Citat:
Ursprungligen postat av
Kaita
Om strategin handlade om att lura in WL med hjälp av PP-informatörer och sedan slå undan benen, eller om den var att sabotera för PP (med hjälp av infiltratörer) vilket indirekt skulle hindra WL kan nog RF bäst svara på. Att den lyckades blev i alla fall bevisat.
Jag läste de där dokumenten innan de bröt, och reagerade mest med ett "meh".
Jag var inte med på mötet (vilket kan läsas ganska enkelt ur det faktum att jag omnämns i tredje person och att mitt namn inte är raderat), men de tankar som diskuterades var inte på något sätt hemliga utan närmast mainline i partiet vid det tillfället.
Vi försökte förstås inte få något tillslag mot Wikileaks till stånd, tvärtom hjälpte vi dem aktivt med serverutrymme och annat. Men vi visste också, att OM regeringen var dumma nog att beordra ett tillslag precis före valet, så som de gjorde mot The Pirate Bay, så skulle resultatet bli en markant opinionsförbättring för Piratpartiet.
Det är inte speciellt spännande material, tycker jag. Jag var säkert informerad om det mötet när det hände, men jag minns det inte idag, så det var inget som står ut som anmärkningsvärt.