Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-15, 16:40
Medlem
Man brukar säga "leka" vid tex sexuella lekar. Sen det där med fickringningen. Var det verkligen Lisa som hördes eller kan det vara så att det var hennes arbetskamrater som sa att det är klart och i så fall vad var det som var klart? Kan det vara så att LH blev mördad tidigare på eftermiddagen och sedan undanröjd?
2016-01-15, 16:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Tänkte på vår hetsiga diskussion igår. Uppenbart är ju att vi har läst och hört HA vittnesmål. Det är konstigt hur man kan komma till så olika slutsats när man har exakt samma grundmatrial.

Där jag hör HAs vittnesbörd i TR hör jag henne beskriva hur noggrant och metodiskt de jobbade för att säkra bevis. Hur hon harklar och stakar sig hör jag som att hon är tagen av stundens allvar och vad de faktiskt hittade och såg i arbetsboden.

Där hör du en person som är nervös och inte vågar säga sanningen utan säger det polis/åklagaren vill höra. Kanske ljuger hon.

Där jag ser en fullkomligt övertygande FU där NB otvivelaktigt är GM.

Där ser du att polis, tekniker, åklagare har missat stora delar och försöker få fast en person trots bristfällig bevisning. Kanske ligger en konspiration mot NB i bakgrunden.

Du och alla andra har rätt att tycka vad ni vill, men min åsikt står fast. Det är NB och ingen annan som är GM.

Jamen det har du ju rätt i, och javisst jag tappade visst nappen en kort sekund i går sorry,
och visst respekterar jag att du, och andra, har en annan mening en jag, vi får väl se hur det går, tyvärr tror jag inte att fallet kommer att bli löst till fullo;
blir NB dömd igen blir det, enligt mig, fel iom att jag inte är överbevist om att han är skyldig.
blir NB frikänd, blir det också fel, på sätt och vis, för då går et monster av en mördare lös och kommer att döda igen.
2016-01-15, 16:42
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Om ja!! Detta är ren spekulation från din sida. Du gissar hej vilt. Återigen ett exempel på när alternativteoretikerna lyfter fram en sak och får den till suspekt. Sanningen om den här bilen är att vi har inte en aning om den är relevant för utredningen. Spekulera mera som sagt. Se helheten. Se till de samlade bevisen som entydigt pekar mot NB.

Precis. Det är det som är felet. Att du inte ser det är väl ett tecken på hemmablindhet eller något liknande. Vittnesmål borde finnas från personen som bilen tillhör oavett vad den har att berätta.

Helhetsintrycket är att utredningen är ganska inkompetent skött med starka drag av sk "tunnelseende". Upprepear fortfarande att det är en jävla tur för utredarna att det fanns DNA från NB de kunde lutasig tillbaka mot. Utan den hade ingen blivit dömd.
2016-01-15, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, du frågade om NB är felaktigt dömd, och det är han inte, eftersom han har förklaringsbörda.
Av vilken anledning tror min herre att NB inte är benägen att förklara sig? Det är väl uppenbart att han borde göra så om han har något att förklara?
2016-01-15, 16:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Man brukar säga "leka" vid tex sexuella lekar. Sen det där med fickringningen. Var det verkligen Lisa som hördes eller kan det vara så att det var hennes arbetskamrater som sa att det är klart och i så fall vad var det som var klart? Kan det vara så att LH blev mördad tidigare på eftermiddagen och sedan undanröjd?
Arbetskompisarna hade, enligt Rebecka, åkt innan fickringningen.
2016-01-15, 16:44
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Om ja!! Detta är ren spekulation från din sida. Du gissar hej vilt. Återigen ett exempel på när alternativteoretikerna lyfter fram en sak och får den till suspekt. Sanningen om den här bilen är att vi har inte en aning om den är relevant för utredningen. Spekulera mera som sagt. Se helheten. Se till de samlade bevisen som entydigt pekar mot NB.
Sälvklart är föraren till bilen relevant i utredningen, som vittnen sett stå parkerad där den gör under denna tid. Och vet de vem det är så ska givetvis dennes uppgifter kollas med vittnen tex Billy Bertilsson, vilket uppenbart inte har gjorts. De förhör ju honom nu först efter att han hört av sig till försvarsadvokaten. Det är mycket som tyder på NB som gärningsman, men mordmotivet är än så länge bara en teori. Vad är det som säger att det inte finns andra motiv bakom och framförallt medgärningsmän? Att NB är ensam är också en teori. Om du utgår från att NB är ensam så är det också bara ett alternativ, så i det fallet är du också en alternativteoretiker byggd på en teori som inte på något sätt är bevisad. Obducenten har ju fått kritik av en annan obducent att det går inte fastsställa att dödsorsaken är genom hängning. Det finns heller inget som tyder på något sexuell aktivitet har förekommit. Att hon hittas med byxor neddragna kan ju vara ett sätt att ge sken av att det handlar om sexuellt motiv. Om det kan varken du eller Åklagare Wennerholm veta. Bara spekulation att det kan röra sig om ett sexuellt motiv.
2016-01-15, 16:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Av vilken anledning tror min herre att NB inte är benägen att förklara sig? Det är väl uppenbart att han borde göra så om han har något att förklara?
Han skäms för mycket. Givetvis borde han det.
2016-01-15, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Precis. Det är det som är felet. Att du inte ser det är väl ett tecken på hemmablindhet eller något liknande. Vittnesmål borde finnas från personen som bilen tillhör oavett vad den har att berätta.

Helhetsintrycket är att utredningen är ganska inkompetent skött med starka drag av sk "tunnelseende". Upprepear fortfarande att det är en jävla tur för utredarna att det fanns DNA från NB de kunde lutasig tillbaka mot. Utan den hade ingen blivit dömd.
Seriöst att kalla 10 DNA träffar för tur för utredarna? Träffarna är en realitet och väger tungt i bevisningen mot NB. Hade dessa inte funnits så hade omständigheterna inte sett ut som de gör. Anser du att NB är felaktigt dömd?
2016-01-15, 16:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Seriöst att kalla 10 DNA träffar för tur för utredarna? Träffarna är en realitet och väger tungt i bevisningen mot NB. Hade dessa inte funnits så hade omständigheterna inte sett ut som de gör. Anser du att NB är felaktigt dömd?
Om NB bara hade haft handskar på sig hade polisen stått där tomhänt. Så polisen hade tur.
2016-01-15, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han skäms för mycket. Givetvis borde han det.
Förstår jag dig rätt? NB skäms så mycket så att han hellre sitter på livstid än förklarar sig och har möjlighet att få ett lägre straff?
2016-01-15, 16:54
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Det är just det... Vi pratar inte om "varenda prick". Vi pratar om att det INGENSTANS fanns främmande spår.

I FUP redogörs på vilka ställen/områden kriminalteknikerna har samlat in prover. På exakt vilka ställen (var om möjligt specifik) borde det, enligt dig, ha hittats "okänt DNA"?

Inga luddiga svar, tack.
2016-01-15, 16:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Förstår jag dig rätt? NB skäms så mycket så att han hellre sitter på livstid än förklarar sig och har möjlighet att få ett lägre straff?
Det vet vi inte ännu, han har inte sagt något i hovrätten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in