Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-10, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Den som dödade Lisa måste vi diskutera i den alternativa tråden.
aaaa... det är detta du sysslar med. Undviker att tala om vem som mördat och hoppar istället direkt på griftefridsbrott och då blir inte NB mördaren. Då förstår jag, tack för förklaring.
2016-01-10, 23:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
aaaa... det är detta du sysslar med. Undviker att tala om vem som mördat och hoppar istället direkt på griftefridsbrott och då blir inte NB mördaren. Då förstår jag, tack för förklaring.
Vad är det du förstår? Den som dödade Lisa ingår inte bland de tre som får nämnas som mördare i den här tråden, därför hänvisade jag till den alternativa tråden.
2016-01-10, 23:15
Bannlyst
Citat:
Sidnr för det fetstilta?

Ifrågasätter du att NB har begått griftefridsbrott? Har du någon gissning om hur kroppen kom till Martorp?

TR ville ha en förklaring, och dömde för att den inte fick någon.
TR fann det ställt utom rimligt tvivel att det är NB som dödat Lisa. Du verkar ha väldigt svårt att acceptera att du haft fel hela tiden och nu målat in dig i ett hörn, hårt. Självklart har NB begått griftefridsbrott också, efter att han mördat Lisa. Grifterfridsbrottet är inte huvudtemat vilket Du förtvivlat försöker få det till.

TR:
Citat:
Även om det inte rört sig om en längre tidsrymd måste Lisa Holm ha känt sig maktlös och kämpat för sitt liv. Nerijus Belivicius har sannolikt efter det att Lisa Holm hängts upp dragit ner respektive upp hennes kläder. Han har senare hanterat kroppen vårdslöst då han gömt den. Samtliga omständigheter medför att Nerijus Belivicius genom gärningen visat stor hänsynslöshet. Straffet bestäms därför till fängelse på livstid.

Citat:
Den samlade bevisningen styrker åklagarens gärningspåstående. Det har inte framkommit något som talar för att en annan gärningsman än Nerijus Bilevicius kunnat vara aktuell. Tingsrättens slutsats är därför att det är ställt utom rimligt tvivel att det varit Nerijus Bilevicius som med avsikt berövat Lisa Holm livet på sätt åklagaren påstått. Gärningen kan inte bedömas som mindre grov. Nerijus Bilevicius ska därför dömas för mord.
Senast redigerad av blackmolly123 2016-01-10 kl. 23:18.
2016-01-10, 23:17
Medlem
Citat:
Vad är det du förstår? Den som dödade Lisa ingår inte bland de tre som får nämnas som mördare i den här tråden, därför hänvisade jag till den alternativa tråden.

Bra. Då hoppas jag att du utreder detta där.

Här har det ingen relevans.
2016-01-10, 23:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
TR fann det ställt utom rimligt tvivel att det är NB som dödat Lisa. Du verkar ha väldigt svårt att acceptera att du haft fel hela tiden och nu målat in dig i ett hörn, hårt. Självklart har NB begått griftefridsbrott också, efter mordet. Grifterfridsbrottet är inte huvudtemat vilket Du förtvivlat försöker få det till.

TR:
Du glömde ge sidnumret som jag bad om, och du hade alltså fel när du skrev "I FUP står ingenting om griftefridsbrott".
2016-01-10, 23:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Och de stöds inte av FUP, menar du?
.. jag ser precis vad du ordbajsar om som sen kommer bli 72 onödiga inlägg utan matnyttigt innehåll.

Många här med mig undrar varför du tror en förklaring från NB i sista minuten skulle ha bäring i HovR.
Sen undrar jag fortsättningsvis om hur i hela friden du kan tycka att en person hittar en död person (vart förresten?) dvs dina idéer med nån sorts akut nekrofili skulle vara rimliga?
2016-01-10, 23:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
.. jag ser precis vad du ordbajsar om som sen kommer bli 72 onödiga inlägg utan matnyttigt innehåll.

