Citat:
Ursprungligen postat av
allegrageller
Men sluta nu. Palmemordet kan inte användas som exempel i diverse mordfall - det är komplexa anledningar till varför mordet på Palme inte är löst. Anledningar som inte har med det här fallet att göra.
Har du t.ex. engagerat dig i något annat mord än mordet på Lisa Holm med samma frenesi??
Detta är ett udda fall per se. Vad som gör det ytterligare speciellt orkar jag inte gå in på - men i mitt stilla sinne tänker jag att om VARJE mord som sker i Sverige skulle få samma uppmärksamhet här på FB så skulle det vara....... intressant - för det skulle betyda att alla människor är lika värda (vilket de uppenbarligen inte är med tanke på både mitt och ditt engagemang i fallet Lisa Holm.)
Det visar på att förundersökningsledare inom svensk rättsväsende kan ta till vilka bedrägliga metoder som helst där rättssäkerheten sätts ur spel för att försöka fälla en person som utredarna tror är mördaren.
Man får ju i det närmsta vara blind om man inte ser hur den här utredningen gått till. Det är fullständigt osannolikt att NB som lämnat så många blodspår på byxor och jacka inte skulle lämna blodspår också på kroppen, när NB dragit av henne kläderna som påstås. Det är fullsständigt osannolikt. Skillnaden är att utredarna inte har haft tillgång till kroppen i skillnad mot kläderna.
Utredare NL har också gjort märkliga uttalanden under förhör, där han på förhand innan provresultaten var klara uttalat att han visste att de skulle få positiva DNA resultat på NB. Är han synsk?
När de var utsatta under tryck av media där bland annat GW Persson uttalade att utredarna inte var några ljushuvuden,och att de hade gripit fel gärningsman, ja då börjar dribblet med flertal blodprov på NB. Varför då? NL sa också till NB under förhör, att de kommer att leta DNA tills de hittar några. Redan där alltså, före de fått resultat, var han säker på at NB var mördaren på tunna indicium. Eller varför skulle han annars göra ett sånt uttalande? Och de skulle leta DNA tills de hittade. Ger det inte en liten fingervisning tycker du? Det finns heller inga spår eller DNA i NB:s bil och det är inte så konstigt, för den hade utredarna heller inte tillgång till, eftersom den omg fraktades för teknisk undersökning till Göteborg. De har heller inte hittat någon smuts på kläder eller skor som kan hänföras till ladan. Att den rättskemiska undersökningen har gjorts är givetvis självklar. Men eftersom det med största sannolikhet inte stämde så finns det inte med i FUP. Inbilla inte mig att den undersökningen inte företagits, men var finns den i FUP? Polisen bestämmer själv vad man vill visa och inte visa. Och man visar bara det som kan tänkas stämma med deras uppmålade scenario. Man mörkade också 5 vittnen som sett en svart Suv aktuell tid intill Lisa moped. Det fanns heller inte med i Fup. Den fann IR i slasken efter att Billy B hade hört av sig. Där fanns kommentaren att man ifrågasatte att det överhuvudtaget skett, trots 5 vittnen som uppgivit samma sak. Hur mycket ytterligare vill du jag ska räkna upp som klart visar på att det inte gått rätt till i denna utredning?