Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-21, 06:28
Bannlyst
Men har ni kommit fram till någonting alls i den här tråden?

Finns det nån koppling mellan Facebook, expo och Aschberg?

Facebook har ju suttit och raderat meddelanden som Rabani skrivit till andra i chatt.

Varför skulle de göra det? Det är ju helskumt.
Citera
2017-12-21, 06:57
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenganBej
han var med i någon podd ingric conrad. eller om han bara snackade med dem detta skedde 10 på kvällen där lät han glad hm

adjö det vet jag ju inte. vad jag säger är att om någon i min närhet dör och det ligger en lapp bredvid i hemmet är jag ganska säker på vad som har hänt. just saying.

RIP Bechir saknad

Du skrev ju det precis i ditt inlägg 06:07

han var väldigt glad sista dygnet sista intervjuen gjordes timmar innan han dog

obduktionen gjordes inte då han tog adjö

Hänvisa gärna till källa istället för ett flumsvar
Citera
2017-12-21, 08:05
Medlem
Ovanligt många har nämnt Rabanis dödsfall på min arbetsplats och förvånansvärt många tror att Robert Aschberg kan ha med det att göra, man vågar säga det helt öppet framför sina kollegor?

Och då jobbar jag på en "helvit" plats med majoriteten akademiker inne i stan!

Har det hänt något i Sverige som jag har missat? Jag trodde 99% skulle försvara juden in i det sista.
Citera
2017-12-21, 08:41
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komann
Ovanligt många har nämnt Rabanis dödsfall på min arbetsplats och förvånansvärt många tror att Robert Aschberg kan ha med det att göra, man vågar säga det helt öppet framför sina kollegor?

Har det hänt något i Sverige som jag har missat? Jag trodde 99% skulle försvara juden in i det sista.

Ja, det är verkligen förvånande men min vad jag tror personliga åsikt så stod Bechir för så mycket annat. Han var humanist ville förena folk istället för att polarisera. Hans familj har flytt från länder med en diktatur och en helt annan kvinnosyn än vad vi har i västvärlden, han märkte att Sverige höll på att förändras till det sämre. Kämpade för allas yttrandefrihet och demokrati. Stod upp för alla svaga och utsatta i samhället oavsett färg och politisk tillhörighet
Jag delade inte hans politiska åsikter men människan Bechir uppskattade jag. Hans "skötebarn" facebook gruppen WGM (white girls also matters) visade hur stort stöd han gav kvinnor som blivit trakasserade och våldtagna.
Citera
2017-12-21, 10:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenganBej
vill inte uttala mig om familjen då jag inte tror att de har varit så kalla jag tror bara att man lider med när någon lider psykiskt.
Ja hans bror skrev verkligen det exakt dagen före Bechir dog, han talar om psykiska boxar och hinder.

han stängde konton

han var väldigt glad sista dygnet sista intervjuen gjordes timmar innan han dog

obduktionen gjordes inte då han tog adjö

utåt sett gav man en samlad bild av att det var hjärtinfarkt även om det var alldeles för tidigt för dem att veta.

Jag tror inte det var något hat inombords jag tror det var hat UTIFRÅN

Fast om det rör sig om depression så kan man ha verkat hur glad som helst under dagen, vad man visar utåt är oftast långt ifrån sanningen när man mår dåligt.

Det är oftast den man minst anar det som tar sitt egna liv
Citera
2017-12-21, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det är väl även möjligt att familjen helt enkelt inte har ork nog att lägga ut information om dödsfallet, tänker mig att det är jobbigt nog utan att behöva förklara saker.

Med tanke på det intresse som finns kommer sannolikt familjen förklara vad som hänt när allt lugnat ned sig, men vi måste ge dem tid att bearbeta detta. Det är trotts allt en nära familjemedlem de förlorat plötsligt. Jag kan inte föreställa mig hur de mår, detta är ett öde jag inte önskar någon.

Materialet han satt på ligger väl med största sannolikhet kvar på hans dator som numera ingår i dödsboet, även detta kommer sannolikt presenteras när det lugnat ned sig då Bechir nog gärna velat se det släppt.

Vid ett plötsligt dödsfall tänker man inte logiskt, tror det är för tidigt att dra slutsatser utifrån familjens tystnad. Det här är något oerhört personligt och jag har full förståelse för att de inte vill vara aktiva på sociala medier och spä på teorier/svara på folks frågor.

