2016-02-17, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Jag har också läst det i flera artiklar, men inte sett det tydligt på någon bild.
Var det fler än två fotografer på plats (Expressen och VG)? Hur nära stod fotograferna? Var skrivande reporter på plats eller överdramatiseras förloppet och bilderna?

Tycker också det egentligen saknar vikt. Hakade bara upp mig på en polishatande postares konstiga tolkning av förloppet.
Poliserna gjorde nog bara det som krävdes och jag ser inget fel i om de bojades.

I vilket fall kan vi enas om att det inte skedde något handbojande inne i Litauernas bostad. Det finns tydliga bilder på att de lämnat bostaden i endast armlås.

Du menar att dom bojades framför kameran? Började litauerna bli bångstyriga då?
Det borde synts i så fall tydligt varför de bojades.

Det framstår mer och mer tydligt att det var av propagandaskäl som bilden av "den skyldige" tidigt skulle kablas ut.

Hur mycket hatar du förresten hundföraren och den polis som vittnade om att det inte fanns några örhängen på söndag? Hur mycket hatar du de vittnande f d poliserna?

Ditt "hat" styrs nog av förutfattade meningar och tunnelseende.
2016-02-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Den enklaste och troligaste förklaringen är att han använde en bit byggplast. Mer behövs inte.

Är det Gerds plastlitauer som spökar nu igen? Dom som skulle legat i slasken. Användbart för utredarna att alltid har försvarare som plockar fram dessa ovidkommande detaljerna.

Det finns inga spår av en plast. Det finns inga hypoteser ens hur kroppen fraktats. Men vet inte ens dödsdatum. Det är bara tomma hål i fupen och i domarna vad avser dessa viktiga delar.

Precis som fynden som nu tycks helt har försvunnit till förmån för sexualsadistiska cirkelresonemang.

Det här fallet lockar tydligen fram de med intresse för denna läggning.
Senast redigerad av nopomil 2016-02-17 kl. 14:38.
2016-02-17, 14:37
Medlem
Citat:
Vad tänker du när du läser ordet anmälare? Att han anmält Lisas försvinnande? Troligtvis inte. Jag kan inte svara på vad han har anmält och när. Det kan gälla vad som helst. Han kan ha anmält någon person han ville att polisen skulle titta på. En tipsare helt enkelt vars tips hamnade i slasken.

Han står som anmälare tillsammans med SH rörande Lisas försvinnande.
Konstigt att varken fupen, åklagaren, TR-domen, HR-domen eller de 10000 sidorna här har gett svar på varför.
Senast redigerad av nopomil 2016-02-17 kl. 14:49.
2016-02-17, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
De högt utbildade och betalda experterna har inte lagt de minst tio timmarna man behöver för att skumläsa igenom hela FUP och bilda sin egen uppfattning om åklagarens berättelse.

De har tittat lite på omfånget, volymen av vittnesmål och framför allt den tekniska bevisningen, som ju är mycket tung.
Det sa även GW i en intervju, "jag kommer fokusera på den tekniska bevisningen i FUP".

Men när HR-domen kom hade han tydligen hört talas om att det förekom hot i förhören. Det var NoNo enligt honom och ett lagbrott. Polisen har alltså troligen brutit mot lagen i denna utredning.
2016-02-17, 14:46
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ser du mordplanerna som akut påkomna den 7 juni som blir det väl problematiskt att förstå det.
Mobilsurf - är det ett slags vittnesbörd på hur hans fantasier och hjärna fungerar? Eh?
Han har porrbilder och vad han besökt via live cam vet ingen. Flertal filmer går inte att återställa. Det står sen ingenting om vad han googlat runt efter förutom porrbilder.

För övrigt är hans sätt att mörda starkt indikerande på att den här är galen och inte kom på detta spontant på en tråkigt söndag.

Galen jaa, ! Tänk om jag bara kunde komma på länken som var för länge länge sen, och det var till NB dator sida där han hade stardoll och den där sidan med porr och en lite äldre tjej som liknade LH i utseendet bärande en babydoll. För även på stardoll var det ju diskussion om att hon gick att göra om till väldigt lik LH.
Du brukar vara skarp, kommer du ihåg? Och nu menar jag inte AB.
2016-02-17, 14:46
Medlem
Citat:
Telefonlistor för kvällen den 7:e juni från och med 18:26 till midnatt vore förstås intressant att se.
Vem som ringde till vem.

Och loggen från cafeet. Och tiden för larmets påsättande söndag kväll. Och omedelbar undersökning av moppen. Och listor över sms:ens innehåll dvs samtliga sms till och från Lisas mobil under söndagen.
2016-02-17, 14:52
Medlem
Citat:
Vad tänker du när du läser ordet anmälare? Att han anmält Lisas försvinnande? Troligtvis inte. Jag kan inte svara på vad han har anmält och när. Det kan gälla vad som helst. Han kan ha anmält någon person han ville att polisen skulle titta på. En tipsare helt enkelt vars tips hamnade i slasken.

