Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-18, 16:11
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump på twitter:

Fan alltså han viker sig aldrig från den politiken han hade från början 2015.

Vilket är bra går inte för USA att fortsätta som man gjort pengarna finns inte för det.
Han tror fortfarande att 2% BNP är något som skall "betalas in till NATO" (läs: USA?)!!!

Party of fiscal responsibility, mina damer och herrar. Som leds av en förståndshandikappad 11-åring.

Jag är rädd att den här presidentperioden kommer gå till historien som en era av kontrafaktiska, för att inte tala om helt kontraproduktiva, beslut. USA har nu en ledare som är helt ointresserad av verkligheten eller ens lära sig hur saker och ting fungerar.
Senast redigerad av zergrush 2017-03-18 kl. 16:16.
2017-03-18, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Han tror fortfarande att 2% BNP är något som skall "betalas in till NATO" (läs: USA?)!!!

Party of fiscal responsibility, mina damer och herrar. Som leds av en förståndshandikappad 11-åring.

Jag är rädd att den här presidentperioden kommer gå till historien som en era av kontrafaktiska, för att inte tala om helt kontraproduktiva, beslut. USA har nu en ledare som är helt ointresserad av verkligheten eller ens lära sig hur saker och ting fungerar.

Tror du det är Tyska stridsvagnar som lastas av i Lettland eller?

USA får stå för notan om länderna inte spenderar tillräckligt på nya flyg, stridsvagnar och båtar.
2017-03-18, 16:46
Medlem
FlashyBears avatar
På måndag kommer Comey att redogöra om Mordors Mörke Herres påverkan av valet i USA och om Trump i själva verket är Mörkrets Herres trofasta nazgûl

Han kommer förmodligen också att utfrågas om wiretapping

Bland annat CBS kommer att sända det live.
http://www.cbsnews.com/news/fbi-dire...o-watch-online

Citat:
FBI Director James Comey will testify before the House Intelligence Committee on Monday, alongside National Security Agency Director Admiral Michael Rogers, at a hearing about Russian interference in the 2016 election.

Comey’s public testimony comes after Sens. Lindsey Graham, R-South Carolina, and Sheldon Whitehouse, D-Rhode Island, confirmed that they gave Comey until this past Wednesday to inform the Senate Judiciary Subcommittee on Crime and Terrorism about whether the FBI is investigating President Trump’s wiretapping claim about Obama. Graham said that if Comey doesn’t provide the information, his subcommittee in the Senate would issue subpoenas.

→ When: Monday, March. 20
→ CBSN’s coverage begins 10 a.m. ET
→ Online: CBSN will broadcast a video stream.
2017-03-18, 16:49
Medlem
gubbroras avatar
Det lite kul att se att Orangutangens vänner får allt svårare att visa entusiasm för han infall. Nu är det mest infantila rasister som kommer med enfaldig inlägg. Själv väntar jag på att Orangutangen ska berätta mer om det omfattande valfusket, berätta när första betalningen kommer från Mexiko för Muren som blev till staket som blir till några skyltar samt berätta mer om när, var och hur Obama avlyssnade Trumpeten.

Sen är jag i och för sig intresserad av att få höra KellyAnn berätta lite mer om hur man bygger om en microvågsugn till en kamera
2017-03-18, 16:51
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det lite kul att se att Orangutangens får allt svårare att visa entusiasm för han infall. Nu är det mest infantila rasister som kommer med enfaldig inlägg. Själv väntar jag på att Orangutangen ska berätta mer om det omfattande valfusket, berätta när första betalningen kommer från Mexiko för Muren som blev till staket som blir till några skyltar samt berätta mer om när, var och hur Obama avlyssnade Trumpeten.

Sen är jag i och för sig intresserad av att få höra KellyAnn berätta lite mer om hur man bygger om en microvågsugn till en kamera
Även om jag ogillar Obama finner jag det är mycket fult att kalla honom så

Annars gillar jag hur du gnäller
2017-03-18, 16:57
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Detta fula gamla kärringskrälle som förstör för Tyskland med massinvandringen vill Trump påpassligen inte ha att göra med. Mycket bra att behandla satkärringen iskallt. Ungefär som om Fredrik Reinfeldt hade gjort ett hembesök hos mig. Ingen handskakning med en sådan inte. De ska rensas ut!

Flashback är upp-och-ner-vända världen som vanligt..

I det som vi andra kallar verkligheten så hyllas Merkel som Europas självklare ledare.
Här har du tex en hyllningstext till Angela Merkel från Sydsvenskans ledarsida:http://www.sydsvenskan.se/2017-01-30...klokt-att-saga
2017-03-18, 16:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En intelligent människa lyssnar på andra innan beslut tas.
Och Trump lyssnar inte bra(eller alls?), den saken är MYCKET uppenbar.

Jag tror inte han vet varför det stoppas, inte om man ska gå på vad han säger efter domaren kom in och stoppa det för olagligt mot grundlagen.
Men här börjar folk försöka babbla om USA grundlag inte har med dessa länder och göra.
Vilket är 100% sant.
Dock när de kommer till USA, så ändras det.

Får uppfattningen att Trump inte trodde ett skit på att bli president, och sen när han blev vald så har han inte ens susning längre.
Han har ju försökt fortsätta som det vore val nu, och verkar inte fatta ens han är president.
I alla fall vissa saker tyder på detta.

