Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 20:36
Medlem
OG-lovers avatar
Jag har fått en tid nu men det står bara "klinisk kontroll av urolog". Betyder det alltså att det inte blir operation nu och att jag får vänta upp till 3mån till?
Citera
2017-11-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrikerLee
Jag kan dra tillbaks den lite. Problemet för mig är att det gör ont vid strängen.
Runt om kan jag försiktigt dra tillbaks så jag ser allt, men vågar inte dra helt på grund av det.

Tyckte det kändes fel och ringde till VC. Fick en remiss med hög prio till sjukhuset för en ny operation.
Dom sa att det inte alltid blir rätt på första försöket.
Känner mig inte speciellt taggad inför att börja om med all detta helvete igen.
Vaknade inatt av att mitt stånd spräckte ett stygn.

Sitter din frenulum löst på något vis eller hur blev din? Min fastnade i kalsonger under natten så när jag drog av dem för att urinera så va den helt lös och böjd

Första dygnen var värst, då fastnade det för mig hela tiden så var tvungen att duscha med kallingarna på för att få det att lossna för det annars gjorde så jävla ont. Men likt dig så är det frenulum som oroar mig. Det började bildas sår var där efter några dagar så fick idag 1 vecka efter operationen utskriven antibiotika. Just nu så svider det som fan och är varigt så har inte kunnat dra tillbaka förhuden bakom ollonet än. Annars tror jag att det kommer läka fint. Urologen sa dock att man kunde kontakta dom igen efter läkprocessen om det är något som inte har blivit som det skulle så kan man justera det sen, så det är nog ganska vanligt med det. Haha nätterna är fan värst ju. Tar du salvan som bedövar?
Citera
2017-11-25, 08:10
Medlem
StrikerLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Första dygnen var värst, då fastnade det för mig hela tiden så var tvungen att duscha med kallingarna på för att få det att lossna för det annars gjorde så jävla ont. Men likt dig så är det frenulum som oroar mig. Det började bildas sår var där efter några dagar så fick idag 1 vecka efter operationen utskriven antibiotika. Just nu så svider det som fan och är varigt så har inte kunnat dra tillbaka förhuden bakom ollonet än. Annars tror jag att det kommer läka fint. Urologen sa dock att man kunde kontakta dom igen efter läkprocessen om det är något som inte har blivit som det skulle så kan man justera det sen, så det är nog ganska vanligt med det. Haha nätterna är fan värst ju. Tar du salvan som bedövar?

Usch fy fan, låter hemskt.
Nej, salvan slutade jag med dag 3 då den fick min penis att fastna i kalsongerna mycket lättare. Även kompressen fastnade i ollonet, vilket gjorde varje toabesök till en mardröm.

Köpte hem Vaseline igår och tog på det för att den inte skulle fastna igen under natten. Vilken jävla mirakelkur. Den fastnade inte under natten och det ser 100 gånger bättre ut bakom ollonet med.
Citera
2017-11-25, 08:12
Medlem
StrikerLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Jag har fått en tid nu men det står bara "klinisk kontroll av urolog". Betyder det alltså att det inte blir operation nu och att jag får vänta upp till 3mån till?

Svårt att säga. Jag blev själv opererad på mitt första besök med urologen, så kanske du med.
Ska du köra på hel eller halvomskärelse?
Citera
2017-11-25, 11:08
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Svårt att säga. Jag blev själv opererad på mitt första besök med urologen, så kanske du med.
Ska du köra på hel eller halvomskärelse?
Av det man läst så är det väl lika bra att trycka på för en hel?
Citera
2017-11-25, 21:16
Medlem
StrikerLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Av det man läst så är det väl lika bra att trycka på för en hel?

Ja, hel är nog det bästa. Ångrar väldigt på att jag inte gjorde det direkt. Som det ser ut nu måste jag ändå göra det, vilket betyder att jag måste lida genom allt detta igen + inte kunna ha sex på ytterligare ett bra tag.
Citera
2017-11-26, 10:19
Medlem
Citat:
Ja, hel är nog det bästa. Ångrar väldigt på att jag inte gjorde det direkt. Som det ser ut nu måste jag ändå göra det, vilket betyder att jag måste lida genom allt detta igen + inte kunna ha sex på ytterligare ett bra tag.

Om det bara är strängen det är fel på så måste du inte göra en omskärning till.
Citera
2017-11-29, 12:52
Medlem
Hej,

Jag gjorde min operation i Fredags förra veckan och idag är jag tillbaks på jobbet.
Jag jobbar på kontor så rörelsen är minimal eftersom jag sitter framför en dator.

Jag läste igenom tråden lite snabbt och såg att vissa tar 7-8 alvedon om dagen??
Är det för inflamationsrisk??

