Citat:
Ursprungligen postat av
Nulb
Det är väl även möjligt att familjen helt enkelt inte har ork nog att lägga ut information om dödsfallet, tänker mig att det är jobbigt nog utan att behöva förklara saker.
Med tanke på det intresse som finns kommer sannolikt familjen förklara vad som hänt när allt lugnat ned sig, men vi måste ge dem tid att bearbeta detta. Det är trotts allt en nära familjemedlem de förlorat plötsligt. Jag kan inte föreställa mig hur de mår, detta är ett öde jag inte önskar någon.
Materialet han satt på ligger väl med största sannolikhet kvar på hans dator som numera ingår i dödsboet, även detta kommer sannolikt presenteras när det lugnat ned sig då Bechir nog gärna velat se det släppt.
Vid ett plötsligt dödsfall tänker man inte logiskt, tror det är för tidigt att dra slutsatser utifrån familjens tystnad. Det här är något oerhört personligt och jag har full förståelse för att de inte vill vara aktiva på sociala medier och spä på teorier/svara på folks frågor.
Låt de sörja ifred och så ska ni se att informationen kommer för eller senare.
Dödsorsak berättar man under begravning.
Om ingen obduktion genomförts och familjen verka vetat innan iom broderns inlägg innan hans död, så har förmodligen läkare sagt att han var sjuk. Kanske njurfel?
Han kanske var så aktiv för han visste han skulle dö? Det sista han ville uppnå innan sin död, göra något han ansåg meningsfullt, ett syfte här i livet.
Sen kan han såklart ha blivit förgiftad med och därför sjuk.
Alltså vet man inte om han blev sjuk efter han blev aktiv i media eller efter, självmord, förtäckt självmord?
(Kanadas rikaste man man+fru som hittades mystiskt döda, ansågs det att mannen dödat frun och sedan hängt sig, nu har de kommit fram till att "självmordet" var strypning, alltså strypta och upphängda.)
Fast Bechir har ramlat ihop, vilka problem i kroppen kan finnas då? Hjärta, njurar, hjärna, lever?