2016-12-14, 13:16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Jag vet att ni har börjat förlita er på oss att ta hand om hatet. Men vi kan inte vara överallt

Det är nog snarare så att gruppens admins medvetet styr förbi denna bild eftersom den annars skulle försätta er i en situation där ni måste ställa er EMOT den totala yttrandefriheten till förmån för att motverka folk som gillar att reta upp muslimer.
Citera
2016-12-14, 13:53
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Nä man lämnar den mest aktuella luciabilden där vid för att sanningen är att de flesta jagärhär faktiskt sympatiserar med muslimerna och deras hot.
Många av er är sådana som står upp för sjuka muslimers hot och våld. Det är tragiskt.

Nope.
Citera
2016-12-14, 14:03
Medlem
Det är sorgligt när en grupp organiserar sig för att tysta enskildas åsikter genom att en ledning styr över tusentals människor som inte förmår handla på eget initiativ.

#jagärhär Ägnar sig åt åsiktsstyrning med metoder som för tankarna både till fascistiska och kommunistiska diktaturer av värsta sort.

Jag är övertygad om att många av deltagarna i framtiden kommer att skämmas för att det låtit sig styras på detta sätt.
Citera
2016-12-14, 14:07
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Jag vet att ni har börjat förlita er på oss att ta hand om hatet. Men vi kan inte vara överallt
Tack för förtroendet!

Det vore ju ett effektivt sätt att krossa mycket av kritiken mot #jagärhär att öppet ta ställning mot att muslimer dödshotar mupparna i SDs nya ungdomsförbund.

Vi vet ju att ni är känsliga för kritik eftersom ni organisera massanmälningskampanjer för att få era kritiker avstängda.

Om ni inte bara sa att ni tycker det är lite tråkigt när muslimer dödshotar religionsskritiker* utan faktiskt försökte engagera er i debatten mot det. Inte att försöka tysta muslimerna utan bara försöka få dem att förstå att alla de koranverserna om att de ska döda otrogna är fel. Inget litet jobb förstås men ni vill ju kämpa emot hatet.

Mycket av kritiken som ständigt kommer mot er skulle ju falla då.

*)Tyvärr har er grupp inte ens gått ut med att ni ser något fel med att muslimer dödshotar religionskritiker.
Citera
2016-12-14, 14:09
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Nope.

Nä men sätt muslimerna på plats då!

Antingen så vågar jagärhär INTE
Eller så sympatiserar jagärhär med muslimerna.

Finns bara dessa alternativ för alla andra tycker det är avskyvärt beteende i det kommentarsfältet.
Citera
2016-12-14, 14:19
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Det vore ju ett effektivt sätt att krossa mycket av kritiken mot #jagärhär att öppet ta ställning mot att muslimer dödshotar mupparna i SDs nya ungdomsförbund.

Vi vet ju att ni är känsliga för kritik eftersom ni organisera massanmälningskampanjer för att få era kritiker avstängda.

Om ni inte bara sa att ni tycker det är lite tråkigt när muslimer dödshotar religionsskritiker* utan faktiskt försökte engagera er i debatten mot det. Inte att försöka tysta muslimerna utan bara försöka få dem att förstå att alla de koranverserna om att de ska döda otrogna är fel. Inget litet jobb förstås men ni vill ju kämpa emot hatet.

Mycket av kritiken som ständigt kommer mot er skulle ju falla då.

*)Tyvärr har er grupp inte ens gått ut med att ni ser något fel med att muslimer dödshotar religionskritiker.

De få "massanmälningskampanjer" som jag sett har inte varit mot någons sakliga kommentarer, utan mot folk som enbart trollar gruppen eller rakt av hotar folk som tillhör gruppen. Såg du ens vilka exempel jag drog tidigare? Det är _sådant_ som i huvudsak anmäls. Inte som ni försöker få det till att det skulle vara för endast en motsatt åsikt.
Jag har debatterat mot folk inom gruppen också i kommentersfälten, och det har alltid gjorts sakligt och utan påhopp. Som det ska vara.

Sedan så skulle jag se ännu mera negativt på det hela om gruppen lät sig styras/påverkas av en sådan tveksam "källa" som flashback utgör, än de admins/moderatorer vi har.

Här har jag sett både låga kommentarer och raka idiotförklaringar från folk som inte ens känner mig. Medans i våran grupp har jag inte upplevt något sådant (och jag är väldigt aktiv i gruppen).
Citera
2016-12-14, 14:37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Det är sorgligt när en grupp organiserar sig för att tysta enskildas åsikter genom att en ledning styr över tusentals människor som inte förmår handla på eget initiativ.

Än mer irriterande blir det när majoriteten av gruppen består av folk som aldrig debatterat på nätet förut. Ett debattklimat som tagit år på sig att ta form måste nu börja om HELT eftersom det kommit in en massa människor i debatten och som har noll erfarenhet av debatt sedan tidigare och bara hänger på "trenden", vilket tar kommentarsfälten tillbaks till hur det såg ut när internetnärvaro var nytt för tidningar och övriga debatter.

Ordet Cyberträsk är med andra ord återigen aktuellt i debatt-sammanhang.

Citat:
Här har jag sett både låga kommentarer och raka idiotförklaringar från folk som inte ens känner mig. Medans i våran grupp har jag inte upplevt något sådant (och jag är väldigt aktiv i gruppen).

