Citat:
Ursprungligen postat av
Tarstan
Det har inget med intelligens att göra, Obama är faktiskt ett lysande exempel på detta.
Han skulle många kalla väldigt intelligent, men han saknade också erfarenheten, hur det gick vet vi.
Trump tror jag har lättare att agera över sina egna känslor och tyckanden, ironiskt nog, iaf när det väl gäller.
Jag tror säkert han vet varför det stoppas.
http://www.kiro7.com/news/local/coul...gain/502956439
"In addition, the states and civil liberties groups say U.S. immigration law generally prohibits the government from discriminating based on nationality when issuing immigrant visas. The president cannot rewrite that law by executive order, the states say."
Han överskattar Presidentens makt som det verkar, tror ändå att han vet vad han gör och varför.
En intelligent människa lyssnar på andra innan beslut tas.
Och Trump lyssnar inte bra(eller alls?), den saken är MYCKET uppenbar.
Jag tror inte han vet varför det stoppas, inte om man ska gå på vad han säger efter domaren kom in och stoppa det för olagligt mot grundlagen.
Men här börjar folk försöka babbla om USA grundlag inte har med dessa länder och göra.
Vilket är 100% sant.
Dock när de kommer till USA, så ändras det.
Får uppfattningen att Trump inte trodde ett skit på att bli president, och sen när han blev vald så har han inte ens susning längre.
Han har ju försökt fortsätta som det vore val nu, och verkar inte fatta ens han är president.
I alla fall vissa saker tyder på detta.