Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-19, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Efter att ha sett Aschberg i Aftonbladet TV så blev det bara mer uppenbart att han är inblandad.

Det var inte så smart av honom att medverka där angående Rabani.

Mycket märkligt framträdande. Nervös och skakig.
Citera
2017-12-19, 01:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"gott om fall"
2016 dog tre (3) personer mellan 30 och 33 år av hjärtinfarkt.

Kolla på ett helhetsperspektiv över hela västvärlden mellan 1990-2016, det handlar inte om att det är omöjligt för unga att få hjärtinfarkt utan det kan hända oavsett hur frisk man är. Har du otur så kan du dö av att du nyser konstigt eller för att du råkar få en smäll över bröstkorgen osv.

Det är helt enkelt inte omöjligt att påverka hjärtat av misstag
Citera
2017-12-19, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamJesus
borskungen
Polisen verkar inte vilja utreda det här, trots alla oklarheter som råder kring Rabanis död. Man kan fråga sig varför.

"– Vi har rubricerat det som ett dödsfall utan misstanke om brott."
https://samnytt.se/polisen-vi-utrede...r-rabanis-dod/

Förtroendet för polisen kommer att minska ytterligare när man agerar på det här sättet.
---------------------------------------
det är standard att utreda ett mord på någon som dör under 50+. Men nä nu är det inget att se. det LUKTAR VÄLDIGT ILLA I SWEDALA!!
--------------------------------------
Lägg aldrig ditt hopp på människor här på jorden bror, du kommer alltid bli besviken.

------

Men vad är det ni inte fattar med att Bechir var tämligen okänd samt att videon om Aschberg är på sin höjd intressant men knappast något man höjer ögonbrynen av. Det var för fan inte stjärnscoop, inte ens nära ett scoop alls. Det var som att läsa upp en uppsats på gymnasiet, fullt med information om farfar Aschberg osv. Jag sliter fan mitt hår a' la matadoren i tjuren Ferdinand när jag genomlider de genuina foliehattsdårarnas teorier.

Oavsett om det är Bechir (vila i frid) eller någon annan som har dött, så får t ex. Polisen (eller sjukvården) i uppdrag att se över vad som har hänt. Om de sen kommer in till ett helt normalt hem där en person ligger död utan minsta tillstymmelse till kamp, blod eller motsvarande (typ ligger död i sängen, golvet) så gör man inget mer. Det är förbannat vanligt med dessa dödsfall (inte med det sagt 30-åringar som dött av hjärtinfarkt), absolut inget uppseendeväckande.

Sen är det för fan INTE standard att utreda ett dödsfall som mord, bara för att för att man dör under 50 års ålder. Dör en ung person av t ex. hjärtinfarkt gör man sannolikt en klinisk obduktion för att se vad som orsakade infarkten.

Finns det misstanke om t ex. brott- eller vård som har föranlett dödsfallet inleder man en rättsmedicinsk obduktion.

Det vore total jävla IDIOTI att polisen drog igång en mordutredning när ALLTING pekar på ett 100% normalt dödsfall i hemmet, inse hur många som dör årligen i Sverige. Det skulle bli en jävla kakafoni (99,999% meningslös också) om man utredde alla dödsfall som mord. Sen är det exakt som jag skrev i början, polisen som dök upp på plats hade nog sannolikt absolut INGEN aning om vem Rabani var.

Sist men inte minst, om läkaren gör en klinisk undersökning som pekar på t ex. ett medfött hjärtfel inte fan går det då att hitta på att personen har blivit mördad. Inte ens om man har lika vild fantasi som har påvisats i den här tråden. "Aha! Sionister har infiltrerar Sverige, med en pulskanon har de skapat ett medfött hål i hjärtkamrarna".
Citera
2017-12-19, 01:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
"Det är vinnarna som skriver historiken".

Så du menar att vinnarna skrev om breven och den dokumentation som diplomaterna själva förde?

För övrigt så förlorade både Ryssland och Tyskland kriget trots att de slogs mot varandra så de kan omöjligt ha skrivit om den historien då de båda förlorade sina monarker.
Citera
2017-12-19, 01:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bilboza
Mycket märkligt framträdande. Nervös och skakig.

Ja, Aschberg gav ett märkbart skärrat intryck. Kroppsspråket överensstämmer inte alls med de ord han framför.

