Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-10, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nhimhist
Det ska nog inte vara någon fara, var lite försiktig bara så du inte sliter och drar för mycket.
Jag hade några stygn som sprack redan dag 2, blödde en hel del men ringde sjukhuset och det skulle inte vara någon större fara.

Jag vågar inte slita eller dra någonstans, stånden kan man ju inte rå för men stygnen har ju hållit hittills så det är nog ingen fara Får se hur morgonen känns nu då med de nyinköpta sakerna :P
Citera
2016-03-10, 10:14
Medlem
Dag 6: Morgon

Klev upp ur sängen för någon timma sen, kändes ömt i soldaten idag då kompressen hade lossnat någon gång under natten. Vaknade bara två gånger inatt under 9h sömn vilket var nice, men blev som sagt riktigt öm. Gick på toa och gjorde rent som vanligt och strök på lite xylocain på de stygn som jag kan se. Var ganska duktigt svullen när jag var och tvättade mig men nu när jag suttit med han i luften i väntat på att bedövningssalvan ska verka så såg det ut som om svullnaden gick ner till noll från ingenstans.
Kan det vara så att jag lindar kompressen för hårt?
Citera
2016-03-10, 11:42
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwo
Dag 6: Morgon

Klev upp ur sängen för någon timma sen, kändes ömt i soldaten idag då kompressen hade lossnat någon gång under natten. Vaknade bara två gånger inatt under 9h sömn vilket var nice, men blev som sagt riktigt öm. Gick på toa och gjorde rent som vanligt och strök på lite xylocain på de stygn som jag kan se. Var ganska duktigt svullen när jag var och tvättade mig men nu när jag suttit med han i luften i väntat på att bedövningssalvan ska verka så såg det ut som om svullnaden gick ner till noll från ingenstans.
Kan det vara så att jag lindar kompressen för hårt?

Jag skulle säga skippa att linda den helt, ha kvar den som ett skydd men du behöver verkligen inte linda den så den sitter fast.
Ju längre du drar ut på att härda ollonet ju längre kommer du ha obehag från det.
Citera
2016-03-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nhimhist
Jag skulle säga skippa att linda den helt, ha kvar den som ett skydd men du behöver verkligen inte linda den så den sitter fast.
Ju längre du drar ut på att härda ollonet ju längre kommer du ha obehag från det.

Ollonet har jag inga problem med men det svider från den lilla köttslamsan som sitter vid strängen, som om att det fortfarande är ett öppet sår där. Därför jag lindar den, plus sårvätskan då. Men kan ju testa och se om det går bättre nu.

Sen, hur ska jag ha kvar kompressen som skydd utan att linda in den? Känns ju helt värdelöst att bara ha den liggande i kallingarna

Har märkt att svullnaden går ner när jag lägger mig på rygg. Ligger jag på rygg så kan jag få ner förhuden så att jag ser stygnen och området mellan ollon och stygn utan att det ömmar eller något, men om jag ska gå och skölja rent så lyckas jag inte, finner det märkligt
Hur som helst kan jag nu konstatera att det har läkt fint där under och att det inte borde vara några problem om stygnen börjar ramla av från imorgon, men det är ju helt upp till stygnen.

Sen vet jag inte om kirurgen lämnade kvar för mycket förhud eller om det är för att det är svullet, skulle ju få en helomskärelse och stygnen sitter ju där dom ska men den huden som är kvar kan liksom rulla över nästan hela ollonet. Visserligen så ser det också som om att han kapade av halva längden på kuken i samma veva. Någon som upplevde det på samma sätt? Han kan allvarligt inte vara längre än 3cm för tillfället
Senast redigerad av ttwo 2016-03-10 kl. 14:22.
Citera
2016-03-10, 15:49
Citat:
Sen vet jag inte om kirurgen lämnade kvar för mycket förhud eller om det är för att det är svullet, skulle ju få en helomskärelse och stygnen sitter ju där dom ska men den huden som är kvar kan liksom rulla över nästan hela ollonet. Visserligen så ser det också som om att han kapade av halva längden på kuken i samma veva. Någon som upplevde det på samma sätt? Han kan allvarligt inte vara längre än 3cm för tillfället

Kroppen känner att den är skadad, så det är helt normalt att den drar ihop sig extra mycket medan den läker. Om stygnen sitter där de ska så är det en hel omskärelse oavsett hur mycket hud som sparats. Däremot kan det ju vara en lös omskärelse, då kan man rulla huden över ollonet. Men det går inte att avgöra ordentligt förrän svullnaden gått ner och du har stånd. Att kunna rulla skinnet över ollonet när man inte har stånd kommer man alltid kunna göra om läkaren inte tagit all hud (vilket man inte vill ;-) ).

Edit: Nästan oavsett hur mycket hud som sparats, förstås. Det måste ha tagits hud från inre och/eller yttre förhuden, men man kan spara mycket nog för att huden ska kunna rulla över ollonet vid stånd.
Senast redigerad av steehle 2016-03-10 kl. 16:01.
Citera
2016-03-10, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steehle
Kroppen känner att den är skadad, så det är helt normalt att den drar ihop sig extra mycket medan den läker. Om stygnen sitter där de ska så är det en hel omskärelse oavsett hur mycket hud som sparats. Däremot kan det ju vara en lös omskärelse, då kan man rulla huden över ollonet. Men det går inte att avgöra ordentligt förrän svullnaden gått ner och du har stånd. Att kunna rulla skinnet över ollonet när man inte har stånd kommer man alltid kunna göra om läkaren inte tagit all hud (vilket man inte vill ;-) ).

