Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
Du konstaterar torrt att IB ljuger i HR. Jag behöver inte säga mer. Du säger allt.
JEPP, det gör jag (NB och IB är undantaget). Man måste vara ORDENTLIGT vilsen för att inte inse att både NB och IB förbrukat sitt förtroendekapital.
Citat:
Ytterligare? Vilken instans pågick förhandlingarna innan TR? Jag måste ha missat det.
Du verkar ha missat väldigt mycket måste jag säga. Jag skulle vilja påstå att du har gjort missar till den grad att du inte borde diskutera i den här tråden över huvud taget. Men, svårt som du verkar ha för att hantera information så ska jag ge dig lite hjälp på traven, med ett par källor.
http://www.expressen.se/gt/rattegang...let-lisa-holm/
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6290009
Inger Rönnbäck valde alltså att blixtinkalla ytterligare en mängd vittnen som hon inte informerat om på förhand.
Mitt tips till dig är att sluta upp med de sarkastiska kommentarerna så slipper du lägga krokben för dig själv på det här sättet.
Citat:
Källan är FUP. Läs och notera vilka datum som utredningen sker på.
Så du menar att
FUP:en är en källa på att man bestämde sig för att "mer eller mindre lägga ned utredningen över sommaren"??? Du kan inte mena allvar...
Citat:
Har du någon källa på att arbete av vikt utfördes under semestern?
Att arbetet kan ha saktats ned något under semesterveckorna är möjligt, men det är inte på något sätt detsamma som att påstå att man valt att "mer eller mindre lägga ned utredningen över sommaren". Och du har fortfarande inga belägg för att inget "arbete av vikt" utfördes under semestern. Bara för att exempelvis ett utlåtande (rörande den kriminaltekniska undersökningen) från NFC eller rättsintyg från den rättsmedicinska undersökningen är diarieförda på vissa datum så är väl inte det i sig något bevis på att själva arbetet på t.ex. Rättsmedicinska och NFC inte skulle ha fortgått löpande även under semestertiden? Du saknar belägg även för detta påstående.
Citat:
Inte så förvånande kanske.
Med tanke på vad som skrivits ovan så får jag nog instämma.
Citat:
Det krävs mer än att du påstår att det är falskt för att det ska bli falskt.
Omvänd bevisbörda är inte att rekommendera om man ska kunna föra en saklig debatt. Du kommer med ett påstående, och då är det också ditt ansvar att argumentera för, och styrka, det påståendet.
Citat:
Virriga gnäll? Inte vän av rättsstaten kan jag läsa mellan raderna. Pro polisstat?
Hur var det med läsförståelsen och slutledningsförmågan nu då? Att tolka mitt ifrågasättande av IR och hennes sinnesförvirrade utspel och anklagelser mot åklagarsidan, polisen, NFC, MPS, Lisa Holms pappa och Leif GW Persson med fler som att jag är för en polisstat, är något som jag inte ens i mina vildaste fantasier kan föreställa mig hur du har lyckats med.
Citat:
I din värld gäller visst inte objektivitetsprincipen. Eller pratar du om vad Wennerholm gjorde på semestern? Snickrade han på stugan?
På vilket sätt skulle han ha brutit mot objektivitetsprincipen?
Citat:
Fast det är ju det många påpekar att han inte tycks gjort. Läst och försök förstå invändningarna istället för att hänge dig åt gnäll. Det är ju det enda jag sett dig göra här i tråden.
Såhär, utifrån de invändningarna som du kommit med här ovan så kan du kanske förstå varför jag är skeptisk till att över huvud taget lyssna på varför ni anser att Wennerholm skulle ha brutit mot några lagar. Är Hurtig av samma åsikt vad gäller den biten för övrigt?
EDIT I övrigt ser jag absolut inga problem med att försöka hitta nya infallsvinklar eller att ifrågasätta saker åt vare sig det ena eller det andra hållet, det handlar om hur man gör det. När vissa lägger fram sina vansinnesteorier eller börjar diskutera små, små detaljer som i det stora hela inte är avgörande för utredningen på något sätt över huvud taget, så blir det ju dock bara löjligt. Om man har konkreta belägg (som går att styrka med fakta) som ger stöd för teorierna man har så är det nog ingen som har något emot att diskutera kring det, men då räcker det ju inte med att bara konstatera att utredarna gjort ett dåligt jobb eftersom att de inte låtit undersöka varenda liten grej som dykt upp under utredningens gång osv.