2016-01-26, 01:40
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Hårda ord från advokat Leif silbersky ang Rönnbäcks slutplädering.
Han har helt rätt. Irina Rönnbäck agerar desperat, hon har tappat fokus. Det är allvarligt att som Rönnbäck rikta brottsanklagelser mot polisen och missakta hjälporganisationer. Det verkar som många kollegor tar avstånd från hur hon agerat i detta fall.

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/106972

Oj oj, Silbersky dissar henne totalt. Han tror att Hovrätten tar illa upp av hennes konspirationsanklagelser mot polis, Missing People m.fl.

Hon har blivit hemmablind av den här tråden för det som avhandlas här av vissa personer hör inte hemma IRL. Det är inte normalt att misstänka konspirationer överallt.
2016-01-26, 01:45
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Hennes slutplädering var överlägsen. Hon har precis fattat hur den här jävla utredningen gått till.
Hon gick på maxgränsen vad hon kunde säga. Och GW borde någon gång lära sig hålla käften och inte hävda sig på andra människors bekostnad. Hans uttalande med hans mediamakt när det gäller skapande av opinion var en fullständig katastrof där han skämde ut och kränkte utredarna på det mest grövsta vis. Solklart att en utredare som står mitt i karriären där efter har agerat. Allt annat hade varit en personlig katastrof med tanke på fallets uppmärksamhet i media. Han kunde bara inte låta det ske att bli tvungen att släppa NB, och se GW stå där inför hela svenska folket och klappa sig på bröstet och säga, "Vad var det jag sa" och utredaren skulle fått stå där med hundhuvudet. Aldrig att han skulle tillåta det när han bakom kulisserna hade möjlighet att lösa den saken. Särskilt inte när han på grund av indicium som är tunna var övertygad om NB:s skuld.

Men lägg av! Så fort GW hade läst FUP hade inte ord nog för att berömma den. Har du missat det eller? Slutplädering överlägsen? Lyssna på vad en gammal räv som Silbersky säger, och jag tror de flesta med honom. Det där går inte hem.
2016-01-26, 01:50
Bannlyst
Är det inte meningen att advokaten ska vara lite coolare och försöka tänka - "kommer min story att verka trovärdig, kommer Hovrätten att ta det här på allvar" - för sin klients skull? Var hon trovärdig, kunde de köpa nåt av alla hennes elaka beskyllningar? Jag tyckte allt lät helt galet.
Hon kan väl inte på allvar tro att Hovrätten blir imponerade när hon anklagar hjälporganisationen Missing People och Polisen för att vara en del i en jättestor konspiration??! Hon anklagar dem då för att ha begått brott, får hon ens göra så?
2016-01-26, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Oj oj, Silbersky dissar henne totalt. Han tror att Hovrätten tar illa upp av hennes konspirationsanklagelser mot polis, Missing People m.fl.

Hon har blivit hemmablind av den här tråden för det som avhandlas här av vissa personer hör inte hemma IRL. Det är inte normalt att misstänka konspirationer överallt.

Stora frågan är väl hur en Advokat kan inspireras och ta intryck av en konspirationstråd på Flashback?

Redan där måste omdömet brustit.
Senast redigerad av Remark 2016-01-26 kl. 01:54.
2016-01-26, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Han måste väl tagit bort byggplasten före han baxar in henne i det trånga skåpet eller har du någon bra alternativ teori om det också? Om det hade brunnit plast hade väl hela kroppen uppvisat bränd hud med inbränd plast.

Han hade väl vett nog att bränna den utomhus.
2016-01-26, 01:53
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vet inte men domstolarna är lite fega i sina utdömda straff. Man fick ändra på det 1 juli 2014 men det var ju tänkt från lagstiftaren sedan innan att mord som är försvårande ska ge mer.
Vi får se vad HD kan komma fram till och fortsätter det med för låga straff så kommer man att bokstavera det för dom. 14 år förut innan 1 juli för ett normal mord. Så det återstår att se vad det kan landa på. Dom har harvat runt lite sedan lagändringen och är inte riktigt överens de olika Hovrätterna.

Tanken var väl att normalstraffet för mord med försvårande omständigheter skulle ge livstid.

Ursäkta OT. Nåväl livstid får vi hoppas på för Nerijus iaf.
2016-01-26, 01:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Men lägg av! Så fort GW hade läst FUP hade inte ord nog för att berömma den. Har du missat det eller? Slutplädering överlägsen? Lyssna på vad en gammal räv som Silbersky säger, och jag tror de flesta med honom. Det där går inte hem.

Varför ska vi lyssna till en jurist som har fått en mildare varning ifrån advokatsamfundet? Han är knappast rätt man att uttala sig i etiska och moraliska frågor. Räv är ett passande epitet, bra där!
2016-01-26, 01:54
Medlem
TheMiracles avatar
Något som är värt att reflektera över är att IB, enligt vad IR uppgav i slutpläderingen, är religiös. Det är intressant eftersom eden hon avlade i den litauiska domstolen inte bara innebar att hon vittnade under straffansvar utan även att hon svurit till Gud att enbart tala sanning. Det ska mycket till för att en seriöst troende person ska ljuga i ett sådant läge. Hon var vidare inte alls förberedd på att vittnesmålet skulle ske under ed men trots det fick hon inte kalla fötter utan gav ett bestämt intryck när hon intygade att hennes man varit hemma vid tiden omkring mordet.
2016-01-26, 01:58
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Stora frågan är väl hur en Advokat kan inspireras och ta intryck av en konspirationstråd på Flashback?

Jag tycker mig känna igen allt i slutpläderingen, diskuterat till leda här. Om man läser för länge kanske man blir fartblind för det där lät inte proffsigt.
2016-01-26, 02:00
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför ska vi lyssna till en jurist som har fått en mildare varning ifrån advokatsamfundet? Han är knappast rätt man att uttala sig i etiska och moraliska frågor. Räv är ett passande epitet, bra där!

Vi kommer nog att höra fler uttalanden från jurister om denna plädering.
2016-01-26, 02:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Det är väl här den ocensurerade sanningen finns?

Ja, IR hade sannerligen uppslag idag som man starkt kan misstänka kommer härifrån, lövet och en fuktig lada, inte utan att man tar åt sig.

Jag kan tänka mig att IR har en hel hög med sysslolösa medium och batiktanter som hangarounds. Förmodligen hänger de här och ringer in tips till advokaten minst en gång per dag, inte undra på att det blev lite för mycket för henne nu på slutet.
2016-01-26, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Något som är värt att reflektera över är att IB, enligt vad IR uppgav i slutpläderingen, är religiös. Det är intressant eftersom eden hon avlade i den litauiska domstolen inte bara innebar att hon vittnade under straffansvar utan även att hon svurit till Gud att enbart tala sanning. Det ska mycket till för att en seriöst troende person ska ljuga i ett sådant läge. Hon var vidare inte alls förberedd på att vittnesmålet skulle ske under ed men trots det fick hon inte kalla fötter utan gav ett bestämt intryck när hon intygade att hennes man varit hemma vid tiden omkring mordet.

Du tror säkert på tomten också?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in