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in