Citat:
Ursprungligen postat av
WarWarren
Alla blir as i "Stora tråden...", men jag beklagar. Som jag skrev för några dagar sen så handlar den här tråden tyvärr inte (längre) om diskussion, utan om att "neka & hugga". Jag har väl smittats.
Well, med tanke på att du på förra sidan och denna blir titulerad "din dumme fan" och "fittaktivist" kanske man bör säga att du klarar dig rätt berömvärt...
Du verkar ju dessutom hålla dig borta från direkta invektiv och
ad hominem själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
WarWarren
Intressant, från mitt perspektiv ser det ut som att väldigt få av författarna till de inlägg som jag replikerat på vill försvara sina teser, eftersom de oftare än inte tyst backar ur utan argument och därefter ändå upprepar sina ofta missförstådda tänk eller helt enkelt föraktliga (deplorable) värderingar i nåt annat sammanhang. Då är det lätt att välja hånet och jag förstår för övrigt varför de amerikanska kvällspratorna fått luft under vingarna på sistone.
Så är det nog. Jag tror det kanske handlar lite om att embraca flashbackmentaliteten fullt ut. Gör till ditt motto Tugg Speedmans visa ord från
Tropic Thunder:
Citat:
In a weird way I had to sort of just free myself up to believe that is was ok to be stupid or dumb.
Det är kanske inte alltid är så lätt att argumentera konstruktivt här, trots att många på fb uppenbart är smarta som fan. Men som sagt, man får tänka på att många kan läsa som inte skriver. Grymt verbal är du iallafall, en riktig pärla det där med Trump på dinner hos Frederick fucking Douglass.
Tycker det är intressant att följa debattklimatet i USA vad gäller dessa frågor. Det sägs ofta att Trump är guld värd för alla komiker där, men jag vet inte. Dels verkar tex John Olivers Drumpf-bit ha varit ganska verkningslös; och sen måste jag säga att jag börjar tröttna en del på Colbert och co. Brukade följa honom slaviskt när han hade
The Colbert Report; men nu känns det som samma visa om och om igen. Putins kukhölster, visst, fyndigt, men skämten om hans förment små händer börjar bli lite gamla nu. Känns lite som om Trump fått det motstånd han själv vill ha: fittmössor, den där postern med en brud med USA-flaggan som slöja, patetiskt tal om "the resistance", snöflingor på college-campus, osv. Tror demokraterna måste växa lite testiklar igen, och inte låta Lena cunt-face Dunham hijacka deras agenda och retorik.