Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-02, 17:57
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
SJÄLVKLART har jag skärmdumpar ! Två polisanmälningar gjorda.

Jag vet inte hur jag ska få er att inse att gruppen INTE är styrd. Jag representerar MIG och ingen annan ! MVH Ulrika #jagärhär

Men gruppen är och förblir toppstyrd så länge det är Administratörer och/eller moderatorerna som delar ut uppdragen.

Hade vem som helst utan hemlighetsmakeri bakom fasaden helt öppet i gruppen kunnat dela ut uppdrag så hade saken varit helt annorlunda.

Eller???

Vänligen svara på mina tidigare frågor, Tack.
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär
Citera
2017-01-02, 17:58
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Hej ! Precis som du lever även jag i 2017 i Sverige. Jag följer också den rapportering som visar vilka problem vi har. Min uppfattning är att vår enda chans att lösa detta är att du och jag gör vår del. Det är slut nu med att skylla ifrån sig.
På vilket sätt bidrar man till att lösa problem om man aktivt bidrar till att kväsa debatter om saken? Debatter som innehåller konstruktiv debatt och inte näthat. Är man då inte tvärtom en del av problemet?

Noterar för övrigt att du gång på gång undviker mina två enkla frågor i saken ovan...

Jag kan upprepa dem igen:
Citat:
1. Om jag t ex skulle vara aktiv sverigedemokrat och mot näthat så skulle jag vara hjärtligt välkommen?

2. Om jag t ex på sociala medier skrev saker som "Lägg ner nu... det smartaste som kommit ur din mun är min stenhårda kuk" eller "Precis det där sa din mamma igår innan hon ville att jag skulle runkbajsa henne i munnen!" så skulle jag vara en näthatare och inte alls vara välkommen utan istället någon vars hat skulle bekämpas?

Kan vi förvänta oss att svaret är "Ja" på båda frågorna? Annars rimmar det ju ganska dåligt med det du själv påstår.
Citera
2017-01-02, 18:02
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Skulle kunna göra? HAr man gjort det eller inte? Vad du personligen gjort är inte relevant för JÄH.

Skäggbarn är ett utmärkt uttryck som fått många att öppna ögonen för åldersbluffar. T o m regeringen accepterar numera åldresbestämningar på medicinsk väg.

Hej ! Under de få veckorna jag varit med i gruppen har vi haft aktioner för att stödja enskilda som utsatts för på sina fb. Även aktion för att stötta människor med annan sexuell läggning. Andra aktioner kan ha gjort innan jag blev medlem.

"Skäggbarn" beror på att både pojkar och flickor från många länder kommer i puberteten tidigare än våra svenska ungdomar. Och eftersom de har mörkt behåring blir det mer uppenbart. Med det sagt så vet jag att det förekommer att man ändrar sin ålder neråt. Detta gäller inte en stor grupp MEN det förekommer. Alltså ska en medicinsk åldersbedömning genomföras då myndigheterna behöver stöd i bedömningen.

Ulrika Persson, #jagärhär
Citera
2017-01-02, 18:03
Medlem
Citat:
Hej ! Jag ska vara helt öppen och erkänna att innan jag blev en del i gruppen var dessa rasistiska sidor okända för mig. Så jag håller med att jag var naiv.

Att "knyta handen i fickan" är inte en bra lösning. Det enda det leder till är en explosion.

Under de veckor jag varit med i gruppen har vi också haft aktioner för att stötta hat mot enskild, aktion att stötta de som utsatts för hat pga sin sexuella läggning. Säkert finns det många fler som gjorts tidigare.

MVH Ulrika Persson

Vilka sidor anser du vara rasistiska, detta nämnde du ej?

Men, vad som är mer anmärkningsvärt; har du inte förstått att det finns en massiv opinion som sedan 1980-talet knutit handen i byxfickan...och sett Sverige förvandlats till något man absolut inte vetal se? Då undrar jag hur man kan ha missat detta? För detta tyder på en ideologisk blindhet.....t ex .att man sätter godhet framför rationalitet.

