• 9264
  • 9664
  • 9714
  • 9763
  • 9764
  • 9765
  • 9814
  • 9864
  • 10264
2016-01-26, 00:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tycker att ditt användande av ordet alternativteoretiker är väldig malplacerat i det här inlägget. Ett epitet och förminskningsord ägnat att väcka missaktning där det knappast passar. Vad är försvararens jobb i domstolsförhandlingen om inte att lägga fram alternativa förklaringar till åklagarens slutsatser tycker du?
inte det minsta. Klistra in hennes plädering i alternativa tråden och du ser ingen skillnad. Hon är urkass.
2016-01-26, 00:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hade LS skapat ett bättre resultat? Hade NB undvikit livstidsstraff med LS som försvarare?

Frågan är ju, vad ska hon säga när NB inte har en förklaring, han nekar till allt, då återstår endast att det har gått fel någonstans, medvetet eller omedvetet, jag kan inte tolka IR:s slutplädering på annat vis.

Hon är övertygad om oskuld, ska hon i det läget kasta in handduken, vad var då meningen med ett överklagande?

Som sagt, den som är oskyldig kan inte heller förklara, hur ska det gå till?

Jag säger inte att NB är oskyldig, jag tror tvärtom, men läget var som det var idag. Ska NB börja berätta om något han inte känner till, det blir ju märkligt.
2016-01-26, 00:54
Medlem
Citat:
Hade LS skapat ett bättre resultat? Hade NB undvikit livstidsstraff med LS som försvarare?

Ställ frågan till LS. Det vi hade sluppit är denna gigantiska konspirationsteori. Som väl knappast setts tidigare i en rättssal, dessutom helt grundlös.
2016-01-26, 00:56
Medlem
Citat:

Få se nu. När det utdöms livstidsdtraff är det inte på grund av att rätten tror på gärningsmannens skuld. Nej det är en undermålig advokat så klart. Det borde väl bli resning i samtliga sådana fall.
2016-01-26, 00:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Rättsintyget har mer information om hans skador än en tråd det måste du begripa. Skulle man läsa in sig här så skulle inte mycket vara rätt. Så hänvisa inte till en tråd är du vänlig det blir lite oseriöst.
Först och främst gäller expertutlåtanden och förundersökning med NFC underlag och inte tråden.

Han kan ha knäppt upp knappen men det är inte säkert att det är blod från just fingrarna som avsätter spåret.

Här diskuterar vi bland annat det som påstås i tråden, någon har argumenterat och hänvisat till att hen har zoomat in en bild i FUP, då bemöter jag det påståendet, inget konstigt med det, tycker du?

Först och främst gäller omedelbarhetsprincipen, har någon expert inför domstolen förklarat blodbilden och hur den ser ut, slutsats och hur man kom fram till slutsatsen, svara på det första så kan vi dra det vidare sen.
2016-01-26, 00:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ställ frågan till LS. Det vi hade sluppit är denna gigantiska konspirationsteori.
Vilken gigantisk konspirationsteori? Och vad skulle svaret på frågan leda till? Ingen kan skapa ett bättre resultat än IR, så länge NB inte förklarar sig.
2016-01-26, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Frågan är ju, vad ska hon säga när NB inte har en förklaring, han nekar till allt, då återstår endast att det har gått fel någonstans, medvetet eller omedvetet, jag kan inte tolka IR:s slutplädering på annat vis.

Hon är övertygad om oskuld, ska hon i det läget kasta in handduken, vad var då meningen med ett överklagande?

Som sagt, den som är oskyldig kan inte heller förklara, hur ska det gå till?

Jag säger inte att NB är oskyldig, jag tror tvärtom, men läget var som det var idag. Ska NB börja berätta om något han inte känner till, det blir ju märkligt.

Men sedan slänger hon in handduken i form av begäran om RPU. Logik?
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
inte det minsta. Klistra in hennes plädering i alternativa tråden och du ser ingen skillnad. Hon är urkass.

Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Hårda ord från advokat Leif silbersky ang Rönnbäcks slutplädering.
Han har helt rätt. Irina Rönnbäck agerar desperat, hon har tappat fokus. Det är allvarligt att som Rönnbäck rikta brottsanklagelser mot polisen och missakta hjälporganisationer. Det verkar som många kollegor tar avstånd från hur hon agerat i detta fall.

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/106972
Riktigt jävla bra uttalande och exakt spot on. Samt att en advokat aldrig ska typ bli desperat o kasta ur sig allvarliga anklagelser om det inte finns fog, skarpa belägg.
Medlem
LS har en stämpel i branschen.

Att anlita LS gör man bara om man är en stor bov som vill köpa sig fri till varje pris. Det vet alla rättsinstanser. Sen vet inte jag om LS är brottmålsadvokat som ersätts av det allmänna?

NB har väl knappast pengarna. 2) LS kan ha läst förundersökningen och tackat nej om han inte är helt säker på NBs oskuld i detta. Lite heder har han, den gamle LS.
2016-01-26, 01:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Vilken gigantisk konspirationsteori? Och vad skulle svaret på frågan leda till? Ingen kan skapa ett bättre resultat än IR, så länge NB inte förklarar sig.
Du är fan så säker att det kunde gjorts bättre, hon är inte i närheten av den klass som advokater kan ha vid lika komplicerade, om inte värre, brottsfall där klienten nekar. Hon är urkass.
2016-01-26, 01:04
Moderator
OYs avatar
Citat:

Så du menar att IR inte ska föra fram alternativa förklaringar till åklagarens slutsatser? Det var vad jag hade en åsikt om, försvararens roll gentemot åklagaren. Vad ska en försvarare göra då menar du? Knäböja inför skranket och de anhöriga, kanske läsa en dikt och be Silbersky om lov att uttala sig?
2016-01-26, 01:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Du är fan så säker att det kunde gjorts bättre, hon är inte i närheten av den klass som advokater kan ha vid lika komplicerade, om inte värre, brottsfall där klienten nekar. Hon är urkass.
Jaha. Och vilken advokat hade räddat NB från livstid, tror du?
  • 9264
  • 9664
  • 9714
  • 9763
  • 9764
  • 9765
  • 9814
  • 9864
  • 10264

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto