2017-05-21, 22:03
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
https://www.buzzfeed.com/ryanhatesth...J3A#.je0zd0JrZ

Mysiga Trumpsupportrar har börjat kartlägga vem som ska rensas ut

Det är väl helt i Trumps anda. Han har ju redan luftat idén att fängsla journalister som citerar läckor.

Han önskar säkert att han hade Putins befogenheter i det fallet.
2017-05-21, 22:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Det är väl helt i Trumps anda. Han har ju redan luftat idén att fängsla journalister som citerar läckor.

Han önskar säkert att han hade Putins befogenheter i det fallet.

Det tror jag han vill säkert. Trump satsar hårt på att bli en stark ledare. King Trump kanske i framtiden?
2017-05-21, 22:35
Medlem
Om vi nystar lite i detta att några har samordnat läckor med sitt kampanjande för Donald Trump vilka tror ni kan ha varit inblandade? Och vad kan vara samordnade händelser?

Och på vilket sätt skulle något sådant vara olagligt?
2017-05-22, 00:08
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Det skulle bli lättare att diskutera om du läste ordentligt vad jag skrev.
Det osmarta jag avsåg, var att tidigare handlade undersökningen enbart om kopplingen mellan Trump och Ryssland under valkampanjen.

När Comey (som aldrig hittat något, om vi ska tro dig) sparkades, ledde detta till att det hela blev en bredare brottsutredning under Mueller.
Han kommer även att granska Trumps ekonomiska affärer, och det var det jag menade var det osmarta.
Nu blir han tvungen att visa sina deklarationer och mycket annat som kan innehålla oegentligheter.
Något kriminellt och Trump är rökt oavsett Ryssland.
OK, du tror säkert han är helt ren där också, men fastighetsbranschen i USA är ökänt smutsig och NewYorks attorney general har haft Trump i kikarsiktet tidigare. Nu tar han nya tag.

http://www.huffingtonpost.com/entry/...b00705db50667e

Edit: Den länken verkar inte fungera just nu.
Men diskuteras även i första inslaget i detta klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=tbrHewM5bbw

Det var det jag syftade på. Vad tror du om det?
Är du säker? Vad jag läst kommer Mueller endast övervaka Ryssland-grejen. Det innebär att även eventuella finansiella kopplingar ska undersökas, men jag tror inte att det betyder att man ska kolla om Trump betalade rätt skatt år 2012. Jag är inte insatt dock.

Hur som, rent generellt är Trump cheer-leader. Han vet hur man säljer och vem man ska lyssna på (Putin!), men inte hur man tillverkar eller fixar sakerna (typ bomba ISIS! fixa jobben!).

Med detta menar jag (i vårt fall) att om något hände kommer han sannolikt inte att ha något större ansvar utan hans advokater och rådgivare. Skattmässiga problem alltså. Finner man en någorlunda klar koppling till Ryssland kommer Trump att få problem, men inte annars.
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Hohoho! Verkligen bra, väldigt övertygande. Inte öga kan vara torrt. Det finns knappast någon politisk folkrörelse som är mer förknippad med namnet "Donald J. Trump" än den gränslösa kampen för likabehandling oaktat religion eller kön. I denna kamp står vi alla enade med Donald. Han är verkligen ett föredöme för de bland oss som försöker skära ner på kvinnoförtrycket och kristen chauvinism.

Ja herresatan vilket internationellt solidariskt engagemang Trump visar prov på. Nu blir han säkert inbjuden på middag hos Frederick Douglass.

Sluta lip, fittaktivisten
2017-05-22, 01:52
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
https://www.buzzfeed.com/ryanhatesth...J3A#.je0zd0JrZ

Mysiga Trumpsupportrar har börjat kartlägga vem som ska rensas ut
Antifa har gjort exakt samma sak med Trump-supportrar, och inte bara Trump-supportrar, utan människor i överlag som inte delar deras åsikter och värderingar. Skulle tippa på att det är just Antifa-personer som blivit uthängda. Svin finns på båda sidorna.

Sen så tycker jag att det är dags att folk börjar se människor som beter sig så här som extremister och inte några supportrar av någon ledare. Antifa röstade på Hillary, nazister röstade på Trump. Det betyder inte att vare sig Hillary eller Trump representerar dessa idioter.

Jag stog bakom Trump under valet. Förtroendet för honom går både upp och ner, men jag är vare sig rasist eller nazist. När The_Donald på Reddit låstes så gick många över till TheDonald på Voat. Här flockas nazisterna och de skrämde iväg de flesta Trump-supportrarna som sökte ett ställe att hänga på fram tills The_Donald låstes upp igen. Många kände ett starkt obehag av att vara på en riktig jävla nazistsida där man fick skit för att man inte ville säga ord som nigger och spy ut sitt hat över judarna.
https://www.reddit.com/r/The_Donald/...was_enough_to/

Att säga Trump-supportrar till nazister är lika idiotiskt som att kalla alla muslimer för terrorister. Skiten du länkade till är inga Trump-supportrar, de är nazister och de var det redan innan Trump började kampanja.
2017-05-22, 02:09
Citat:
Alla blir as i "Stora tråden...", men jag beklagar. Som jag skrev för några dagar sen så handlar den här tråden tyvärr inte (längre) om diskussion, utan om att "neka & hugga". Jag har väl smittats.

Well, med tanke på att du på förra sidan och denna blir titulerad "din dumme fan" och "fittaktivist" kanske man bör säga att du klarar dig rätt berömvärt... Du verkar ju dessutom hålla dig borta från direkta invektiv och ad hominem själv.

