Rebecka berättade i TR att det var så blåsigt att hon och Lowa knappt kunde talas vid när de låste. Det gick inte att göra sig hörd över vägen.
Vet du vilken buss Lowa tog?
Rebecca påstår att Lisa gick 10 minuter innan, har du någon förklaring till det?
Citat:
Rebeca berättar att det slutade samtidigt den aktuella kvällen ca 18:20. Lisa gick några
minuter tidigare (ca 10 min), Rebeca och Lova ska medan Lisa gick ha stängt en stor port till
cafét
Bedömer du det vara sannolikt att fickringningen skedde när de stängde och de röster som hördes är de andra medarbetarnas och kanske de svarta magasinsdörrarnas låsregel som hördes?
Det finns inget som motbevisar att Lisa ströps snabbare än Ida, då Lisa ströps med snöre och Ida ströps med händerna. Snabbare strypning bör rimligtvis innebära mindre lidande.
Sluta använda domar som bevis, de är inga bevis, de är andras bedömningar av bevis.
Sluta använda domar som bevis?! Det var väl för fasen du som drog in bl.a Ida varav jag svarade.
Hur gärna du än vill att Lisa tog självmord, försköna och förringa att hon har inte utsatts för lidande för att NB ska enbart dömas för nekrofili:
Så finns det två eniga domslut gällande mord att utgå från - varav jag citerade in grunden för livstid gällande lidande dess innan.
Det här är nog det enda vettiga du skrivit i hela frågan om mord på livstid versus griftefridsbrott och frånvaro av lidande (eller mindre) enligt dig:
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
NB förklarade inte vad som hände, han kom inte ens med rövarhistorienom att Lisa hade begått självmord innan han kom dit.
För det är det enda det är:
En långsökt rövarhistoria fjärran från verkligheten.
Senast redigerad av develi 2016-02-28 kl. 17:13.
(Sid 19 utan paginering.)
”SÖK VID MARTORPS GÅRD (MPS med flera)
Under fredagseftermiddagen den 12 juni får en grupp ur Missing People i uppdrag
att söka i området kring Martorps Gård. I samband med att man kommer till platsen
så sammanträffar de med en man som talar knagglig engelska.
Mannen upplyser dem om att området tidigare genomsökts. Ledaren för Missing
Peoplegruppen tar ingen notis om denna uppgift utan genomför sitt uppdrag och
man gör strax därefter fynd i en rishög strax nordost om gården.
Det är Lisas hjälm, jacka och öronproppar som man hittar.
Med anledning av detta fynd intensifierar polisen sökandet efter Lisa i detta
område. Lisas kropp hittas efter ett tag i en byssja på baksidan av gården endast ca
50 meter från den plats där hjälm och klädesplagg hittades.”
Enligt Torbjörn Bergman rings fynd av hjälm och jacka in 18.47.
19.50 påbörjas förhör med Björn Sahl om hans iakttagelser vid Martorp.
NB, IB, och AB är redan anhållna 19.45.
Senare på kvällen anträffas Lisa.
Vad är motsägelsefullt med detta? Rätt svar är ” Ledaren för Missing
Peoplegruppen tar ingen notis om denna uppgift”. Det gör han visst. Och utav bara helvete också. Så till den grad att han omedelbart vidarebefordrar sina iakttagelser till polis. Som en följd av detta är Nerijus redan anhållen när Björn Sahl mer formellt får redogöra för sina iakttagelser i ett förhör. Om detta skrev HR i sin dom: ”Det förtjänar dock att framhållas att Björn Sahl omedelbart fäste avseende vid Nerijus Bilevicius beteende och att Björn Sahl således inte endast i efterhand – när
polisens misstankar mot Nerijus Bilevicius hade stärkts – erinrade sig att denne uppträdde
på ett anmärkningsvärt sätt den aktuella dagen.”
Vad med tar ”ingen notis”? Det är helt enkelt en språklig vurpa av den som författat protokollet. Det skulle så klart stått "lät sig inte påverkas av denna uppgift”.
Kenneth Söderlund berättar sanningsenligt att bröderna inte försökte mota bort MP eller var otrevliga på något sätt. Björn Sahl är också sanningsenlig när han beskriver hur NB försöker vilseleda honom.