Jag ska vara hård....om du inte fattat detta, så är du i viss mån värd näthatet.....sannolikt uppfattar många dig som vänster, feminist och flyktingkramare. Många uppfattar dig som en samhällsförstörare.
Visst...du kanske har varit naiv........men det är aldrig för sent att lära sig sin läxa.

By the way, har du läst biologi och etologi på universitetsnivå?
Citera
2017-01-02, 18:11
Medlem
Citat:
Hej ! Under de få veckorna jag varit med i gruppen har vi haft aktioner för att stödja enskilda som utsatts för på sina fb. Även aktion för att stötta människor med annan sexuell läggning. Andra aktioner kan ha gjort innan jag blev medlem.

"Skäggbarn" beror på att både pojkar och flickor från många länder kommer i puberteten tidigare än våra svenska ungdomar. Och eftersom de har mörkt behåring blir det mer uppenbart. Med det sagt så vet jag att det förekommer att man ändrar sin ålder neråt. Detta gäller inte en stor grupp MEN det förekommer. Alltså ska en medicinsk åldersbedömning genomföras då myndigheterna behöver stöd i bedömningen.

Ulrika Persson, #jagärhär

Enligt undersökningar i Norge så är det mellan 80 och 90 % som fixar sin ålder nedåt.

Vàrför tror du det svenska etablissenmanget var så negativt till åldersbestämningar?

Det värsta är....jag tror du är en ärlig och sympatisk kvinna.....men som hoppat i totalt galen tunna. Rädda dig själv innan du blir rejält bränd.

En sak till....det är inte på hårv'xt man gör åldersbedämningar, det är fr a på skelettdelar och tänder. Och på längdtillväxtkurvor/epifysskiveslutning.
Citera
2017-01-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karagd
Jag tycker du har en övertro på möjligheterna för FBgruppen jagärhärs admins att centralstyra 50000 medlemmar. OK att man tipsar om trådare med invandrarfientliga inlägg. Men sen skriver medlemmarna vad de önskar så klart.

Jag håller med om att det inte är konstruktivt om diskussioner dränks av #jagärhär och inget mer.

Men att avfärda 50 000 personer som någon slags skock med får gillar jag inte. Någon skrev att JÄH är en tantarme... Även tanter omfattas av yttrandefriheten. JÄH syftar till att andra än t ex invandringskritiska ska göra sin röst och åsikt hörd, och det utan åt utsättas för hot och hat. Tanter har också rösträtt.
Tant är en mentalitet snarare än en ålder. Det finns manstanter också (tänk farbror Barbro). Men visst, vi kan säga prussiluskor istället om det låter bättre. Förstår du vad jag menar då? Visst ska även folk som ägnar sig åt pekpinnigt, skenheligt moraliserande ha rösträtt. Det enda jag begär är att prussiluskorna låter andra framföra sin åsikt och inte klistrar obefogade etiketter som "rasist" och "hatare" på meningsmotståndare hela tiden. Personligen tar jag mycket mer illa vid mig av sådant än om någon skulle kalla mig tant.

/mvh, hon som skrev tantarmé
Citera
2017-01-02, 18:49
Medlem
Ja man blir ju lite nedstämd och full av medlidande när man börjar få bilden klart för sig om den här gruppen. Merparten av medlemmarna är nog som representanterna som skrivit här på Flashback: trevliga, välmenande men oerhört naiva människor som tror att de gått med i någon spontant bildad folkrörelse vars syfte är samla ihop likasinnade modiga människor som vågar stå upp mot hatet och någon inbillad nazist-elit som de tror haft full lekstuga på nätet. Och resten av gänget är de som håller i marionett-snörena: folk med politisk agenda och folk med något så simpelt som en "klättra i sin mediakarriär/internetkändisskap-agenda".

Det blir så tragiskt när man tänker på den förstnämnda gruppen som inte ens inser att de är förda bakom ljuset och hårt toppstyrda. I andra styrda grupperingar (tex politiska partier) är ju medlemmarna åtminstone medvetna om vad de är en del av. Den respekten visar inte Dennert och hennes kamrater sina undersåtar i det här fallet.
Citera
2017-01-02, 19:13
Moderator
impieteers avatar
Försök hålla er till topic, vilket t ex inte är olika invandringsdebatter eller vilka de enskilda medlemmarna ur gruppen som vågat sig hit är.

