Citat:
Ursprungligen postat av
Greeder
De få "massanmälningskampanjer" som jag sett har inte varit mot någons sakliga kommentarer, utan mot folk som enbart trollar gruppen eller rakt av hotar folk som tillhör gruppen. Såg du ens vilka exempel jag drog tidigare? Det är _sådant_ som i huvudsak anmäls. Inte som ni försöker få det till att det skulle vara för endast en motsatt åsikt.
Jag har debatterat mot folk inom gruppen också i kommentersfälten, och det har alltid gjorts sakligt och utan påhopp. Som det ska vara.
På vilket sätt är det ett problem att någon "trollar"-gruppen och driver med er? Tycker du generellt att man ska stoppa/förbjuda folk från att skämta om er? Jag skulle också uppskatta en lista med andra makthavare, journalister och politiska rörelser man inte får skämta om.
Notera att jag inte talat om det fall där ni påstår er ha blivit hotade även om ingen annan kan se detta hot. Inte heller de hemliga PM ingen fått se där ni hävdar att folk har hotat er.
Jag talar om de fall där folk bara trollat er/skojat om er där ni svarat med att försöka tysta dem.
Vill också förtydliga att om ni faktiskt fått riktiga hot i PM så tar jag självfallet avstånd från det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Greeder
Sedan så skulle jag se ännu mera negativt på det hela om gruppen lät sig styras/påverkas av en sådan tveksam "källa" som flashback utgör, än de admins/moderatorer vi har.
Du menar att eftersom "fel" åsikter också får framföras på flashback så smittar det allt som publiceras på flashback. Därför är även bra och sympatiska idéer som framförs här i grund och botten onda/näthatiska? Sker det genom någon metafysiska process? Är djävulen inblandad?
Citat:
Ursprungligen postat av
Greeder
Här har jag sett både låga kommentarer och raka idiotförklaringar från folk som inte ens känner mig. Medans i våran grupp har jag inte upplevt något sådant (och jag är väldigt aktiv i gruppen).
Generellt tycker jag att de som försvarar #jagärhär i tråden har behandlats ovanligt respektfullt. Någon har idiotförklarat sig själv genom att påstå att den inte klarat av att läsa en hel post på över ett tiotal meningar men även det bemöttes snarare med rätt mjuka pikar.
Men visst, låt oss anta att några skribenter har sagt åt dig att du är dum eller idiot. Vidare kanske de har velat dra dig i håret, kasta sand på dig och sagt att deras pappa är starkare än din pappa. Vad spelar det för roll? Det är ju bara ignorera och gå vidare. Ord kan inte skada någon*.
Ska avsluta med att jag har grymt mycket mera respekt för dig och de andra som öppet tar diskussionen om #jagärhär här på en neutral plats som flashback där man bara kan strida med tankar och ord och ingen kan få en annan avstängd för att man ogillar deras idéer än jag har för de som håller sig på facebookoch bara följer med på lynchmobbens aktioner.
*) Givetvis finns det folk som faktiskt kan ta skada av ord, men slutenvården inom psykiatrin har förstås ett ansvar för att dessa inte får tillgång till internet innan de är redo för det. På samma sätt har förstås föräldrar eller andra vårdnadshavare ett ansvar för att inte släppa upp barn ensamma på nätet innan de är mogna för det.