Det talar mer för att det är ett ryggdunkarforum fritt från diversitet som du är medlem i, snarare än en demografiskt spridd sammanslutning.
Citera
2016-12-14, 14:43
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det talar mer för att det är ett ryggdunkarforum fritt från diversitet som du är medlem i, snarare än en demografiskt spridd sammanslutning.

Ja ni har ju ett nedsättande namn på allt som ni inte gillar, det har jag redan förstått ;D
Är det inte ryggdunkare så är det PK-mafian.
Det börjar bli så fruktansvärt tandlöst. Fast kanske inte mer tandlöst än våra försök till att göra klimatet på nätet bättre ;D Only time will tell!
Citera
2016-12-14, 14:50
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
De få "massanmälningskampanjer" som jag sett har inte varit mot någons sakliga kommentarer, utan mot folk som enbart trollar gruppen eller rakt av hotar folk som tillhör gruppen. Såg du ens vilka exempel jag drog tidigare? Det är _sådant_ som i huvudsak anmäls. Inte som ni försöker få det till att det skulle vara för endast en motsatt åsikt.
Jag har debatterat mot folk inom gruppen också i kommentersfälten, och det har alltid gjorts sakligt och utan påhopp. Som det ska vara.

På vilket sätt är det ett problem att någon "trollar"-gruppen och driver med er? Tycker du generellt att man ska stoppa/förbjuda folk från att skämta om er? Jag skulle också uppskatta en lista med andra makthavare, journalister och politiska rörelser man inte får skämta om.

Notera att jag inte talat om det fall där ni påstår er ha blivit hotade även om ingen annan kan se detta hot. Inte heller de hemliga PM ingen fått se där ni hävdar att folk har hotat er.

Jag talar om de fall där folk bara trollat er/skojat om er där ni svarat med att försöka tysta dem.

Vill också förtydliga att om ni faktiskt fått riktiga hot i PM så tar jag självfallet avstånd från det.

Citat:
Sedan så skulle jag se ännu mera negativt på det hela om gruppen lät sig styras/påverkas av en sådan tveksam "källa" som flashback utgör, än de admins/moderatorer vi har.

Du menar att eftersom "fel" åsikter också får framföras på flashback så smittar det allt som publiceras på flashback. Därför är även bra och sympatiska idéer som framförs här i grund och botten onda/näthatiska? Sker det genom någon metafysiska process? Är djävulen inblandad?

Citat:

Generellt tycker jag att de som försvarar #jagärhär i tråden har behandlats ovanligt respektfullt. Någon har idiotförklarat sig själv genom att påstå att den inte klarat av att läsa en hel post på över ett tiotal meningar men även det bemöttes snarare med rätt mjuka pikar.

Men visst, låt oss anta att några skribenter har sagt åt dig att du är dum eller idiot. Vidare kanske de har velat dra dig i håret, kasta sand på dig och sagt att deras pappa är starkare än din pappa. Vad spelar det för roll? Det är ju bara ignorera och gå vidare. Ord kan inte skada någon*.

Ska avsluta med att jag har grymt mycket mera respekt för dig och de andra som öppet tar diskussionen om #jagärhär här på en neutral plats som flashback där man bara kan strida med tankar och ord och ingen kan få en annan avstängd för att man ogillar deras idéer än jag har för de som håller sig på facebookoch bara följer med på lynchmobbens aktioner.

*) Givetvis finns det folk som faktiskt kan ta skada av ord, men slutenvården inom psykiatrin har förstås ett ansvar för att dessa inte får tillgång till internet innan de är redo för det. På samma sätt har förstås föräldrar eller andra vårdnadshavare ett ansvar för att inte släppa upp barn ensamma på nätet innan de är mogna för det.
Citera
2016-12-14, 15:01
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Tack för förtroendet!

Ja nu när ni säger att ni ska stå upp mot näthatet så förväntar man sig att ni ska göra något åt det. Men tillbaka till frågan, varför har ni inte gått in och motverka hatet på just den sidan?, har någon tagit upp det/har det varit diskussion om den sidan?.

Personligen tycker jag om ni ska ta kampen mot näthat så ska ni inte exkludera vissa gruppers hat.
Citera
2016-12-14, 15:04
Medlem
Morgonrodnads avatar
Är det någon som sett några täcken på att frikyrkorna börjat engagera sig i #jagärhär? Näthat verkar kunna väcka samma moralpanik som vhsspelare, datorspel, soft air-guns, rollspel och ramsor på fotbollsläkare har gjort tidigare. I dessa fall har ju feminister och frikyrkliga gått i bräschen för att förbjuda underhållning de ogillar eller inte förstår sig på.
Citera
2016-12-14, 15:07
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Ja nu när ni säger att ni ska stå upp mot näthatet så förväntar man sig att ni ska göra något åt det. Men tillbaka till frågan, varför har ni inte gått in och motverka hatet på just den sidan?, har någon tagit upp det/har det varit diskussion om den sidan?.

Personligen tycker jag om ni ska ta kampen mot näthat så ska ni inte exkludera vissa gruppers hat.

Förslagen på aktioner skickas via ett särskilt formulär man har satt upp för att andra medlemmar inte ska kunna se vilka aktioner som föreslås. Om det föreslagits så vet bara den hemliga ledningsgruppen det.

Vidare tillåts inte någon diskussion i gruppen om möjliga mål för aktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in