Aschberg förnekar även att han skulle ha haft en mejlkonversation med Rabani. Det är vanligt att journalister tar kontakt med de inblandade före publicering och Rabani hävdar att han gjorde det. I så fall ljuger Aschberg.
Citera
2017-12-19, 01:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ja, Aschberg gav ett märkbart skärrat intryck. Kroppsspråket överensstämmer inte alls med de ord han framför.

Aschberg förnekar även att han skulle ha haft en mejlkonversation med Rabani. Det är vanligt att journalister tar kontakt med de inblandade före publicering och Rabani hävdar att han gjorde det. I så fall ljuger Aschberg.

Kan även vara så att han menar att han inte har svarat på något mejl eller har vi bevis på att en mejlkonversation har skett?
Citera
2017-12-19, 01:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Nej, hon har ju inte den blekaste aning om vem han är. Hon frågar flertalet gånger vem han är och vad han gör där, samt vilken organisation han tillhör. Du är inte vidare smart.
Jag vet inte om min intelligens är relevant i sammanhanget, men om du läser mitt inlägg så ser du att det är min tolkning/sammanfattning av de tankar den person jag citerar för fram, vilken jag avslutar med ett frågetecken. Jag tror att du och jag har ungefär samma uppfattning om familjen Aschbergs inblandning i detta, dvs. absolut ingen alls, så det finns en anledning till att jag ställer frågan, eller snarare ber den jag citerar bekräfta den.

Vi vet inte hur Rabani dog ännu, men det spekuleras mycket i tråden. Det spekuleras i att Lotta Aschberg visste om att han skulle mördas då hon "uttalade hot" mot Rabani. Därför är också ditt inlägg värdefullt i debatten då det är tydligt att hon inte känner till Rabani och då följaktligen knappast kan ha känt till att han skulle bli mördad. Några ser ju det orimliga i att familjen Aschberg skulle ha mördat Rabani men hävdar då att de i vart fall kände till att han skulle mördas.

Därför kan det vara bra att ställa sig frågan "varför skulle någon vilja mörda Rabani?". Att man konfronterar Robert Aschberg med gammal skåpmat är knappast ett skäl att bli mördad. Rabani var heller knappast ett hot mot samhället och knappast heller mot det utvalda folket eller staten Israel och det är ju knappast så att de som kritiserar judiska intressen i Sverige dör som flugor. Men Rabani skulle tydligen varit farlig enligt vissa. Och nu verkar en tredje teori vinna framgång. Rabani skulle göra stora avslöjanden om Facebook och att det eventuellt skulle ligga bakom hans död.

Men inget slår fakta. Den som söker svar på hur Rabani dog gör nog bäst i att ta reda på hur Rabanis sista dygn och timmar såg ut. Var hans sambo med honom hela tiden? Vilka träffade han? Hur påträffades han död och kan överhuvudtaget någon utomstående varit inblandad?
Citera
2017-12-19, 01:55
Medlem
Citat:
jojojojo
Vilka små subtila små ryck i ansiktet, med ögonen.
En sak är att ansiktet kan inte ljuga(förutom skådespelarna ,psykopaterna) Robert är ingen bra skådespelare eller fullblodig psykopat,
Får en känsla genom att bara se på hans kroppsspråk att det han säger är inte i harmoni med sin kropp.
Får en känsla att allt är inövat inför intervjuen också. Någon som kan instämma?

Hahah...ja, jag står helt utan ord. Vad mer finns det att säga?

Naturligtvis har han fått älta i det här, typ "men hur fan kan det här bli en sån skitstorm". Även om det är enorma foliehattsteorier så är det ändå han själv som står i andra ändan som mottagare. Självklart har han nog funderat en hel del på det här innan, annars vore han ju konstig.

Jag tycker att han lägger fram det exakt som så många andra har gjort det här. Han var inte hemma (jag skiter fullständigt i eventuella diskussioner om att han hade "fejkat" sin flygbiljett och i själva verket låg skälvandes under sängen hemma) vid påringningen. Alla har sett samma jävla film, men fattar ändå inte att inget framkommer under konfrontationen med Fru Aschberg. Sen vadå, "Det här ska du få för" som hot? Hahaha...varenda helg slängs det nog förbannat många fler mycket mer direkt hot på krogen än det där. Sen som sagt videon i sig, precis som jävligt många har sagt så säger även Aschberg samma sak. Det är INGA nyheter alls, inte ens nära en nyhet. Vem som helst kan googla fram samma skit.

