Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-09, 20:22
Medlem
Eller dom tog bort en trång ''cirkel'' innanför förhuden som sitter runt ollonet, ser även ut som dom gjort ett snitt.
Citera
2018-04-09, 22:51
Medlem
Läkaren sa att efter 5 dagar så skulle jag börja dra ner huden för att töja den, men kan fortfarande inte dra ner den?
Citera
2018-04-20, 05:08
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblocker
Läkaren sa att efter 5 dagar så skulle jag börja dra ner huden för att töja den, men kan fortfarande inte dra ner den?

Hoppas du inte får som jag, kunde inte heller dra ner den efter dom där dagarna och skiten läkte ihop så nu ska jag tillbaka och göra om skiten nästa månad...

Gråter bara jag tänker på dom där feta sprutorna som ska ner i penis roten runt hela paketet, lokal bedövningen hjälper inte ett skit där nere 😭
Citera
2018-04-20, 05:18
Medlem
jedimindshits avatar
Hej!

Gjorde hel omskärelse för exakt 17 dagar sedan och allt hittills har väl gått bra. Hade kompress första veckan men efter det kört utan. Är inte helt säker på att alla stygnen är borta, är det spår av de som är det vita vid te.x frenulum? Kan inte vid slakt tillstånd helt dra bak förhuden helt än. Kommer liksom inte "över" till kanten på ollonet nedtill. Är det något jag ska öva på att göra för att "mjuka" upp lite? Annars ser det bra ut, förutom en svullnad på strängen också, som en utväxt-liknande grej. Det gör också lite ont (obehag, stick-liknande känsla) längst ner på kuken, där man liksom greppar för att runka, (vilket jag inte kunnat än, just pga det) Är det någon här som också känner igen det, och om det släpper? Som sagt, inne på 4 veckan nu, så antar att läkningen tar lite tid. Annars är jag nöjd och vid erektion ser den mycket finare ut.

Fan på tiden att göra det vid 30 år.. Det tog ett tag att samla mod. Minst sagt.

Ha det gott!
Senast redigerad av jedimindshit 2018-04-20 kl. 05:51.
Citera
2018-04-20, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Ska göra en omskärelse för lite trång förhud samt för kort sträng om några veckor och är nervös och får ångest som satan bara av att tänka på det usch! Tänker bara negativa tankar om något går fel och så är hela bananen körd för livet sen. Är det någon som kan upplysa mig om hur det speciellt känns efter och före en omskärelse?
Hur har det gått?
Citera
2018-04-21, 04:24
Medlem
Överväger omskärelse

Sedan 6-7 år tillbaka så har min förhud varit infekterad/ inflammerad (tror jag) och röd. Den är väldigt känslig och blir lätt irriterad vilket gör att det gör ont att onanera och ha sex. Jag har testat att använda oljor och andra krämer till förhuden och det hjälper väldigt lite. Det som däremot hjälper (temporärt) är starkare krämer som cortimyk och andra svampkrämer. Har även testat krämer som innehåller steorider och då känns det som smärtan i förhuden försvinner helt tillfället. Jag tror inte det går att få förhuden att må bra igen och inte vara irriterad eftersom det har gått så lång tid nu så jag överväger omskärelse. Men jag vill såklart att en expert ska bedöma detta åt mig och det ska inte vara en allmänläkare utan någon som har expertkunskap. Någon som vet vem man kan vända sig till?

Någon annan här på FB som känner igen sig med förhuden? Vad har ni för tips? Finns det någon kräm som jag kan ta?
Citera
2018-04-21, 05:04
Medlem
SvartaBjorns avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2018-04-21, 08:38
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenora
Sedan 6-7 år tillbaka så har min förhud varit infekterad/ inflammerad (tror jag) och röd. Den är väldigt känslig och blir lätt irriterad vilket gör att det gör ont att onanera och ha sex. Jag har testat att använda oljor och andra krämer till förhuden och det hjälper väldigt lite. Det som däremot hjälper (temporärt) är starkare krämer som cortimyk och andra svampkrämer. Har även testat krämer som innehåller steorider och då känns det som smärtan i förhuden försvinner helt tillfället. Jag tror inte det går att få förhuden att må bra igen och inte vara irriterad eftersom det har gått så lång tid nu så jag överväger omskärelse. Men jag vill såklart att en expert ska bedöma detta åt mig och det ska inte vara en allmänläkare utan någon som har expertkunskap. Någon som vet vem man kan vända sig till?

Någon annan här på FB som känner igen sig med förhuden? Vad har ni för tips? Finns det någon kräm som jag kan ta?
Du kan vända dig till en allmänläkare (ring din vårdcentral) eller en hudläkare (antingen på remiss från din vårdcentral eller ibland möjligt att söka själv t ex via telefon eller egenremiss) eller en urolog (samma sak men de kommer nog inte vilja träffa dig utan att du träffat någon om de andra först). Vem som är mest kompetent är personbundet men hudläkaren är troligen mest benägen att ställa korrekt diagnos (om det är en Lichen sclerosus eller inte). Om det är Lichen så ska du ha väldigt stark kortisonkräm och om du har tur så slipper du operation. I annat fall så kan du opereras. Om det blir operation så är det viktigt att den som gör det är duktig om det ska bli snyggt.
Citera
2018-04-21, 08:50
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenora

Känner igen mig i det du nämner och för min del har DERMOVAT hjälpt. En stark kortisonkräm som du smörjer i tre månader samtidigt som du töjer förhuden på egen hand oxå.
Röd och inflammerad stämmer in på vederbörandes problem och det har varit psykiskt jobbigt men med hjälp av Dermovat och töjning har det blivit bättre. Från början var förhuden som sandpapper och det var snustorrt. En släng av den där hudsjukdomen lichen s trodde läkaren kunde spela in.

