2016-04-01, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tänkte antingen att han ska "bearbetas" eller om hans blånekande ska förpassas in i en sjukdomsbild?

I och med att NB inte genomgått ens en liten P7:a kan det möjligen vara en strategi. Men NB har betett sig tämligen kallsinnig och rationell ...
2016-04-01, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som det nu ser ut undrar jag om BH ens lämnar in någon ansökan om PT. Vi får avvakta och se.

Så har jag också tänkt.

Om han inte får NB å prata så kanske han avsäger
sig uppdraget pga förtroendekonflikt mellan advokat och klient.
2016-04-01, 01:59
Medlem
develis avatar
Citat:
I och med att NB inte genomgått ens en liten P7:a kan det möjligen vara en strategi. Men NB har betett sig tämligen kallsinnig och rationell ...
Han ska rätt i fängelse utan att passera gå.
2016-04-01, 02:05
Medlem
Citat:
Ja. Inte hört ett ljud mer.

Men du kan ha rätt. BH kan ha "övertalat" NB att genomgå en typ RPU, att det vore en fördel inför en ansökan om PT.

Det blir intressant att se hur det, i så fall, utfaller..

RPU kan han inte besluta på egen hand, domstolsbeslut krävs.
2016-04-01, 02:06
Medlem
Citat:
Hans beteende värkar ytterst märkligt. Han sitter som tjuren Ferdinad under som korkek och luktar på blommorna, helt oberörd av vad som sker runt omkring.

När han vallades på brottsplatsen för andra gången verkade han inte speciellt tagen av händelsen. Jag tyckte han verkade vara vid ovanlig god vigör.

När någon sitter häktad en längre tid och inte är skyldiga till anklagelserna brukar käften glappa friskt.
Efter snart nio månader i häkte utan en reaktion är märkligt.

Skulle bli förvånad om det skulle komma någon form av förklaring till det inträffade från den mannen.
2016-04-01, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
RPU kan han inte besluta på egen hand, domstolsbeslut krävs.

Jag skrev "typ RPU" dvs en psykiatrisk undersökning. Möjligen slarvigt uttryckt av mig.
2016-04-01, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han ska rätt i fängelse utan att passera gå.
Jag tror att han gillar sin etta med sjöutsikt, som han har nu.
Han försöker nog förhala flytten till det stora hotellet så länge det går.
2016-04-01, 02:20
Medlem
Citat:
Jag skrev "typ RPU" dvs en psykiatrisk undersökning. Möjligen slarvigt uttryckt av mig.

Okej
Jag tror det blir väldigt svårt å koka ihop något eget
som imponerar på HD.

Troligen blir nästa stopp Kumla Riksmottagning,
så kan fanskapet försvinna in i glömskan.
2016-04-01, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag tror att han gillar sin etta med sjöutsikt, som han har nu.
Han försöker nog förhala flytten till det stora hotellet så länge det går.

Det tror jag också, framför allt inte till det som väntar, nämligen sitt hemland.
2016-04-01, 05:21
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Hans beteende värkar ytterst märkligt. Han sitter som tjuren Ferdinad under som korkek och luktar på blommorna, helt oberörd av vad som sker runt omkring.

När han vallades på brottsplatsen för andra gången verkade han inte speciellt tagen av händelsen. Jag tyckte han verkade vara vid ovanlig god vigör.

När någon sitter häktad en längre tid och inte är skyldiga till anklagelserna brukar käften glappa friskt.
Efter snart nio månader i häkte utan en reaktion är märkligt.

