Citat:
Ursprungligen postat av
Walvater
Va?
Om man i min lägenhet får röka cannabis, men inte enligt Svensk lag, så kan min gäster inte hänvisa till mina interna bestämmelser om de vill få någon att sluta röka.
OM nu Wikipedia är skyldiga att radera viss information så är de det inte på grund av deras egna regelverk utan på grund av någon annans regelverk. Det var det mitt inlägg syftade på, att googles regelverk (vad det nu än har med saken att göra) som det hänvisades till i inlägget innan mitt inte nödvändigtvis sammanfaller med Wikipedias. Eus forget-me-lag är kanske något mer aktuell, jag vet inte.
Så hennes ihärdiga försök att få information raderad är felriktad. Hon har fått WPs regelverk förklarat för sig väldigt tydligt flera gånger men käftar ändå emot genom att påstå att så borde det inte vara. OM det nu stämmer att man kan få personlig information raderad från internet så borde hon vända sig till den instansen som sköter den biten.
Om någon vill att mina gäster ska sluta röka så får man vända sig högre upp i hierarkin, hyresvärd eller polis, inte till mig som godkänner det.
Flashback har liknande regelverk. Jag äger inte dom trådar jag startar, inte heller mina inlägg efter att edit-tiden tagit slut. Jag kan tjata mig blå på varenda moderator men det är inte enligt flashbacks regelverk ok att radera trådar och inlägg från forumet på det sättet.