Som ovan svarat dig skulle jag rekommendera att besöka VC och få en remiss eller låta doktorn skriva ut Dermovat åt dig.
Citera
2018-04-21, 16:59
Medlem
Roberys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedimindshit
Hej!

Gjorde hel omskärelse för exakt 17 dagar sedan och allt hittills har väl gått bra. Hade kompress första veckan men efter det kört utan. Är inte helt säker på att alla stygnen är borta, är det spår av de som är det vita vid te.x frenulum? Kan inte vid slakt tillstånd helt dra bak förhuden helt än. Kommer liksom inte "över" till kanten på ollonet nedtill. Är det något jag ska öva på att göra för att "mjuka" upp lite? Annars ser det bra ut, förutom en svullnad på strängen också, som en utväxt-liknande grej. Det gör också lite ont (obehag, stick-liknande känsla) längst ner på kuken, där man liksom greppar för att runka, (vilket jag inte kunnat än, just pga det) Är det någon här som också känner igen det, och om det släpper? Som sagt, inne på 4 veckan nu, så antar att läkningen tar lite tid. Annars är jag nöjd och vid erektion ser den mycket finare ut.

Fan på tiden att göra det vid 30 år.. Det tog ett tag att samla mod. Minst sagt.

Ha det gott!

Kul att du tillslut fick mod att genomföra operationen, jag genomgick samma för 2 månader sen (25 år) hade liknande irritation är nu i vecka 9 och är i princip helt återställd, var på VC för 2 veckor sedan för att ta bort de sista stygnen och kontrollera att allt såg bra ut, vilket det som tur var gjorde.

Bara att böja sig och ta upp ett par strumpor var nästan övermänskligt i början, men nu så är det inga problem, lite ovant fortfarande javisst men det är bara att vänja sig. Runkade första gången efter ca 6 veckor, de kändes lite konstigt men det blir bättre å bättre så ingen fara på taket, får väl se när det kommer till samlag hur det känns, men har bestämt att vänta i alla fall 2 veckor till med det.

Mitt tips är ha lite tålamod det blir bättre kroppen läker successivt, lycka till!
Citera
2018-04-23, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Känner igen mig i det du nämner och för min del har DERMOVAT hjälpt. En stark kortisonkräm som du smörjer i tre månader samtidigt som du töjer förhuden på egen hand oxå.
Röd och inflammerad stämmer in på vederbörandes problem och det har varit psykiskt jobbigt men med hjälp av Dermovat och töjning har det blivit bättre. Från början var förhuden som sandpapper och det var snustorrt. En släng av den där hudsjukdomen lichen s trodde läkaren kunde spela in.

Som ovan svarat dig skulle jag rekommendera att besöka VC och få en remiss eller låta doktorn skriva ut Dermovat åt dig.

tack för tipset! ang krämen Dermovat, om man använder den i 3 månader, tappar man inte känseln permanent på ollonet då? Känns som starka krämer kan skada "hudbarriären" efter ett tag. Sedan skrev du att den har hjälpt dig, men har den återställt "infektionen" helt eller har du fortfarande problem?
Citera
2018-04-23, 14:19
Medlem
jedimindshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robery
Kul att du tillslut fick mod att genomföra operationen, jag genomgick samma för 2 månader sen (25 år) hade liknande irritation är nu i vecka 9 och är i princip helt återställd, var på VC för 2 veckor sedan för att ta bort de sista stygnen och kontrollera att allt såg bra ut, vilket det som tur var gjorde.

Bara att böja sig och ta upp ett par strumpor var nästan övermänskligt i början, men nu så är det inga problem, lite ovant fortfarande javisst men det är bara att vänja sig. Runkade första gången efter ca 6 veckor, de kändes lite konstigt men det blir bättre å bättre så ingen fara på taket, får väl se när det kommer till samlag hur det känns, men har bestämt att vänta i alla fall 2 veckor till med det.

Mitt tips är ha lite tålamod det blir bättre kroppen läker successivt, lycka till!

Hej!

Helt klart värt det, hade ca 15-20 min sex för första gången med den nya kuken med tjejen igår, och oj vilken skillnad. På ett bra sätt. Inte alls känsligt på det sättet jag trodde! Det var mest toppen av ollonet som fick en försmak av vad som komma skall, men körde in hela paketet ett par gånger via missionären och det funkade absolut utan problem. Efter ca 20 min började det ömma och såg att det var liiiite blod från där stygnen hade suttit vid ollon-kanten så då avslutade vi för säkerhetsskull. Räknar med ett par dagars vila igen för att läka lite, men annars tror jag det faktiskt är helt klart för go-time, men kommer såklart vara försiktig och vänja kuk och sträng vid det nya livet hehe. Men all in all - 100% nöjd och som så många andra sagt: VARFÖR I HELVETE VÄNTADE MAN SÅ LÄNGE MED DETTA?! Let the fun begin!

Tack för mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in