Jag tycker att han tog upp det hela tämligen strukturerat och normalt. Än en gång, någon har ringt på dörren utan att få fram vad denne egentligen vill. Sen slängt upp en youtube video som raljerar om släkten Aschberg mm. Om de här nu som tycker att det är skäl nog för att mörda någon så blir jag rejält bekymrad, eftersom då sitter vi här med mängder med personer som har tveksam moral och psyke. Man mördar för fan ingen för sådana saker. Sen det där med giftmord och judiska konspirationer...det är bara för mycket...det går inte ens att skratta åt det.
Citera
2017-12-19, 01:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kan även vara så att han menar att han inte har svarat på något mejl eller har vi bevis på att en mejlkonversation har skett?

Rabani hävdade att han skickade mejl till Aschberg och att Aschberg svarade på det. Jag har inte sett några "bevis" för det, men det är praxis att arbeta på det sättet så jag väljer att tro på Rabani.

Rabani har inget motiv för att ljuga om en sådan sak. Aschberg har däremot ett motiv och det är att försöka distansera sig från Rabani, efter den senares död.
Citera
2017-12-19, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag har iallafall redan laddat ner den. Kan ju vara bra att ha i framtiden. För övrigt är hela MSM-reaktionen märklig. Först är det locket på i några dagar och sen går Aschberg själv ut och är med i bild och allmänt nervös. Märkligt. För övrigt hur kan han gå i god för sin fru när han själv var påväg till Kiruna? Hur länge var Aschberg i Kiruna? En dag? Kom han hem igår?

Men snälla, varför är det märkligt att massmedia inte skriver något om en väldigt okänd youtube kritiker? Naturligtvis ännu en judisk konspiration, eller? Det är ju ENBART pga dödsfallet han har blivit väsentligt mycket mer uppmärksammad.

Sen vadå gå i god för sin fru? När fan har han gjort det? Det ENDA han säger är ju att han själv var på jobbresa i Kiruna och att han vid tidpunkten satt på ett flygplan, medan hans fru fick ta mötet med Rabani. Hans poäng är ju ta mig fan totalt uppenbar. Det han mellan raderna säger är ju att han var på jobbresa = Han satt inte och gömde sig i skräck för Rabani inne i lägenheten, vilket Rabani försökte påstå. Han var inte hemma. Fruktansvärt enkel logik. Det har ingenting med att gå i god för någon. Lyssna på vad han säger och använd hjärnan istället för att höra saker som INTE sägs.

Citat:
Är det inte självaste rättsläkaren själv , men va trevligt att du gästar oss! Snälla berätta mer är du snäll, jag är idel öra.

Tycker du att det behövs läggas fram mer grundläggande information än så? Svårt att förstå grundläggande logik och förklaringar?

Citat:

Nja, tolkningsbart vad du försöker säga. Det enda Aschberg säger i sin tur är att HAN inte har kontaktat Rabani. Däremot kan säkerligen Rabani ha försökt kontakta Aschberg via mail. Dock får man nog anta att Aschberg har flera e-postadresser samt antagligen tar emot enorma mängder skräp/skit i sitt normala flöde.
Citera
2017-12-19, 02:10
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vi vet inte hur Rabani dog ännu, men det spekuleras mycket i tråden. Det spekuleras i att Lotta Aschberg visste om att han skulle mördas då hon "uttalade hot" mot Rabani. Därför är också ditt inlägg värdefullt i debatten då det är tydligt att hon inte känner till Rabani och då följaktligen knappast kan ha känt till att han skulle bli mördad. Några ser ju det orimliga i att familjen Aschberg skulle ha mördat Rabani men hävdar då att de i vart fall kände till att han skulle mördas.

Lotta Aschberg behövde inte veta vem personen Bechir Rabani var där och då det korta ögonblicket de pratades vid för att ändå veta att om någon satt sig upp mot Robert eller hans psykopatiska krets (vilket hon måste förstått en bit in i samtalet) att det kommer sluta med döden. Så hennes sista ord till Rabani var både ett hot och ett konstaterande. Det är väldigt enkelt att dra den slutsatsen om man ser om sekvensen ett par gånger och samtidigt läser av kroppsspråk och rörelser.
Citera
2017-12-19, 02:17
Medlem
TeamJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
att svara på ett mejl är inte samma ska som att ta del av mejlets innehåll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in