Flashback bygger pepparkakshus!
2017-09-25, 21:32
Medlem
Dugins avatar
Varför har ingen börjat jävlas med den gode professorn än? Ser att wikipedia halvlåst artikeln men det bör ju finnas en och en annan med ett inlogg.
Citera
2017-09-25, 23:02
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Tycker det är väldigt märklig attityd med tanke på att hon är en riktig historieprofessor och inte någon Arnstad.
Med risk för att ge henne ammunition den dag, för den kommer att komma, då hon pudlar för sitt agerande kring artikeln om sin egen person, så kanske förklaringen är så enkel att det ingår i hennes forskning? Lyckas hon ändra, radera eller i varje fall delvis påverka innehållet i väsentliga delar blir kontentan att hon kan säga till sina studenter att "Wikipedia är bevisligen inte en pålitlig och komplett källa. Jag har, som ni kan verifiera på Wikipedia, på egen hand kunnat påverka innehållet om mig själv".
Citera
2017-09-26, 01:15
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Hon har rätt att ta bort artikeln om sig själv. Enligt EU:s forget me klausul kan hon dessutom se till att Google avindexar henne

Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Ja men inte via WPs regelverk, det är ju den cm vägen hon försöker gå.

Va?
Citera
2017-09-26, 01:36
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Va?

Om man i min lägenhet får röka cannabis, men inte enligt Svensk lag, så kan min gäster inte hänvisa till mina interna bestämmelser om de vill få någon att sluta röka.

OM nu Wikipedia är skyldiga att radera viss information så är de det inte på grund av deras egna regelverk utan på grund av någon annans regelverk. Det var det mitt inlägg syftade på, att googles regelverk (vad det nu än har med saken att göra) som det hänvisades till i inlägget innan mitt inte nödvändigtvis sammanfaller med Wikipedias. Eus forget-me-lag är kanske något mer aktuell, jag vet inte.

Så hennes ihärdiga försök att få information raderad är felriktad. Hon har fått WPs regelverk förklarat för sig väldigt tydligt flera gånger men käftar ändå emot genom att påstå att så borde det inte vara. OM det nu stämmer att man kan få personlig information raderad från internet så borde hon vända sig till den instansen som sköter den biten.

Om någon vill att mina gäster ska sluta röka så får man vända sig högre upp i hierarkin, hyresvärd eller polis, inte till mig som godkänner det.

Flashback har liknande regelverk. Jag äger inte dom trådar jag startar, inte heller mina inlägg efter att edit-tiden tagit slut. Jag kan tjata mig blå på varenda moderator men det är inte enligt flashbacks regelverk ok att radera trådar och inlägg från forumet på det sättet.
Citera
2017-09-26, 01:50
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Om man i min lägenhet får röka cannabis, men inte enligt Svensk lag, så kan min gäster inte hänvisa till mina interna bestämmelser om de vill få någon att sluta röka.

OM nu Wikipedia är skyldiga att radera viss information så är de det inte på grund av deras egna regelverk utan på grund av någon annans regelverk. Det var det mitt inlägg syftade på, att googles regelverk (vad det nu än har med saken att göra) som det hänvisades till i inlägget innan mitt inte nödvändigtvis sammanfaller med Wikipedias. Eus forget-me-lag är kanske något mer aktuell, jag vet inte.

Så hennes ihärdiga försök att få information raderad är felriktad. Hon har fått WPs regelverk förklarat för sig väldigt tydligt flera gånger men käftar ändå emot genom att påstå att så borde det inte vara. OM det nu stämmer att man kan få personlig information raderad från internet så borde hon vända sig till den instansen som sköter den biten.

Om någon vill att mina gäster ska sluta röka så får man vända sig högre upp i hierarkin, hyresvärd eller polis, inte till mig som godkänner det.

Flashback har liknande regelverk. Jag äger inte dom trådar jag startar, inte heller mina inlägg efter att edit-tiden tagit slut. Jag kan tjata mig blå på varenda moderator men det är inte enligt flashbacks regelverk ok att radera trådar och inlägg från forumet på det sättet.

Ja, ja. Det fattar jag.

Du skrev dock ett "Ja" i början på meningen som att hon kunde få bort texten på något annat sätt?
Citera
2017-09-26, 02:32
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Ja, ja. Det fattar jag.

Du skrev dock ett "Ja" i början på meningen som att hon kunde få bort texten på något annat sätt?

Tänkte att den konversationen gick:

-'Hon har rätt att ta bort artikeln om sig själv'
-'Ja men inte via Wikipedias interna regler, och det är ju den vägen hon försöker gå'

Där mitt 'ja' är en förkortning på typ 'ja det är säkert möjligt, det är inte det som är grejen, ... '.

OK?
Citera
2017-09-26, 02:36
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Ri0N
Någon borde berätta om Streisandeffekten för henne...

Tror det är överkurs för någon som inte ens har tagit internetkörkortet än.

Yvonne, kram på dig!
Citera
2017-09-26, 06:13
Medlem
ieshos avatar
Lunds universitet var ett nazistiskt fäste under kriget och professor Werners maktbas är säkerligen inte feminismen. En förstockad högerextremist är vad hon är.
Senast redigerad av iesho 2017-09-26 kl. 06:16.
Citera
2017-09-26, 06:59
Medlem
Star Witnesss avatar
Yvonne kan ju trösta sig med att hon skulle kunna mörda någon utan att Wikipedia skulle nämna den uppgiften, som i fallet med en annan W-ner.
Citera
2017-09-26, 09:16
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jo, vi förstår att du är en självutnämnd människokännare av rang. Som kan dra djuplodande slutsatser ingen annan kan baserat på en mejlkonversation. Du har liksom genomskådat denna professor. Du och ingen annan.

Att du sedan använder uttryck som "sjukt pinsam", som vilken fjortisbloggerska som helst gör bara att vår respekt för dig ökar ytterligare.
Nja, jag och ganska många fler i tråden, som du kan se. Läser inte fjortisbloggar men kul att du gör det.
Citera
2017-09-26, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Med risk för att ge henne ammunition den dag, för den kommer att komma, då hon pudlar för sitt agerande kring artikeln om sin egen person, så kanske förklaringen är så enkel att det ingår i hennes forskning? Lyckas hon ändra, radera eller i varje fall delvis påverka innehållet i väsentliga delar blir kontentan att hon kan säga till sina studenter att "Wikipedia är bevisligen inte en pålitlig och komplett källa. Jag har, som ni kan verifiera på Wikipedia, på egen hand kunnat påverka innehållet om mig själv".
Fel kursanavarig.
Citera
2017-09-26, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dugin
Varför har ingen börjat jävlas med den gode professorn än? Ser att wikipedia halvlåst artikeln men det bör ju finnas en och en annan med ett inlogg.
Bara för det ska jag hjälpa henne få det ordnat på rätt väg och i rätt instans. Jävla småglin ni är som ska hålla på. Finns inget värde i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in