2016-01-21, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du verkar inte förstå eller vill inte. Jag är tekniker och inte psykolog så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Inga av de 1500 bilderna är nedladdade med avsikt att lagras på datorn för all framtid. De skrivs över när det allokerade utrymmet på disken är slut. Det är alltså ingen bildsamlare som varit framme. Sex bilder av 1500 med sexualsadistiskt innehåll nedladdat av Chrome gör ingen till sexualsadist så sluta med de där dumheterna.
Du verkar inte förstå vad det var jag menade. Det här skrev jag tidigare idag som svar på liknande inlägg i dag.
"Att titta på porr och live cam är inte brottsligt. Var inte det mitt inlägg handlade om utan att de som tror att NB är oskyldig försöker att, i princip, helgonförklara honom. Som om han inte ens har några mänskliga behov eller eventuella laster alls. Så är ju inte fallet, sådana människor existerar nästan inte ens. Blir liksom ganska överdrivet.
Vad det gäller Facebook-sidan som han gillade så låg den uppe ett tag, men lades ner ganska raskt när den fick negativ publicitet. Öppnades förmodligen med annat namn sen.
T.o.m NB:s anhängare/försvarare här i tråden var inne och kollade på den sidan innan den försvann och i ivern att få NB att framstå som oantastlig så skrevs inlägg här om att -"det var inte alls så många bilder på tejpade tonårsflickor och våldsporr där, var bara några stycken" och "det var minsann gulliga bilder på kattungar också". Blir aningen överdrivet, tycker jag.
Det som tydliggör bilden av honom som sexuell sadist är själva gärningen, hur LH dödats, tejpats, skändats. Hans tvångsonanering i ladan stämmer också väl in i den profilen."

Här nedan ett inlägg från annan skribent i tråden i samma ämne, som undersökt detta lite mer "vetenskapligt". Intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2