Citat:
Ursprungligen postat av
Nhimhist
Jag skulle säga skippa att linda den helt, ha kvar den som ett skydd men du behöver verkligen inte linda den så den sitter fast.
Ju längre du drar ut på att härda ollonet ju längre kommer du ha obehag från det.
Ollonet har jag inga problem med men det svider från den lilla köttslamsan som sitter vid strängen, som om att det fortfarande är ett öppet sår där. Därför jag lindar den, plus sårvätskan då. Men kan ju testa och se om det går bättre nu.
Sen, hur ska jag ha kvar kompressen som skydd utan att linda in den? Känns ju helt värdelöst att bara ha den liggande i kallingarna
Har märkt att svullnaden går ner när jag lägger mig på rygg. Ligger jag på rygg så kan jag få ner förhuden så att jag ser stygnen och området mellan ollon och stygn utan att det ömmar eller något, men om jag ska gå och skölja rent så lyckas jag inte, finner det märkligt
Hur som helst kan jag nu konstatera att det har läkt fint där under och att det inte borde vara några problem om stygnen börjar ramla av från imorgon, men det är ju helt upp till stygnen.
Sen vet jag inte om kirurgen lämnade kvar för mycket förhud eller om det är för att det är svullet, skulle ju få en helomskärelse och stygnen sitter ju där dom ska men den huden som är kvar kan liksom rulla över nästan hela ollonet. Visserligen så ser det också som om att han kapade av halva längden på kuken i samma veva. Någon som upplevde det på samma sätt? Han kan allvarligt inte vara längre än 3cm för tillfället