Låt de sörja ifred och så ska ni se att informationen kommer för eller senare.
Dödsorsak berättar man under begravning.
Om ingen obduktion genomförts och familjen verka vetat innan iom broderns inlägg innan hans död, så har förmodligen läkare sagt att han var sjuk. Kanske njurfel?
Han kanske var så aktiv för han visste han skulle dö? Det sista han ville uppnå innan sin död, göra något han ansåg meningsfullt, ett syfte här i livet.
Sen kan han såklart ha blivit förgiftad med och därför sjuk.
Alltså vet man inte om han blev sjuk efter han blev aktiv i media eller efter, självmord, förtäckt självmord?

(Kanadas rikaste man man+fru som hittades mystiskt döda, ansågs det att mannen dödat frun och sedan hängt sig, nu har de kommit fram till att "självmordet" var strypning, alltså strypta och upphängda.)

Fast Bechir har ramlat ihop, vilka problem i kroppen kan finnas då? Hjärta, njurar, hjärna, lever?
Citera
2017-12-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komann

Just precis så är det, snackade med ett par polare om detta, de visste redan och att ashberg troligtvis låg bakom.
Snackade med farsan om det, han sa att man dör inte i hjärtinfarkt vid den åldern.
I fikarummet på jobbet så togs detta upp och även där så trodde de flesta att ashberg hade ett finger med.

ashberg är redan dömd utav folket, vad media skriver spelar ingen roll.
Citera
2017-12-21, 10:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Kompis
Just precis så är det, snackade med ett par polare om detta, de visste redan och att ashberg troligtvis låg bakom.
Snackade med farsan om det, han sa att man dör inte i hjärtinfarkt vid den åldern.
I fikarummet på jobbet så togs detta upp och även där så trodde de flesta att ashberg hade ett finger med.

ashberg är redan dömd utav folket, vad media skriver spelar ingen roll.

Intressant! Bland mina närmaste vänner (ca 200-250 st) så säger alla att Bechir förmodligen gick bort pga dåligt hjärta och att Ascbergs med 100% sannolikhet inte har något med killens död att göra.

Hur går vi vidare nu?
Citera
2017-12-21, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Hoppas vi nu kommer få se bilder med alla Bechir Rabani:s supportrar från hans begravning!
Hans anhöriga säger att han önskar detta, hur vågar någon av alla hans anhängare att säga nej då han offrade sitt liv för er!

Detta blir ju ett riktigt bra slut för BR!
Hoppas många går på hans begravning så han fåren stor begravning, som han ville.
Vila i frid.
Citera
2017-12-21, 10:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Dödsorsak berättar man under begravning.

Say what? Vem tar upp det, prästen? Aldrig varit med om att dödsorsak är något som trumpetas ut under en begravning. Visst, man kanske samtalar med andra på stället om det, tisslar och tasslar lite, men inte är dödsorsak något som ingår i begravningsförfarandet.
Citera
2017-12-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Say what? Vem tar upp det, prästen? Aldrig varit med om att dödsorsak är något som trumpetas ut under en begravning. Visst, man kanske samtalar med andra på stället om det, tisslar och tasslar lite, men inte är dödsorsak något som ingår i begravningsförfarandet.
På de begravningar jag varit på så har folk fått lämna uppgifter till prästen, ibland vill nära själva prata.
Har hört prästen säga X har i dag lämnat oss efter en tids sjukdom X
Eller hastigt lämnat oss efter ...
Begravningen ska vara ett avslut, ska de sörjande inte veta varför personen dog? låter märkligt.
Citera
2017-12-21, 11:08
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
På de begravningar jag varit på så har folk fått lämna uppgifter till prästen, ibland vill nära själva prata.
Har hört prästen säga X har i dag lämnat oss efter en tids sjukdom X
Eller hastigt lämnat oss efter ...
Begravningen ska vara ett avslut, ska de sörjande inte veta varför personen dog? låter märkligt.

Att i svepande ordalag beröra dödsorsaken som "lång tids sjukdom" eller "hastigt lämnat oss" är knappast att prata om vad personen dog utav. Fokus brukar ligga på vad personen gjorde under sin levnad och hur personen var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in