2018-04-17, 18:57
Medlem
fabulas avatar
Ok, har precis konfronterat ytterligare en tjej med att hon dejtat en annan snubbe under tiden vi har setts. Som tur r var det inte lngt gnget denna gng, s glad att man blivit sjuk vass p att lyssna p varningsklockorna och lgga ihop ett plus ett.

Kan ngon snlla frklara vad problemet r - varfr klarar inte tjejer att lgga ifrn sig Tinder i bara ngra veckor och hlla sig frn att trffa nya nr man r mitt uppe i serist dejtande? Har ngon ngra trix fr hur man undviker det hr problemet?

Har brjat konfrontera och ta upp "lgeskontroll" mycket tidigare, dvs frga vart man r p vg. r ju dock stor risk att man uppfattas som schizo och desperat nr man gr detta. Samtidigt tycker jag att skillnaden i dejtingbeteendet idag har frndrats radikalt med Tinder, vilket motiverar att man tar upp sna hr grejer tidigt som fan.

Till kontexten hr att de brudar jag trffar r i 30-rsldern och ligger antingen p eller strax under min egen niv, bde utseendemssigt, fysiskt, socialt och karrirsmssigt. Fr nstan knslan av att Tinder har hjlpt dessa annars alldagliga tjejer att "blomma ut" och att de inte kan hantera all den sjlvbekrftelse som de tidigare inte ftt i sitt liv utan Tinder?

andra sidan hller jag ju p och fular mig en del sjlv och ligger med yngre tjejer under tiden jag dejtar serist, framfrallt som frsvarsmekanism d jag vet att det ofta skiter sig nd pga problematiken ovan. D kan man skratta inombords istllet fr att bli deppig nr det serisa tar slut. Den stora skillnaden DOCK r att jag gr detta bde snyggt och diskret och har aldrig blivit ens i nrheten av pkommen.
Citera
2018-04-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Ok, har precis konfronterat ytterligare en tjej med att hon dejtat en annan snubbe under tiden vi har setts. Som tur r var det inte lngt gnget denna gng, s glad att man blivit sjuk vass p att lyssna p varningsklockorna och lgga ihop ett plus ett.

Kan ngon snlla frklara vad problemet r - varfr klarar inte tjejer att lgga ifrn sig Tinder i bara ngra veckor och hlla sig frn att trffa nya nr man r mitt uppe i serist dejtande? Har ngon ngra trix fr hur man undviker det hr problemet?

Har brjat konfrontera och ta upp "lgeskontroll" mycket tidigare, dvs frga vart man r p vg. r ju dock stor risk att man uppfattas som schizo och desperat nr man gr detta. Samtidigt tycker jag att skillnaden i dejtingbeteendet idag har frndrats radikalt med Tinder, vilket motiverar att man tar upp sna hr grejer tidigt som fan.

Till kontexten hr att de brudar jag trffar r i 30-rsldern och ligger antingen p eller strax under min egen niv, bde utseendemssigt, fysiskt, socialt och karrirsmssigt. Fr nstan knslan av att Tinder har hjlpt dessa annars alldagliga tjejer att "blomma ut" och att de inte kan hantera all den sjlvbekrftelse som de tidigare inte ftt i sitt liv utan Tinder?

andra sidan hller jag ju p och fular mig en del sjlv och ligger med yngre tjejer under tiden jag dejtar serist, framfrallt som frsvarsmekanism d jag vet att det ofta skiter sig nd pga problematiken ovan. D kan man skratta inombords istllet fr att bli deppig nr det serisa tar slut. Den stora skillnaden DOCK r att jag gr detta bde snyggt och diskret och har aldrig blivit ens i nrheten av pkommen.

Varfr g efter ngonting serist med kvinnor runt 30-rs ldern som redan kt kukkarussellen med andra mn?

