Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Tänkte på vår hetsiga diskussion igår. Uppenbart är ju att vi har läst och hört HA vittnesmål. Det är konstigt hur man kan komma till så olika slutsats när man har exakt samma grundmatrial.
Där jag hör HAs vittnesbörd i TR hör jag henne beskriva hur noggrant och metodiskt de jobbade för att säkra bevis. Hur hon harklar och stakar sig hör jag som att hon är tagen av stundens allvar och vad de faktiskt hittade och såg i arbetsboden.
Där hör du en person som är nervös och inte vågar säga sanningen utan säger det polis/åklagaren vill höra. Kanske ljuger hon.
Där jag ser en fullkomligt övertygande FU där NB otvivelaktigt är GM.
Där ser du att polis, tekniker, åklagare har missat stora delar och försöker få fast en person trots bristfällig bevisning. Kanske ligger en konspiration mot NB i bakgrunden.
Du och alla andra har rätt att tycka vad ni vill, men min åsikt står fast. Det är NB och ingen annan som är GM.
Jamen det har du ju rätt i, och javisst jag tappade visst nappen en kort sekund i går
sorry,
och visst respekterar jag att du, och andra, har en annan mening en jag, vi får väl se hur det går, tyvärr tror jag inte att fallet kommer att bli löst till fullo;
blir NB dömd igen blir det, enligt mig, fel iom att jag inte är överbevist om att han är skyldig.
blir NB frikänd, blir det också fel, på sätt och vis, för då går et monster av en mördare lös och kommer att döda igen.