2016-02-17, 16:31
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Valet av person är nog strategiskt då han levt ett uppenbart dubbelliv utifrån två aspekter: Dels för att hålla sin image och dels praktiskt.
För övrigt väljs en partner som är "följsam" och är inte denna helt foglig så sker det via trakasserier i lagom dos för att sen att smeka och skämta i nästa andetag: att snärja en person så där lite lagom så att hon inte förmår lämna. Sen skadar det ju inte om hon är ekonomiskt beroende heller. Hjärntvätt över tid som formbar modellera..

Det finns således psykopatiska (sadistiska) drag hos mänskligheten utan fastställande av diagnos. Skulle det handla om psykopati så är det samma sak - det är bara att ta bort begreppet kärlek och empati helt (kladdiga onödiga emotioner som stör klarseende skulle han nog uttrycka sig) samt lägga till skådespel via inlärt beteende.
Voila.

Mmm, precis det som framkommit i förhören, våldsam i ena stund och skämtsam i nästa. Precis. Att knäcka ner nån, inte svårt, så att man inte förmår lämna plågoanden, den säger också saker som att man inte skulle klara sig utan den och att man är beroende ekonomiskt är också en sak. Men, det gör man jättebra om man kommer till insikt. Kanske aldrig IB gjorde det men det är ju inte så länge NB och IB varit gifta, 3 år? Och redan så knakigt. Förvånande. Hon visste ju att han slog sin förra fru eftersom hon varnat att om NB rör henne, drar hon. Varför gifta sig med nån man vet om den bakgrunden med? Fanns det ingen annan verkligen? En våldsverkare som gärna slåss och även vill mucka med karlar när han är alkopåverkad.
Har det tagits prov på droger NB? Han kunde ju inte bli full på 3,5% öl sa nån, jag påpekade mängden. Som han stollekörde där uppe Blomberg den 7/6 vittnen sett ett par gånger om, var det väl, undra sa flundra om gädda är en fisk, alt. mediciner?
2016-02-17, 16:33
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Men varför säger du så här? Lisas pappa kan lika gärna ha inbillat sig att han satte igång larmet men det kan ha satts igång av annan. Som också var där.

Osynliga mannen eller? Ingen annan sedd....... intressant tanke annars för det var kanske då NB skulle röja efter sitt tilltag
2016-02-17, 16:38
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Så ser det inte ut på bilderna från slakthuset. Toan såg ut att inte ligga mer än några meter från runkrummet. Var inte satsen färsk? Tror det är i den han hållit när han sett på döende LH.

Informationssida i trådstart:

Slaktavdelningen är belägen i en tillbyggd del i södra änden av den lada som ligger mittemot ”Café på klostret” där Lisa Holm jobbade (sidan 654). Tillbygget är uppdelat i tre delar och avgränsat med en vägg från resten av ladan.

De tre delarna i utbygget har ingen förbindelse sinsemellan.

Till de tre delarna finns en ingång vardera från ladan, varav slaktavdelningens ingång är i mitten och försedd med en icke låsbar svängdörr.
2016-02-17, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Larmet sattes på kl 20.39

Undersökningen av Lisas moped börjar på sidan 888 i fup.

För att kunna läsa de sms Lisa hade fått och skickat behöver polisen hennes mobil.

Rättar mig, Lisa skickade och mottog SMS till två personer den 7 juni. HH och SH, dvs hennes föräldrar. Det borde väl därmed räcka att ha tillgång till dessa två personers mobiler för att se exakt vilka SMS hon skickat?

09:32 SH skickar SMS till Lisa
13:59 HH skickar SMS till Lisa
17:48 SH skickar SMS till Lisa
18:22:22 Lisa messar SH
18:22:38 SH messar Lisa
18:26 Lisa fickringer

Jag säger inte att dessa SMS borde stå i FUP för det kanske är känsligt, men polisen bör väl ha fått tillgång till dem? De skulle ju kunna ge någon information, polisen kanske kan se något i dem som inte föräldrarna ser, tex.

Samtalslistorna finns i tilläggsprotokollet, sida 30.
2016-02-17, 16:41
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Jaja, larmet var larmat (förlåt aktiverat) när tjejerna låste. Larmet drog igång 20.39. det gäller att vara korrekt.

ja det har jag fått erfara för en del är experter att ta en på orden och inte verkar de vilja förstå vad man menar.

Mer fundering på "nu var det klart"? som LH sa. Vad jag tänkt, slår nästan knut på sig själv till slut i funderandet. VAD är det som hon kan ha gjort. Jobbarkompisar nej väl, för de hade åkt.
NB why not? Men VAD........ Synd att inte SH kan komma ihåg rösterna.
2016-02-17, 16:42
Bannlyst
Citat:
Det började tjuta över nejden när han flyttade moppen 20.39. Samtidigt fick Lena veta via sin mobil att larmet gått.

Om du står i färd med att döda någon och någon främande samtidigt provstartar en moped precis intill, hade du kanske också kunnat fly in eller ut ur ett larmat område.