Jag har också haft intrycket (ett bra tag) att han inte egentligen trodde att hans kandidatur skulle ta honom hela vägen, utan han körde den primärt för att vässa sitt personliga/mediala varumärke. När det sedan gick bättre än någon hade räknat med kunde och ville narcissisten Trump ju inte hoppa av, det var bara full fart framåt. Men han har ingen verklig uppfattning om vad rollen som president innebär. För att inte tala om rollen som landets ÖB.

De enda gånger han gett ett "presidentmässigt" intryck är när han läst upp ett tal som varit specialskrivet av andra i just detta syfte, t ex på valnatten. Han fattar helt enkelt inte att en president, eller en tung politiker över huvud taget, måste uppträda på ett annat sätt - och med andra metoder - än en VD, en säljare, en radiopratare.
2017-03-18, 17:18
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Tror du det är Tyska stridsvagnar som lastas av i Lettland eller?

USA får stå för notan om länderna inte spenderar tillräckligt på nya flyg, stridsvagnar och båtar.
Det är ingen som tvingar USA att stå för mer än hälften av världens militära utgifter.
Och eftersom Donald har utlyst att den militära budgeten kraftigt ska utökas, på bekostnad av utbildning, forskning och mat till pensionärer, så är det tydligen en väg man vill fortsätta på.

Framförallt är militära baser världen över och den konstanta force projection dessa medför, USA är inte en internationell militär aktör för inte, långt mer värd än den handfull "pansarvagnar" detta kostar.
2017-03-18, 17:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det lite kul att se att Orangutangens vänner får allt svårare att visa entusiasm för han infall. Nu är det mest infantila rasister som kommer med enfaldig inlägg. Själv väntar jag på att Orangutangen ska berätta mer om det omfattande valfusket, berätta när första betalningen kommer från Mexiko för Muren som blev till staket som blir till några skyltar samt berätta mer om när, var och hur Obama avlyssnade Trumpeten.

Vi, Orangutangens vänner, är istället mer intresserade av vilken veckodag nästa vecka GOP:s nya Health Care Plan röstas igenom i Representanthuset, och om den nya företagsskatten kommer att landa på 15% eller 17%.

Vi applåderar aven att EPA står inför en 31%-ig minskning av sin budget.
2017-03-18, 17:34
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har också haft intrycket (ett bra tag) att han inte egentligen trodde att hans kandidatur skulle ta honom hela vägen, utan han körde den primärt för att vässa sitt personliga/mediala varumärke.
Du måste ha skojat. Tror du verkligen att det Trump sa skulle "vässa hans personliga/mediala varumärke"?
Thank you. It’s true, and these are the best and the finest. When Mexico sends its people, they’re not sending their best. They’re not sending you. They’re not sending you. They’re sending people that have lots of problems, and they’re bringing those problems with us. They’re bringing drugs. They’re bringing crime. They’re rapists. And some, I assume, are good people.
Inte så att jag är förvånad över din analysförmåga. Bara ville vara säker på att du inte trollade
Citat:
När det sedan gick bättre än någon hade räknat med kunde och ville narcissisten Trump ju inte hoppa av, det var bara full fart framåt. Men han har ingen verklig uppfattning om vad rollen som president innebär. För att inte tala om rollen som landets ÖB.

De enda gånger han gett ett "presidentmässigt" intryck är när han läst upp ett tal som varit specialskrivet av andra i just detta syfte, t ex på valnatten.
Nej, du verkar nog inte trolla
Citat:
Han fattar helt enkelt inte att en president, eller en tung politiker över huvud taget, måste uppträda på ett annat sätt - och med andra metoder - än en VD, en säljare, en radiopratare.
Lol. Trump är inte en "normal" president och att bli en har aldrig varit hans avsikt. Hur mycket tid tar det tills det sjunker in?

Fast halmgubbar är det enda du kan komma med.

"Trump är så duuuuuum eftersom han inte beter sig som jag tycker han skaaaaaa. President gör int sååå! Han förståååår inte!!!!1111" - Jaha.
"Ni är Trumpfanatiker eftersom ni inte kritiserar honom for something-something men jag tycker att something-something är stooooort!!!111" - Men andra kanske bryr sig inte om/prioriterar ned det?
2017-03-18, 17:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Va? Det är väl uppenbart att han menar att de är en nivåskillnad mellan Merkel och Trump. Trump är ny inom politiken och Merkel har levt den i halva sitt liv. han menar vidare att USA har mycket att tacka landet som har innehavt tronen som exportör innan Kina tog över för två tre år sedan. Trump sitter dör som en lite tjurig unge som vet att han just blivit överkörd, hon tog säkert några snabba kurvor där Trump inte hängde med.

Jag tror att Trump är sur över att Merkel inte stött honom och hans reseförbud. Europa har problem med massinvandring och Merkel vill inte tala om saken eller ge honom stöd. Vägran att skaka hand är en signal som kommer att eka.

Merkel har mer politisk erfarenhet än Trump. Men om den erfarenheten leder till att man på kort tid släpper in en miljon muslimer klarar man sig bra utan den.

Jag tror inte heller att den f.d. Stasi-agenten som vuxit upp i Östtyskland och arbetat i offentlig sektor hela livet har någon större koll på hur man gör affärer...
2017-03-18, 18:05
Medlem
According to one document posted online by U.S. Customs and Border Protection Friday night, the wall should be 30 feet high, built using concrete, and "physically imposing." However, it says designs over 18 feet (5.5 meters) high could be acceptable.

30 feet.

Vi snackar nästan 10 i badhuset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in