Endast i ngot extremt undantagsfall skulle jag f fr mig att fundera p ngonting serist med en kvinna +25 som ngonting serist. En kvinna +25 och som trots betydligt strre valmjligheter p fortfarande inte har lyckats hitta en partner tyder p att ngonting r vldigt fel. I ngot extremt undantagsfall kan det kanske handla om en kvinna med extremt hga standarder och frtjnar att kunna ha det, men det r knappast normen.

ldre kvinnor har ofta ngot gammal frhllande med ngon annan kille och har blivit emotionellt skadade av det och det finns extremt ofta alltid ngot gammalt ex (eller engngsligg) i bakgrunden som hon r en typ av alfa-nka t, eller s r de professionella dejtare som helt enkelt r inkapabla att gra uppofringar som ett frhllande krver.

En ung oskuld har du helt andra frutsttningar att forma som du sjlv vill.

Och du r dmd att misslyckas med din "strategi", d du har hela dynamiken vrickad och fel. Det r KVINNAN som br agera kvinna och frga dig skit som "var r vi p vg?" och frska styra dig mot ett monogamt frhllande. Du beter dig som ett fruntimmer nr du gr s.
En kvinna med sunda och konservativa vrderingar kommer att jobba fr det vilket en vanlig basicbitch som hnger p Tinder i vstvrlden inte kommer ha ngot intresse av. S du kan behva resa till stllen dr det finns en hgre koncentration av sdana kvinnor.

Dopaminkickarna som en tinderbrud fr av alla likes och matchningar ger henne ofta mer tillfredsstllelse n vad det gr att binda sig vid en och samma man. Att f krlek och uppskattning och kuk frn en enda man r helt enkelt inte tillrckligt.
Senast redigerad av BrunoC 2018-04-17 kl. 19:33.
Citera
2018-04-17, 19:35
Medlem
Hej!

Mitt tinder gold krnglar. Har raderat kontot och gjort nytt konto ganska mnga gnger fr att jag velat testa lite saker. Nu fr jag meddelandet "du har verskridit antalet gnger du kan testlla ditt kp efter att du terskapade ditt konto".

Hur kommer jag frbi detta?
Citera
2018-04-17, 21:00
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Varfr g efter ngonting serist med kvinnor runt 30-rs ldern som redan kt kukkarussellen med andra mn?

Endast i ngot extremt undantagsfall skulle jag f fr mig att fundera p ngonting serist med en kvinna +25 som ngonting serist. En kvinna +25 och som trots betydligt strre valmjligheter p fortfarande inte har lyckats hitta en partner tyder p att ngonting r vldigt fel. I ngot extremt undantagsfall kan det kanske handla om en kvinna med extremt hga standarder och frtjnar att kunna ha det, men det r knappast normen.

ldre kvinnor har ofta ngot gammal frhllande med ngon annan kille och har blivit emotionellt skadade av det och det finns extremt ofta alltid ngot gammalt ex (eller engngsligg) i bakgrunden som hon r en typ av alfa-nka t, eller s r de professionella dejtare som helt enkelt r inkapabla att gra uppofringar som ett frhllande krver.

En ung oskuld har du helt andra frutsttningar att forma som du sjlv vill.

Och du r dmd att misslyckas med din "strategi", d du har hela dynamiken vrickad och fel. Det r KVINNAN som br agera kvinna och frga dig skit som "var r vi p vg?" och frska styra dig mot ett monogamt frhllande. Du beter dig som ett fruntimmer nr du gr s.
En kvinna med sunda och konservativa vrderingar kommer att jobba fr det vilket en vanlig basicbitch som hnger p Tinder i vstvrlden inte kommer ha ngot intresse av. S du kan behva resa till stllen dr det finns en hgre koncentration av sdana kvinnor.

Dopaminkickarna som en tinderbrud fr av alla likes och matchningar ger henne ofta mer tillfredsstllelse n vad det gr att binda sig vid en och samma man. Att f krlek och uppskattning och kuk frn en enda man r helt enkelt inte tillrckligt.