Varför finns det dock bara en anmälare utöver SH om alla som lämnat tips räknas som anmälare?
Det borde ju finnas massor med anmälare i så fall i en sådan här stor utredning?
2016-02-17, 14:53
Medlem
Citat:
Men förstår du inte? Han kan när som helst under utredningens gång anmält vad som helst. Det kan ha hänt i juli eller augusti.Det går inte att svara på. Det var inget viktigt ändå eftersom ingen hört talas om det.

Förklara vad du menar. Om någon tex anmäler en cykelstöld "när som helst under utredningens gång" skulle de alltså hamna som anmälarna över ett försvinnande?

Det sista är det där typiska cirkelresonemanget de räddhågsna brukar föra. "Eftersom vi ingenting hört är det ingenting vi hört."

Vad är det du är rädd för? Att sanningen ska komma fram?
Senast redigerad av nopomil 2016-02-17 kl. 14:57.
2016-02-17, 14:55
Bannlyst
Citat:
Telefonlistor för kvällen den 7:e juni från och med 18:26 till midnatt vore förstås intressant att se.
Vem som ringde till vem.

Ungefär så tänker jag med. För att kunna ställa mer adekvata frågor vid förhör, hur mobiler rört sig och för att få en uppfattning om nya kontaktnät har bildats från den 7 juni. Eller helt avslutats för den delen.

Men jag ser redan brister i det resonemanget.

Folk uppför sig konstigt vid oförklarliga försvinnande. Man hade kanske inte sett nåt mönster alls. Bara förvirrade samtal hit och dit.
2016-02-17, 14:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Galen jaa, ! Tänk om jag bara kunde komma på länken som var för länge länge sen, och det var till NB dator sida där han hade stardoll och den där sidan med porr och en lite äldre tjej som liknade LH i utseendet bärande en babydoll. För även på stardoll var det ju diskussion om att hon gick att göra om till väldigt lik LH.
Du brukar vara skarp, kommer du ihåg? Och nu menar jag inte AB.
Ja, det fanns stardoll - det mindre problemet är väl dock att han knappast behöver två ton porrbilder för att runka och fantisera. Det ses ju via val av runkplats i ladan och sperma på tre väggar inklusive golv - förutom hallen och inne på toaletten...

En sjuk hjärnaoch rikligt med fantasier är det enda som behövs. Undrar om folk sitter och runkar hela dagarna till bilder via en dator eftersom detta tycks vara det ultimata kravet för utlösning om man ska tro kommentarerna här om antalet bilder och dess motiv...
2016-02-17, 14:59
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du menar att dom bojades framför kameran? Började litauerna bli bångstyriga då?
Det borde synts i så fall tydligt varför de bojades.

Det framstår mer och mer tydligt att det var av propagandaskäl som bilden av "den skyldige" tidigt skulle kablas ut.

Hur mycket hatar du förresten hundföraren och den polis som vittnade om att det inte fanns några örhängen på söndag? Hur mycket hatar du de vittnande f d poliserna?

Ditt "hat" styrs nog av förutfattade meningar och tunnelseende.

NB reagerade så han fick bojas vill jag minnas. Borde stå från artiklarna då de greps.
2016-02-17, 15:10
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det fanns stardoll - det mindre problemet är väl dock att han knappast behöver två ton porrbilder för att runka och fantisera. Det ses ju via val av runkplats i ladan och sperma på tre väggar inklusive golv - förutom hallen och inne på toaletten...

En sjuk hjärnaoch rikligt med fantasier är det enda som behövs. Undrar om folk sitter och runkar hela dagarna till bilder via en dator eftersom detta tycks vara det ultimata kravet för utlösning om man ska tro kommentarerna här om antalet bilder och dess motiv...

det får man väl verkligen inte hoppas att det är så, tänk att komma på nån så typ en jobbarkompis, läkare, tja vem som helst man måste träffa ibland........ Jag hade nog åkt hem igen. Vid en dator jag arbetade på mitt jobb en gång var det nån som varit inne och kollat porr och filmer, fick rapportera det med en gång för annars hade jag åkt på skulden i och med att jag skulle låna det rummet och den datorn den dagen då en arbetskompis hade sin lediga dag.

Det jag menade om NB var likheten med LH som han fick fram via datorn på stardoll och den sidan. Läskigt. Men som bekant hade det ju gått bra med joggerskan också som inte hade någon likhet alls med det. Sjuk hjärna rätta ordet.......
Ja, här ute kan det misstolkas mycket av det man säger har man ju märkt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in