Citat:
Ursprungligen postat av
jedimindshit
Hej!
Gjorde hel omskärelse för exakt 17 dagar sedan och allt hittills har väl gått bra. Hade kompress första veckan men efter det kört utan. Är inte helt säker på att alla stygnen är borta, är det spår av de som är det vita vid te.x frenulum? Kan inte vid slakt tillstånd helt dra bak förhuden helt än. Kommer liksom inte "över" till kanten på ollonet nedtill. Är det något jag ska öva på att göra för att "mjuka" upp lite? Annars ser det bra ut, förutom en svullnad på strängen också, som en utväxt-liknande grej. Det gör också lite ont (obehag, stick-liknande känsla) längst ner på kuken, där man liksom greppar för att runka, (vilket jag inte kunnat än, just pga det) Är det någon här som också känner igen det, och om det släpper? Som sagt, inne på 4 veckan nu, så antar att läkningen tar lite tid. Annars är jag nöjd och vid erektion ser den mycket finare ut.
Fan på tiden att göra det vid 30 år.. Det tog ett tag att samla mod. Minst sagt.
Ha det gott!
Kul att du tillslut fick mod att genomföra operationen, jag genomgick samma för 2 månader sen (25 år) hade liknande irritation är nu i vecka 9 och är i princip helt återställd, var på VC för 2 veckor sedan för att ta bort de sista stygnen och kontrollera att allt såg bra ut, vilket det som tur var gjorde.
Bara att böja sig och ta upp ett par strumpor var nästan övermänskligt i början, men nu så är det inga problem, lite ovant fortfarande javisst men det är bara att vänja sig. Runkade första gången efter ca 6 veckor, de kändes lite konstigt men det blir bättre å bättre så ingen fara på taket, får väl se när det kommer till samlag hur det känns, men har bestämt att vänta i alla fall 2 veckor till med det.
Mitt tips är ha lite tålamod det blir bättre kroppen läker successivt, lycka till!