Haha "kuk-karusellen". Anledningen r givetvis att man vill ha ngon utbildad med vuxna vrderingar, samt ej fr gammal fr att fda barn och d hamnar man i ldersspannet 26-32, oavsett vad man sjlv r i fr lder ver 30.

Absolut, kper hela argumentet att det utbud som r vrt att ha sinar upp i ldrarna men det finns fan bra tjejer i 30-rsldern ocks bara att de r s jvla svra att snrja. Ingen aning om det r pga hgre konkurrens, lgre utbudet eller deras sinne som r upfuckat som du skriver. Slutar hursomhelst alltid fr mig att ngon annan Tinder-snubbe kommer in och frstr...

Det vriga hller jag till stor del med om. Anledningen att jag ibland beter mig som en cuck (fruntimmer) och frgar "vart de knner att det r p vg" r att man slipper brnna tid p fel brudar. Om man inte knner ngot efter en knapp mnad s knns det rtt orlimligt att det r ens sjlsfrnde menar jag...
Citera
2018-04-17, 21:27
Medlem
fabulas avatar
Frga om Tinder Gold. r jag den enda som upplever att det till 50% r samma jvla nunor som kommer upp som latenta likes hela tiden?

De brudar som kommer upp fr mig r antingen de jag redan legat med och dumpat, alternativt brudar som ser hyfsat OK ut men nd har ngon form av tillkortakommande. (typ hstansikte, konstiga kroppar eller utbytesstudenter)

Det sjuka r allts att det r SAMMA jvla face kommer upp gng p gng trots att jag med all skerhet VET att jag swipat bort dessa t helvette.

r det fr att de sitter och startar om sina konton och sveper som ganlningar eller finns det ngon koppling till mitt facebook-konto mntro d jag obviously matchat med gamla liggen tidigare?
Citera
2018-04-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Aldrig upplevt en kille anvnda s mnga emojis som du. Frvrigt, intressant konversation..

Ja jag verdriver endel ibland, hehe. Spammar litegrann.
Men knslan r att du kan ju spela ett helt annat spel med utlndska tjejer, bajs kiss prutt knulla rulla. Mycket funkar, sga samma sak p svenska tjejer, njae.
Citera
2018-04-17, 22:39
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Ja jag verdriver endel ibland, hehe. Spammar litegrann.
Men knslan r att du kan ju spela ett helt annat spel med utlndska tjejer, bajs kiss prutt knulla rulla. Mycket funkar, sga samma sak p svenska tjejer, njae.

I just ditt fall str jag dock p de svenska tjejernas sida. Ngon form av klass r efterstrvansvrt...
Citera
2018-04-17, 23:23
Medlem
Man blir ju stundtals lite nyfiken p vad som gr att vissa lyckas till skillnad frn oss som inte lyckas alls. Om det bara handlar om utseende i sin mest grundlggande form, eller om signaler man snder (eller inte snder), vilket man som man inte alltid tnker p. Kanske en hel vetenskap det dr. Var r alla kvllskurser i mnet?
Citera
2018-04-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
I just ditt fall str jag dock p de svenska tjejernas sida. Ngon form av klass r efterstrvansvrt...

sch, dom r fr trkiga svenska tjejer. Bde sexuellt och intellektuellt, frsts finns undantag. Det r svrt att ha intressant snack med dom, men du och jag p den dr len som du freslog tidigare skulle nog bli ungefr lika kul som ens svenskadejter, vi tnker tyvrr helt olika.

Frvrigt skulle vi inte sluta munhuggas nu? Bjud p en stdad konversation sjlv d.
Eftersom vi numera ska hlla vnlig ton i den hr trden s. Hr kommer en annan d,
Mr Tindergame vriga i trden!

