Citat:
Ursprungligen postat av
-Zex-
Kan du berätta lite om hur det var efter operationen?
Allt gick väldigt fort. Jag kom till mottagningen minst 45 min. före utsatt tid för att lugna ner mig
i väntrummet, men blev genast inkallad och visad till operationsbordet. Läkaren kom in och
bedövade med några stick i kukroten (kändes som myggbett) och fick ligga ca 30 minuter innan
bedövningen tog. Allt gick så fort att jag aldrig han bli nervös. De satte upp ett skynke så jag
inte kunde se. En sköterska torkade av dolmen och kirurgen kom in och satte igång samtidigt
som han pratade lungnt och stilla vad han gjorde. Det kändes ibland lite men inget att oroa sig
för. Sedan hördes en nålmaskin när han sydde igen. Allt tog cirka en timme från bedövnings-
sprutan till allt var färdigt.
Efteråt tog jag ett par Alvedon innan jag satte mig i bilen men det kom ingen värk när bedövningen
släppte. Kuken såg ut som en tjock fläskfile svullen och lilafärgadad. Lite besvärligt på natten
när man fick stånd men ändå inte så farligt. Tvättade med ljummet vatten ett par gånger om
dan. Svullnade minskade för varje dag och stygnen föll bort efter ca 10 dar. Första dagarna
använde jag en mansbinda men det slutade blöda ganska fort. Svullnaden minskade för varje
dag och var helt borta efter 2-3 månader. Med det gick och både runka och knulla fastän den var
lite svullen. Nu har det gått ett par år sedan op. och allt har blivit till det bättre. Skönare både
runka och knulla och på något sätt ser krigaren ut både gladare och större (kanske inbillning)
så jag kan verkligen rekommendera op. Lycka till!