Det är väl bra besynnerligt att den person, Björn Sahl, som verksamt bidragit till att fallet
gick mot sin lösning genom att han agerade så alert som han gjorde den där fredagskvällen
12 juni, ska behöva utsättas av några här för misstänkliggöranden, ifrågasättanden, ja, rena
smutskastningen då nån beskyller honom för till och med avsiktlig lögn.
Hade det inte varit för att han var så observant så kunde det slutat annorlunda med
alltsammans: NB hade fått möjlighet att permanent undanröja kropp och tillhörigheter.
Hade NBs: "Waste of time" fått avsett resultat och man (MP) dragit därifrån trygga med denna
försäkring från en av gästarbetarna på bygden så hade det mycket väl kunnat bli på det
olyckliga viset.
Det är inte utan att man kan misstänka att det retar NB-kramarna (några av dem i alla fall)
ganska duktigt mycket att densamme inte hann fullfölja det han tänkt sig och då blir
Sahl den som man mest hänger upp sin frustration och ilska på. För det var alltså han
som anade att det inte stod riktigt rätt till därborta på Martorp. I synnerhet inte med mannen
med det förmenta maskletandet som lät förstå att han ville ha bort Sahl med följe från
platsen fortast möjligt.
Senast redigerad av Grandioso 2016-02-28 kl. 17:11.
Vet du vilken buss Lowa tog?
Rebecca påstår att Lisa gick 10 minuter innan, har du någon förklaring till det?
I TR rättade sig Rebecka, det var Julia som gick 10 minuter innan.
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har fått svar på en fråga till Västtrafik:
Citat:
Enligt vår trafikdatabas hade vi tre avgångar från Skara Busstation till Lidköping Resecentrum mellan klockan 18.00 - 20.00 den 7 juni 2015:
Linje 200 - avgångstid 18.35 från Skara Busstation.
Linje 1 Express - avgångstid 18.45 från Skara Busstation.
Linje 1 Express - avgångstid 19.25 från Skara Busstation.
Enligt Google tar det 24 minuter att åka från kaféet till Skara Busstation. För att inte missa bussen 18:45 och bli 40 minuter försenad måste Rebecka och Lowa åka från kaféet senast 18:21, vilket är före både SMS och fickringning. Om Julia gick tio minuter före de andra tjejerna gick hon senast 18:11.
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Bedömer du det vara sannolikt att fickringningen skedde när de stängde och de röster som hördes är de andra medarbetarnas och kanske de svarta magasinsdörrarnas låsregel som hördes?
Nej, Lisa gick runt hörnet medan Rebecka och Lowa låste, enligt Rebecka i TR. Dessutom gick fickringningen för sent om de gick 18:15-18:20 som Rebecka sa.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-02-28 kl. 17:19.
Du två domslut mot NB som bevis på hans skuld. Det har inget med Ida att göra.
I påföljdsfrågan livstid framkommer Lisas lidande beskrivet och det är just detta jag påpekat.
Så även om du ger dig på att fullständigt förneka sexuell sadism (förminska hennes lidande) för att du vill framhäva nekrofili och rövarhistorien om självmord (bra uttryck från dig!) finns detta vedervärdiga lidande med i bägge domarna från TR och HovR.
I påföljdsfrågan livstid framkommer Lisas lidande beskrivet och det är just detta jag påpekat.
Så även om du ger dig på att fullständigt förneka sexuell sadism för att du vill framhäva nekrofili och rövarhistorien om självmord (bra uttryck från dig!) finns detta vedervärdiga lidande med i bägge domarna från TR och HovR.
HR sa att det inte fanns sadistiskt motiv, det enda motivet var sexuellt. Sadism är ett annat motiv, som inte behöver vara sexuellt.
Vedervärdigt lidande finns inte med i någon av domarna. Sluta ljuga.
Så även om du ger dig på att fullständigt förneka sexuell sadism (förminska hennes lidande) för att du vill framhäva nekrofili och rövarhistorien om självmord (bra uttryck från dig!) finns detta vedervärdiga lidande med i bägge domarna från TR och HovR.
Lidandet behöver ju inte vara av sexuellt orsakat. Du verkar ju motivera att lidande överhuvudtaget som någon åsamkar en person har kausalitet utifrån sexuella motiv.
HR sa att det inte fanns sadistiskt motiv, det enda motivet var sexuellt. Sadism är ett annat motiv, som inte behöver vara sexuellt.
