Citat:
Ursprungligen postat av
maxorr
Har inte läst igenom tråden men jag avser att iaf koka upp socker, vatten och pizzakrydda och salt samt peppar i rätta proportioner till kg strimmlad vitkål sen hälla det på salladen med olja i rätt temp sen kyla det...
Finns flera metoder utan stuckning av hett eller halvvarmt vatten ... men det kvittar nu
Men sen undrar jag om man vill ha godare smak funderar jag på kombinera vissa saker och det står mellan ättika, äppelcidervinäger, vitvinsvinäger samt rödvinsvinäger
Har ni nåt gott tips på att förutom ättika kombinera andra sura vinäger som ovan och isf hur mycket av varje?
Det enda tipset jag kan ge är att låta rasket stå minst 2 dygn innan förtäring. Jag provade flera gånger för länge sen att göra pizzasallad efter recept och dessa påstod sig bli som pizzerians men samtidigt sa de inget om tiden.
Efter att flera ggr blivit besviken över smaken så gav jag upp och tänkte aldrig mer hemmagjord pizzasallad.
MEN, efter nån av försöken så blev salladen glömd i kylen och innan jag skulle slänga skiten så provsmakade jag och den smakade exakt som pizzasallad ska göra.
För min egen del räcker ättika till men prova på, kål är billigt. Gör fem olika skålar och återkom med resultatET så är vi kanske fler som hänger på.
Lycka till