Skulle bli förvånad om det skulle komma någon form av förklaring till det inträffade från den mannen.
Ja, han såg då ut att vara vid god vigör vid andra vallningen på brottsplatsen.
Välmående och har gått upp i vikt. Han kanske funnit sig väl tillrätta på häktet, får god och näringsrik mat serverad - slipper äta Handlarns fryspizza, slipper springa omkring och vara inställsam till cheferna, slipper dela säng med Irina och kan helt ägna sig åt sig själv (som han brukade göra i ladan då och då)
Som du skriver så beter han sig ungefär som Ferdinand under korkeken - oberörd av världen runt om.
Som i en bubbla. Här ska nog inte en advokat komma och störa genom att tro att han ska gå med på att berätta något. Nej, locket på - är skönast så, då slipper han stå till svars inför mamma Ferdinand också.
2016-04-01, 05:45
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det jag finner intressant är advokatbytet. Björn Hurtig går ut med buller och bång i media om att han ska överklaga till HD. Efter att han kommer med en ny teori om att Nero vidrört Lisa, efter att han hittade henne död.

Med denna nya teori har Björn Hurtig, på klientens vägnar, utan Neros tillstånd erkänt att Neros DNA finns på Lisa. Att han sen har en annan löjlig teori, typ griftefrid, om hur DNAt hamnat där, visar på att han inte är den vassaste kniven i lådan.

Om han kan något om hur det fungerar och tänks inom svenskt rättsväsende så borde Björn Hurtig ha vetat att DNA alltid pekar ut gärningsmannen. Därför var det faktiskt klantigt med en advokat som delvis erkänner klientens brott!

Björn Hurtig har gjort en analys, där han kommer framtill att det måste vara Nero som avsatt DNAt. Betryggande för oss alla, då vi nu fått bekräftat att två instanser dömt rätt!

När det är, Nero själv som avsatt sitt DNA, faller alla planteringsteorier som ett korthus, särskilt de påståenden som framförts om korrupta myndigheter.

Med tanke på tidsramarna så är det befängt att Nero hittar en död flicka, som någon "annan" dödat, hinner pilla på henne, köra i väg henne till Byssjan, och köpa Pizza. Just för att det fanns ingen tid till allt detta, just med tanke på alla som direkt samma kväll sökte efter en försvunnen flicka.

När Björn Hurtig medger att det är Nero som avsatt DNAt på Lisas döda kropp, så informeras vi alla om att Nero visste att Lisa redan var död, när hennes pappa och vännerna började söka efter henne. Det visar på en makalös ondska och sadism.

Att övertyga HD, eller oss andra som ser all den bevisning som Nero är dömd på, att tro på dumheter, är en omöjlighet.

Det fetade - exakt så ligger det till och jag är otroligt förvånad att så många gick på detta med ett erkännande från NB själv! Det är ju uppenbart att Hurtigs uttalande endast byggde på hans egna hopsnickrade PM för ansökan om prövningstillstånd. Tror heller inte att det egentligen var en medveten strategi från Hurtig att få oss att tro att NB erkänt, utan det avslöjar nog mer att han också är närmare ett stolpskott än faktisk målgörare.
Löjeväckande också att polisen Jan Andersson ingår i Hurtigs stab och ska vittna än en gång när nu ingen av rätterna tog minsta notis om hans sk gedigna gamla kunskaper inom DNA

Att de kommer ge PT är endast en våt dröm för NB. Lars Göran W skulle med en enkel gest blåsa ner detta korthus i en enda mening. Att HD ens går med på att ansökan får göras med tanke på ytterligare miljoner det kommer kosta staten i arvoden till en skrupelfri advokat är beklämmande att följa.
2016-04-01, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Haha, vilket jäkla stolpskott till advokat. Jag misstänkte tidigt att IR hade problem med spriten men nu börjar jag fan tro att det är allvarligare än så. Nästan som man börjar tro att foliehattarna har rätt och att IR är ett utsett "bondeoffer" i konspirationen. Naturligtvis helt ovetande själv om den saken. Apropå den nya advokaten så tror jag fan att det blir pannkaka av allting och att NB fortsätter att blåneka. Varför skulle försvaret börja bete sig normalt nu när det verkar ha varit rena rama farsen så här långt?
Ja, det är väldigt märkligt att i rätten fråga om WK är Adrianas pappa, det kunde hon väl kollat upp innan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in