Edit: Nästan oavsett hur mycket hud som sparats, förstås. Det måste ha tagits hud från inre och/eller yttre förhuden, men man kan spara mycket nog för att huden ska kunna rulla över ollonet vid stånd.

Har fått en low & loose tror jag, stygnen sitter en liten bit under ollonet och finns bra med förhud kvar. Haha! Mja... Har ju något utav ett teleskop där nere så hade nog slutat jäkligt illa om han hade tagit allt. Men kändes mest som om att han hade lämnat för mycket, men det är nog svullnadens fel och det att min penis dragit ihop sig som du sa. Bara vänta och se tills svullnaden lägger sig Just nu ser det ju ut som om att man har en badring under förhuden
Citera
2016-03-11, 08:32
Medlem
Dag 8 idag och fick under natten till idag drömma ifred utan att vakna, yay! Blev en hel del sexdrömmar kan jag lova Vaknade en gång under natten då ett stygn fastnade i kallingarna vilket stack som fan, efter det åkte mina boxers av och soldaten fick ligga i det fria. Märkte då att jag inte får ont under stånd om inget annat går emot stygnen. Så från idag så blir det att sova näck... Verkar också som om att det bara är stygnen som gör ont för mig längre så hade gärna sett dem börja ramla av snart :P

Kan vara ett tips till er som får ont i vissa stygn under stånd utan att det spänner runt om som det gjorde i mitt fall.

Svulllnaden verkar ha gått ner en del och stygnen har börjat sticka som tusan under huden, hade jag inte haft Xylocain vet jag inte vad jag skulle gjort. Men det kanske är ett bra tecken på att det läkt/läker ihop? Jag har fantiserat om att det sticker för att stygnen håller på att lösas upp och typ nyper i huden
Senast redigerad av ttwo 2016-03-11 kl. 08:39.
Citera
2016-03-11, 08:53
Medlem
thisishappinesss avatar
Citat:
Dag 8 idag och fick under natten till idag drömma ifred utan att vakna, yay! Blev en hel del sexdrömmar kan jag lova Vaknade en gång under natten då ett stygn fastnade i kallingarna vilket stack som fan, efter det åkte mina boxers av och soldaten fick ligga i det fria. Märkte då att jag inte får ont under stånd om inget annat går emot stygnen. Så från idag så blir det att sova näck... Verkar också som om att det bara är stygnen som gör ont för mig längre så hade gärna sett dem börja ramla av snart :P

Kan vara ett tips till er som får ont i vissa stygn under stånd utan att det spänner runt om som det gjorde i mitt fall.

Svulllnaden verkar ha gått ner en del och stygnen har börjat sticka som tusan under huden, hade jag inte haft Xylocain vet jag inte vad jag skulle gjort. Men det kanske är ett bra tecken på att det läkt/läker ihop? Jag har fantiserat om att det sticker för att stygnen håller på att lösas upp och typ nyper i huden
Jag är på dag fem och ja, ingen Xylocain. Kliar som helvete lite till och från men verkar läka på bra. Skitstörigt att vakna av morgonstånd varje morgon men samtidigt rätt skönt att komma upp vid sju också!

Får väl se om jag kommer sova näck, känns tveksamt då jag skulle smörja in med Inytiol morgon och kväll och dessutom bor ihop med en polare.
Citera
2016-03-11, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe - G
Angående omskärelse: Blir det inte svårt att runka om man inte har någon förhud?

Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
de använder mycket glidmedel/lotion när de runkarr istället.
tillbaka till ämnet; jag gillar förhudar, skulle bli ledsen om min man tog bort sin

NoFap
Citera
2016-03-11, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisishappiness
Jag är på dag fem och ja, ingen Xylocain. Kliar som helvete lite till och från men verkar läka på bra. Skitstörigt att vakna av morgonstånd varje morgon men samtidigt rätt skönt att komma upp vid sju också!

Får väl se om jag kommer sova näck, känns tveksamt då jag skulle smörja in med Inytiol morgon och kväll och dessutom bor ihop med en polare.

Fick ingenting med mig hem, så har köpt saker själv i efterhand. För mig känns det mest som om stygnen bara är i vägen just nu, men mina stygn ska ju börja ramla av inom 10 dagar så jag antar det är därför det har börjat sticka och klia.

Ja morgonstånden var ingen höjdare de första 3-4 dagarna, jävlar vad det sved ibland Men det går över rätt snabbt ändå, gjorde för mig i alla fall... Önskar bara jag testat sova naken ett par dagar tidigare då det bara gjort ont i något utav stygnen som legat mot antingen kompress eller kalsongen.

Tror dock att man måste vänta tills dess att det slutat blöda och att man inte är en person som rullar runt mycket i sängen. Jag brukar alltid vakna i den position som jag somnar i så för mig är det ju inget problem.

Äsch, du får väl låsa dörren eller något
Vad är Inotyol för något?
Citera
2016-03-11, 11:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steehle
Ja, det är lite tråkigt att behöva lägga sig under kniven upprepade gånger... Väntar på operationstid för tredje ingreppet själv. :-P
Munchausens syndrom, månne? (tyskt y)
Citera
2016-03-11, 12:03
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Munchausens syndrom, månne? (tyskt y)

Jag vet inte riktigt hur du tänker att jag skulle kunna simulera en dåligt utförd omskärelse, men det är ju kul att mitt lidande roar någon i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in