Säger inte att det var så. Säger att det finns en möjlighet för att så sker.
2016-02-17, 16:43
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Rättar mig, Lisa skickade och mottog SMS till två personer den 7 juni. HH och SH, dvs hennes föräldrar. Det borde väl därmed räcka att ha tillgång till dessa två personers mobiler för att se exakt vilka SMS hon skickat?

09:32 SH skickar SMS till Lisa
13:59 HH skickar SMS till Lisa
17:48 SH skickar SMS till Lisa
18:22:22 Lisa messar SH
18:22:38 SH messar Lisa
18:26 Lisa fickringer

Jag säger inte att dessa SMS borde stå i FUP för det kanske är känsligt, men polisen bör väl ha fått tillgång till dem? De skulle ju kunna ge någon information, polisen kanske kan se något i dem som inte föräldrarna ser, tex.

Samtalslistorna finns i tilläggsprotokollet, sida 30.

Då handlar det ju bara om 4 ynka minuter, vad är det då som kan vara klart, vad hinner man på 4 min? Hjälpa nån? Med vad? Åt vem?
Svaret till mordet.
2016-02-17, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kojavic
Jag tycker att den personutredning som gjordes på NB var mycket ynklig
och dåligt genomförd, som saknar många viktiga utredningar.

Om en person är åtalad för ett brott så kanske frivården gör en
Personutredning om honom eller henne.
Det är domstolen som säger åt frivården att göra en personutredning.
En personutredning är en undersökning av en person och personens liv.

https://www.kriminalvarden.se/lattla...rsonutredning/

Kanske var NB,s föräldrar i vissa avseenden själsligt fattiga. Rädda, självupptagna, snåla, bundna av konventioner, självutplånande, dominanta, deprimerade, ...

http://www.samtal.nu/psykologi/olycklig_barndom.htm

Om personutredning hade gjorts mer noggrann kanske många viktiga detaljer
kommit fram.
Framförallt är de okända, de omständigheter Nerijus emanerar från inklusive fakta om hans föräldrar. Fadern där men ändå helt frånvarande. Men det finns ändå det kommenterade att se.

En person med sjuk bakgrund som vill spela frisk har nog störst anledning att tala väl om sina omständigheter, vilket gör att en personundersökning som den vi sett av Nerijus kommer att vara som mest fel när det är viktigast att den blir rätt.

Frugan släpper sin unge för en större baby som behöver sin mamma och henne väldigt mycket.
2016-02-17, 16:47
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Informationssida i trådstart:

Slaktavdelningen är belägen i en tillbyggd del i södra änden av den lada som ligger mittemot ”Café på klostret” där Lisa Holm jobbade (sidan 654). Tillbygget är uppdelat i tre delar och avgränsat med en vägg från resten av ladan.

De tre delarna i utbygget har ingen förbindelse sinsemellan.

Till de tre delarna finns en ingång vardera från ladan, varav slaktavdelningens ingång är i mitten och försedd med en icke låsbar svängdörr.

Har ej FUP längre, verkade vara virus i den jag fick fatt i, men på en bild var det jag menade i FUP i alla fall som syns så tydligt , kunde gett dig sidonumret men tyvärr.......
2016-02-17, 16:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Mmm, precis det som framkommit i förhören, våldsam i ena stund och skämtsam i nästa. Precis. Att knäcka ner nån, inte svårt, så att man inte förmår lämna plågoanden, den säger också saker som att man inte skulle klara sig utan den och att man är beroende ekonomiskt är också en sak. Men, det gör man jättebra om man kommer till insikt. Kanske aldrig IB gjorde det men det är ju inte så länge NB och IB varit gifta, 3 år? Och redan så knakigt. Förvånande. Hon visste ju att han slog sin förra fru eftersom hon varnat att om NB rör henne, drar hon. Varför gifta sig med nån man vet om den bakgrunden med? Fanns det ingen annan verkligen? En våldsverkare som gärna slåss och även vill mucka med karlar när han är alkopåverkad.
Har det tagits prov på droger NB? Han kunde ju inte bli full på 3,5% öl sa nån, jag påpekade mängden. Som han stollekörde där uppe Blomberg den 7/6 vittnen sett ett par gånger om, var det väl, undra sa flundra om gädda är en fisk, alt. mediciner?
Väl snärjd så sitter hon där med chokladaskarna.. för vad hon ser hos denna lortgris med ruttna tänder som trakasserar på fyllan är annars obegripligt. Men hela omgivningen verkar ju lika grundlurade som alternativteoretikerna i denna tråd så det är dock mer begripligt gällande henne som troligen är hjärntvättad faktiskt via att vara nedtryckt och trakasserad. Vad har de att skylla på?
2016-02-17, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ursprungligen postat av Jag tycker att det är märkligt att man i FUPlägger in snuttar tex om att gröna teleskoplastaren setts vid väldigt intressant tid, men förklaringen får man inte läsa , den ligger i slasken. Varför gör man så?
Nu hänger jag inte med...
Menar du att det finns en relevant förklaring i slasken som inte följer med FUP? Hur vet du i så fall det?
2016-02-17, 16:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Frugan släpper sin unge för en större baby som behöver sin mamma och henne väldigt mycket.
Detta är väl den främsta indikatorn på att nåt inte står rätt till.. att hon väljer att följa med NB , helt beroende av honom och väljer bort sonen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in