Citat:
Intressant, från mitt perspektiv ser det ut som att väldigt få av författarna till de inlägg som jag replikerat på vill försvara sina teser, eftersom de oftare än inte tyst backar ur utan argument och därefter ändå upprepar sina ofta missförstådda tänk eller helt enkelt föraktliga (deplorable) värderingar i nåt annat sammanhang. Då är det lätt att välja hånet och jag förstår för övrigt varför de amerikanska kvällspratorna fått luft under vingarna på sistone.

Så är det nog. Jag tror det kanske handlar lite om att embraca flashbackmentaliteten fullt ut. Gör till ditt motto Tugg Speedmans visa ord från Tropic Thunder:

Citat:
In a weird way I had to sort of just free myself up to believe that is was ok to be stupid or dumb.

Det är kanske inte alltid är så lätt att argumentera konstruktivt här, trots att många på fb uppenbart är smarta som fan. Men som sagt, man får tänka på att många kan läsa som inte skriver. Grymt verbal är du iallafall, en riktig pärla det där med Trump på dinner hos Frederick fucking Douglass.

Tycker det är intressant att följa debattklimatet i USA vad gäller dessa frågor. Det sägs ofta att Trump är guld värd för alla komiker där, men jag vet inte. Dels verkar tex John Olivers Drumpf-bit ha varit ganska verkningslös; och sen måste jag säga att jag börjar tröttna en del på Colbert och co. Brukade följa honom slaviskt när han hade The Colbert Report; men nu känns det som samma visa om och om igen. Putins kukhölster, visst, fyndigt, men skämten om hans förment små händer börjar bli lite gamla nu. Känns lite som om Trump fått det motstånd han själv vill ha: fittmössor, den där postern med en brud med USA-flaggan som slöja, patetiskt tal om "the resistance", snöflingor på college-campus, osv. Tror demokraterna måste växa lite testiklar igen, och inte låta Lena cunt-face Dunham hijacka deras agenda och retorik.
2017-05-22, 09:09
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Trump har inte gjort något brottsligt. Allt är fake och tramsigt politiskt spel. Lyssna på demokrat och topp advokat:

https://youtu.be/lKAJdnwodY8
Senast redigerad av Kvasiintellektuell 2017-05-22 kl. 09:46.
2017-05-22, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Trump har inte gjort något brottsligt. Allt är fake och tramsigt politiskt spel. Lyssna på demokrat och topp advokat:

https://youtu.be/lKAJdnwodY8

Tycker inte om honom (youtube-kanalen), så mycket click bait (ingen aning om trovärdigheten dock).
2017-05-22, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Intressant att livesändningen avbröts abrupt efter Trumps tal, eftersom det viktiga ju är vad den saudiska kungen ger Trump som replik på sitt anförande.

Men nejdå, det skall inte visas för omvärlden, kanske vi inte ska veta vilken kritik som framkommer mot mannen som själv anser att islam är världens helvetesreligion.

Den saudiska kungen tycks bara ha upprepat ungefär samma sak som Trumps tal om vänskap, antiterror och stärkt samarbete.
http://www.arabnews.com/node/1102971/saudi-arabia

Try again.
2017-05-22, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Är du säker? Vad jag läst kommer Mueller endast övervaka Ryssland-grejen. Det innebär att även eventuella finansiella kopplingar ska undersökas, men jag tror inte att det betyder att man ska kolla om Trump betalade rätt skatt år 2012. Jag är inte insatt dock.

Hur som, rent generellt är Trump cheer-leader. Han vet hur man säljer och vem man ska lyssna på (Putin!), men inte hur man tillverkar eller fixar sakerna (typ bomba ISIS! fixa jobben!).

Med detta menar jag (i vårt fall) att om något hände kommer han sannolikt inte att ha något större ansvar utan hans advokater och rådgivare. Skattmässiga problem alltså. Finner man en någorlunda klar koppling till Ryssland kommer Trump att få problem, men inte annars.

Sluta lip, fittaktivisten

tycker han verkar ganska bra på att fixa jobben, aprilsiffrorna var ju rena monstret, knappast nåt han behöver skämmas för. (jan-mars nästan lika bra). Marknaden spådde 170 k, det bidde 270 k. Främst bygg och konstruktionsjobb. Dollares stärks och räntorna. Iof lite dåliga news för mig då jag har lite planer på att ta över en kärra i höst.

https://www.svd.se/hog-jobbtillvaxt-i-usa-i-april

Bomba IS det fixar shia (IRAN) och russki.
Senast redigerad av allwaysmisbehavin 2017-05-22 kl. 12:03.
2017-05-22, 12:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
tycker han verkar ganska bra på att fixa jobben, aprilsiffrorna var ju rena monstret, knappast nåt han behöver skämmas för. (jan-mars nästan lika bra). Marknaden spådde 170 k, det bidde 270 k. Främst bygg och konstruktionsjobb. Dollares stärks och räntorna. Iof lite dåliga news för mig då jag har lite planer på att ta över en kärra i höst.

https://www.svd.se/hog-jobbtillvaxt-i-usa-i-april

Bomba IS det fixar shia (IRAN) och russki.

Daesh är inte Shia dock...
2017-05-22, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Daesh är inte Shia dock...

Det säger ju inte emot hans påstående, eller menar du att Iran tycker om Islamiska Staten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in