Fram tills idag har jag gått runt med lillen i det fria hemma och självklart så känns det konstigt att lägga in honom i ett par jeans. Jag tog en strumpa som skydd att ha emellan kallingarna för det kändes bättre (självkart nytvättat)

Jag tänkte bara kolla ifall någon har ett bra svar om detta:

Efter dag 5, använde ni någon form utav skydd(bandage) efter det? Personligen tycker jag inte att det behövs men kanske för inflamationsrisk?

7-8 alvedon, är det nödvändigt?
Citera
2017-11-29, 13:54
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mschanandlerbong
Hej,

Jag gjorde min operation i Fredags förra veckan och idag är jag tillbaks på jobbet.
Jag jobbar på kontor så rörelsen är minimal eftersom jag sitter framför en dator.

Jag läste igenom tråden lite snabbt och såg att vissa tar 7-8 alvedon om dagen??
Är det för inflamationsrisk??

Fram tills idag har jag gått runt med lillen i det fria hemma och självklart så känns det konstigt att lägga in honom i ett par jeans. Jag tog en strumpa som skydd att ha emellan kallingarna för det kändes bättre (självkart nytvättat)

Jag tänkte bara kolla ifall någon har ett bra svar om detta:

Efter dag 5, använde ni någon form utav skydd(bandage) efter det? Personligen tycker jag inte att det behövs men kanske för inflamationsrisk?

7-8 alvedon, är det nödvändigt?
Är du ironisk nu eller? Varför skulle man behöva ens EN alvedon. Jag använde inget alvedon alls efter operationen. Att folk knaprar 7-8 åtta stycken låter som något missbruk. Att folk ens behöver en alvedon visar väl på en extremt låg smärttröskel kanske. Eller att operationen var dålig. Angående skydd använde jag det iallafall inte och hade inga problem. Men skadar väl kanske inte som en säkerhetsåtgärd om du har något extra bandage hemma.
Citera
2017-11-29, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Är du ironisk nu eller? Varför skulle man behöva ens EN alvedon. Jag använde inget alvedon alls efter operationen. Att folk knaprar 7-8 åtta stycken låter som något missbruk. Att folk ens behöver en alvedon visar väl på en extremt låg smärttröskel kanske. Eller att operationen var dålig. Angående skydd använde jag det iallafall inte och hade inga problem. Men skadar väl kanske inte som en säkerhetsåtgärd om du har något extra bandage hemma.

Mjaa ironisk skulle jag inte säga, mest nyfiken på varför någon skulle knapra så många.

Hur lång tid väntade du innan du började med fysisk aktivitet som gym etc ifall du gör de?
Jag antar att det är upp till var och en men en ungefärlig tid innan du kände dig tillräckligt läkt för att börja med sånt.
Citera
2017-11-30, 09:17
Medlem
Hej,

Gjorde för fem veckor sedan min andra operation för trång förhud. Den första operationen gjorde jag för många år sedan. Det gjordes då endast ett snitt i förhuden och operationen var verkningslös.

Den här gången, för att vara på den säkra sidan, bad jag om att få en fullständig omskärelse.

Jag upplevde få besvär efter operationen - det blödde egentligen bara dagen efter. Smärtan var lindrig och försvann efter bara några dagar. En tidig granskning av resultatet gjorde mig nojig men jag hoppades att det skulle se bättre ut när svullnaden lagt sig.

Under veckorna som gick började jag inse att en del av svullnaden som jag trodde skulle lägga sig inte var någon svullnad alls, utan helt enkelt hur det "skulle" se ut. Det är som att kirurgen har vikt förhuden under ollonet på ett sätt som klämmer åt kring skaftet och stryper kuken vid stånd.

Är nu skraj att jag kommer behöva göra ännu en operation, förutsatt att det öht är möjligt att göra något åt detta.

Bilder: https://imgur.com/a/C7hiJ

Är det någon som har någon liknande erfarenhet ?
Citera
2017-11-30, 18:52
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mschanandlerbong
Mjaa ironisk skulle jag inte säga, mest nyfiken på varför någon skulle knapra så många.

Hur lång tid väntade du innan du började med fysisk aktivitet som gym etc ifall du gör de?
Jag antar att det är upp till var och en men en ungefärlig tid innan du kände dig tillräckligt läkt för att börja med sånt.
Gymmade ingenting under mitt liv just då. Men gick relativt smärtfritt efter operationen och jag kunde vara ute och gå som vanligt typ 3-5 dagar efter operationen. Men det är ju individuellt och beroende på hur väl operationen lyckats. Som man kan se exempel på här i tråden. Dåliga erfarenheter blandas med goda. Kan ju också bero på vilket ingrepp man gjort. Själv gjorde jag det mindre, snittet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in