Vedervärdigt lidande finns inte med i någon av domarna. Sluta ljuga.
Vedervärdigt lidande är mitt eget uttryck - och jag tror ingen vid sina sinnens fulla bruk anser nåt annat heller.
Välj ur domarna om du det är nåt annat som faller dig på läppen bättre om just LIDANDE:
gärningen varit särskilt hänsynslös
ett svårt lidande
skyddslös ställning
våldet har varit kraftigt
upplevt svår smärta
känt stark dödsångest
karaktären av avrättning
fysiskt underlägsen
haft svårt att värja sig
känt sig maktlös och kämpat för sitt liv
visat stor hänsynslöshet
Skyddslös ställning, synnerligen försvårande omständigheter, fysiskt underlägsen
helt saknat möjlighet att försvara sig mot angreppet
intet ont anande och som saknade alla möjligheter att komma undan
väl ha förstått vad som var på väg att hända henne
Det finns inget som motbevisar att Lisa ströps snabbare än Ida, då Lisa ströps med snöre och Ida ströps med händerna. Snabbare strypning bör rimligtvis innebära mindre lidande.
Sluta använda domar som bevis, de är inga bevis, de är andras bedömningar av bevis.
Hur du än vrider och vänder på det så är det domstolsutslag och ingenting annat som gäller.
Det är domar man har att rätta sig efter. Det är en DOM som har betydelse för trådens
mördare Nerijus. Den formar hans fortsatta liv ett bra tag.
Påhitt på flashback, hur storslagna de än må vara, påverkar inte hans verklighet framöver.
Jag skulle nästan förresten önska att herr Hurtig tog en viss story härifrån och övertalade
sin klient att anpassa sitt försvar efter den. Och att den sen presenterades för HD
som den senkomna förklaringen till allt.
Hade då landet haft ett högre straff än det som redan är utdömt i Neros fall, dödsstraff
nämligen, så kan jag mycket väl tänka mig att HD beviljat prövningstillstånd och gett
chans till en tredje rättegång bara för man i sin uppbragdhet över skamlösheten
hos denna flickmördare, gärna sett att det getts möjlighet att fixa till ett än värre straff
för honom: en sån avrättning.
Lidandet behöver ju inte vara av sexuellt orsakat. Du verkar ju motivera att lidande överhuvudtaget som någon åsamkar en person har kausalitet utifrån sexuella motiv.
Motivet är sexuellt och diskussionen handlar om att Lisa utsatts för lidande. Allt enligt två eniga instanser.
Jag har funderat den del kring att han kan ha använt sig av karttricket, alltså parkerat utanför ladan och sen lockat henne över vägen genom att ropa på henne.
Ett annat alternativ är att han helt sonika gick fram till Lisa vid moppen, la snaran runt halsen och sen drog henne över vägen. Men jag tycker att det här scenariot inbegriper alltför stora risker. Det blåste en del och då hör man inte bilar komma så lätt, vilket kan vara en fördel i en sån situation, säger jag, som är ridtjej och automatiskt lyssnar efter bilar när jag är ute och rider.
Det misslyckades ju förra gången. Så sannolikt har Nerijus skärpt metodiken och ser till att komma närmare i ett sådant läge där man mer eller mindre inte kan tacka nej.
Bag in box
Det är kontroll det handlar om, han lär vara väldigt noggrann med att inte misslyckas här igen.
Hundarna indikerar bara runt mopeden vilket kan tala för en påse eller någon annat i mobil studioväg som Nerijus gjort ordning i bilen + de verktyg och annat mejselmästaren anser att akten kräver. Då slipper bilen få en objektiv besudling. Allt detta uttänkt sedan länge.
Att Nerijus troligen ses i teleskoplastaren, olovligt användande den. talar kanske för att han kan ha inspirerats av att ha sett någon ny fräsch video som kom just vid den tidsperioden. Där en kvinna hänger i en lada eller något sådant. Och bara gungar. Kanske efter att ha gömts i en koffert innan. Vad är annars grejen med teleskoplastaren om det inte har ett syfte, Ett mycket strikt syfte.
http://blogg.ng.se/greta-thurfjell/2...my-money-video
Kan en sådan här video som Rihannas video där en kvinna hänger bunden ner från taket i en lada måhända ha gjort att den annars slappe Nerijus upplevt resning? Och inspirerat till detaljer i en redan välinredd tanke?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!