Många här med mig undrar varför du tror en förklaring från NB i sista minuten skulle ha bäring i HovR.
Sen undrar jag fortsättningsvis om hur i hela friden du kan tycka att en person hittar en död person (vart förresten?) dvs dina idéer med nån sorts akut nekrofili skulle vara rimliga?
Jag ordbajsar inte, och jag har inte sagt att jag tror att en förklaring från NB skulle ha bäring i HR. Undra på du, i mjölkrummet.
2016-01-10, 23:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag ordbajsar inte, och jag har inte sagt att jag tror att en förklaring från NB skulle ha bäring i HR. Undra på du, i mjölkrummet.
Ok - då undrar jag på.
NB hittar alltså Lisa i mjölkrummet. Är hon tejpad och klar eller är det hans signum?
Sen undrar jag då igen om du tycker det är troligt att han hittar henne och blir akut sugen på nån sorts akut form av nekrofili? Vad gör han menar du?
Sen undrar jag varför han flyttar henne till Martorp.
2016-01-10, 23:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Du är djävligt nära. Törs jag säga.

Tror du att AB är inblandad?
2016-01-10, 23:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ok - då undrar jag på.
NB hittar alltså Lisa i mjölkrummet. Är hon tejpad och klar eller är det hans signum?
Sen undrar jag då igen om du tycker det är troligt att han hittar henne och blir akut sugen på nån sorts akut form av nekrofili? Vad gör han menar du?
Sen undrar jag varför han flyttar henne till Martorp.
Jag vet inte om hon var tejpad, jag var inte där. Det är sannolikt att han förlustade sig på kroppen, mer sannolikt än mord genom hängning, vilket sker en gång på tusen. Han ville inte att kroppen skulle hittas så länge som han var i Sverige, men han ville att kroppen skulle hittas någon gång.
2016-01-10, 23:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
TR fann det ställt utom rimligt tvivel att det är NB som dödat Lisa. Du verkar ha väldigt svårt att acceptera att du haft fel hela tiden och nu målat in dig i ett hörn, hårt. Självklart har NB begått griftefridsbrott också, efter att han mördat Lisa. Grifterfridsbrottet är inte huvudtemat vilket Du förtvivlat försöker få det till.

TR:
Det är närmast att betrakta som meningslöst att gå i diskussion med folk som har som
vana att vara verklighetsförnekare.
Man får höra att man har morbida fantasier när man tillåter sig att nämna saker och
ting vid sina rätta namn. När man beskriver Nero som den brutale sexualsadist med
lustmord på agendan som han är och vilket tydligt demonstreras via hur offret
påträffas. Med ansenliga mängder tejp runt sitt huvud och ansikte, med intima delar
blottlagda och en hårt åtdragen snara runt sin hals med uppskjutande snören
innanför all denna silvertejp.
Förflyttar man sig därefter till själva skådeplatsen för det fasansfulla och intilliggande
utrymme med nersprutade väggar och golv och en lampkupa dessutom med mördarens
lämningar av samma sort så framträder allt klarare vad det har handlat om.
Bilden som avtecknar sig är obönhörlig i sin skärpa. Endast möjlig att förneka av dem
som inte vill se eller förstå. Åt sånt går ingenting att göra dessvärre.

Blundande inför verkligheten ser vi otaliga exempel på ute i vårt nutida svenska samhälle.
Det kommer dock en tid då det lär bli väldigt svårt att fortsätta hålla ögonen stängda.
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-11 kl. 00:21.
2016-01-10, 23:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är närmast att betrakta som meninglöst att gå i diskussion med folk som har som
vana att vara verklighetsförnekare.
Man får höra att man har morbida fantasier när man tillåter sig att nämna saker och
ting vid sina rätta namn. När man beskriver Nero som den brutale sexualsadist med
lustmord på agendan som han är och vilket övertydligt demonstreras via hur offret
påträffas. Med ansenliga mängder tejp runt sitt huvud och ansikte, med intima delar
blottlagda och en hårt åtdragen snara runt sin hals med uppskjutande snören
innanför all denna silvertejp.
Förflyttar man sig därefter till själva skådeplatsen för det fasansfulla och intilliggande
utrymme med nersprutade väggar och golv och en lampkupa dessutom med mördarens
lämningar av samma sort så framträder än tydligare vad det har handlat om.
Bilden som avtecknar sig är obönhörlig i sin skärpa. Endast möjlig att förneka av dem
som inte vill se eller förstå. Åt sånt går ingenting att göra dessvärre.

Blundande inför verkligheten ser vi otaliga exempel på ute i vårt nutida svenska samhälle.
Det kommer dock en tid då det inte går att upprätthålla ett sånt blundande längre.
Fortsätt beskriva skådeplatsen, och vilka bevis som finns för vem som mördade Lisa. Nedsprutade väggar, golv och lampkupa är inte mordbevis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in