/ Mod
Citera
2017-01-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Ja man blir ju lite nedstämd och full av medlidande när man börjar få bilden klart för sig om den här gruppen. Merparten av medlemmarna är nog som representanterna som skrivit här på Flashback: trevliga, välmenande men oerhört naiva människor som tror att de gått med i någon spontant bildad folkrörelse vars syfte är samla ihop likasinnade modiga människor som vågar stå upp mot hatet och någon inbillad nazist-elit som de tror haft full lekstuga på nätet. Och resten av gänget är de som håller i marionett-snörena: folk med politisk agenda och folk med något så simpelt som en "klättra i sin mediakarriär/internetkändisskap-agenda".

Det blir så tragiskt när man tänker på den förstnämnda gruppen som inte ens inser att de är förda bakom ljuset och hårt toppstyrda. I andra styrda grupperingar (tex politiska partier) är ju medlemmarna åtminstone medvetna om vad de är en del av. Den respekten visar inte Dennert och hennes kamrater sina undersåtar i det här fallet.

Men gruppen ska enligt egen utsaga agera inför valet 2018. JAg tror att det kan bli gnäll i gruppen långt innan dess.
Citera
2017-01-02, 19:43
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
På vilket sätt bidrar man till att lösa problem om man aktivt bidrar till att kväsa debatter om saken? Debatter som innehåller konstruktiv debatt och inte näthat. Är man då inte tvärtom en del av problemet?

Noterar för övrigt att du gång på gång undviker mina två enkla frågor i saken ovan...

Jag kan upprepa dem igen:

Citat:
1. Om jag t ex skulle vara aktiv sverigedemokrat och mot näthat så skulle jag vara hjärtligt välkommen?

2. Om jag t ex på sociala medier skrev saker som "Lägg ner nu... det smartaste som kommit ur din mun är min stenhårda kuk" eller "Precis det där sa din mamma igår innan hon ville att jag skulle runkbajsa henne i munnen!" så skulle jag vara en näthatare och inte alls vara välkommen utan istället någon vars hat skulle bekämpas?

Kan vi förvänta oss att svaret är "Ja" på båda frågorna? Annars rimmar det ju ganska dåligt med det du själv påstår.

Jag skulle också väldigt gärna vilja se ett svar på de här frågorna.
Citera
2017-01-02, 19:43
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Men gruppen ska enligt egen utsaga agera inför valet 2018. JAg tror att det kan bli gnäll i gruppen långt innan dess.
En så löst sammansatt hashtaggaktion håller ju sällan ut så länge. De flesta tröttnar rätt fort. Det är ju inte så att de kommer se någon effekt av sina aktioner så det där godhetsklientelet drar vidare mot något annat att förfasa sig över.
Citera
2017-01-02, 19:47
Medlem
Citat:
Hej ! Precis som du lever även jag i 2017 i Sverige. Jag följer också den rapportering som visar vilka problem vi har. Min uppfattning är att vår enda chans att lösa detta är att du och jag gör vår del. Det är slut nu med att skylla ifrån sig.

Tex du som har fullt legitima åsikter måste väl också anse att de som skriver korta one-liners fyllda med har såsom "skjut dem" inte för diskussionen framåt. #jagärhär syftar INTE till att kväsa debatten. #jagärhär vill ha en sansad diskussion och det innebär inte att vi vill "stoppa" er som kan motivera er ståndpunkt, utan hat och otidigheter.

MVH Ulrika #jagärhär
Jag håller med dig om att kommentarer som "skjut dem" är korkade, dock tror jag inte de är så farliga. Jag har dock inte sett några såna kommentarer själva. Det grövsta jag har läst i de kommentarsfält som JÄH haft aktioner i, är "släng ut dem ur landet".

Likväl tror jag du och många i JÄH gruppen är naiva om ni verkligen tror på att gruppen bara vill agera mot hot, hat och rasism. Mina Dennert säger ju mer eller mindre att gruppen skall användas i valkampanjer Dessutom har ju det visat sig att JÄH-aktivisterna tar ställning sakfrågor och är rörande eniga om dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in