Komigen nu, upp med konversationer. Jag visade faktiskt den hr konversationen fr min utlndska dejt och hon asgarva och sa "that's soo good, lool!", well i know, hi hi hi. Tror jag visat den tidigare i trden men inte frklarat mitt tnk.
Om ni ska posta era konversationer, frsk tminstone vara analytiska, skriv varfr ni sger vissa saker, osv s aspbergare och vi vriga lgbegvade kan frst.

Nu step:ar vi upp vrat game hr. Nu fr det vara slut med "TJENA GUBBAR, HH TINDER PLUS HUR FUNKA D?".
Rtt meningslst att posta vriga konvon d det bara var "okej vart ska vi ses dr vilken tid" grejor. Spelet r det jag visar helt enkelt. Tycker ni vriga kan gra s ocks, cut the crap. Visa det som gr skillnaden.

Konvofest let's get started!

http://i65.tinypic.com/ajo0lc.png
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-04-17 kl. 23:37.
Citera
2018-04-17, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Man blir ju stundtals lite nyfiken p vad som gr att vissa lyckas till skillnad frn oss som inte lyckas alls. Om det bara handlar om utseende i sin mest grundlggande form, eller om signaler man snder (eller inte snder), vilket man som man inte alltid tnker p. Kanske en hel vetenskap det dr. Var r alla kvllskurser i mnet?

Utseendet r det enda som betyder ngot, tyvrr. (Fr att f trffar dvs.)
Citera
2018-04-18, 00:01
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
sch, dom r fr trkiga svenska tjejer. Bde sexuellt och intellektuellt, frsts finns undantag. Det r svrt att ha intressant snack med dom, men du och jag p den dr len som du freslog tidigare skulle nog bli ungefr lika kul som ens svenskadejter, vi tnker tyvrr helt olika.

Frvrigt skulle vi inte sluta munhuggas nu? Bjud p en stdad konversation sjlv d.
Eftersom vi numera ska hlla vnlig ton i den hr trden s. Hr kommer en annan d,
Mr Tindergame vriga i trden!

Komigen nu, upp med konversationer. Jag visade faktiskt den hr konversationen fr min utlndska dejt och hon asgarva och sa "that's soo good, lool!", well i know, hi hi hi. Tror jag visat den tidigare i trden men inte frklarat mitt tnk.
Om ni ska posta era konversationer, frsk tminstone vara analytiska, skriv varfr ni sger vissa saker, osv s aspbergare och vi vriga lgbegvade kan frst.

Nu step:ar vi upp vrat game hr. Nu fr det vara slut med "TJENA GUBBAR, HH TINDER PLUS HUR FUNKA D?".
Rtt meningslst att posta vriga konvon d det bara var "okej vart ska vi ses dr vilken tid" grejor. Spelet r det jag visar helt enkelt. Tycker ni vriga kan gra s ocks, cut the crap. Visa det som gr skillnaden.

Konvofest let's get started!

http://i65.tinypic.com/ajo0lc.png

Att kritisera bajshumor r inte munhugg.

Den andra konvon var helt okej. Fortsatt utan intellektuell touch frvisso.

Jag har redan lnkat ett antal konvos. Och nu har jag bara skrivit med en de senaste tv veckorna. Trff nr 3 p torsdag.
Senast redigerad av anteri17 2018-04-18 kl. 00:06.
Citera
2018-04-18, 00:06
Medlem
anteri17s avatar
Rrande signaler etc. Sjukt mnga killar klr sig uselt och har inget sinne fr estetik i bilder p sig sjlva eller p sin milj. Jag har vissa studiekompisar som gr runt i reebook walkingskor, fula trycktshirtar etc.

Problemet r att mnga r omedvetna om sitt icke existerande estetiska sinne.

Gr det skit ksn man gra en del utseendemssigt. En vettig kropp kan man lsa p 18 mnader...

Bry er om saker. Bo stdat, fixa till inredningen. Kp inga fula klder. Brja trna. Duscha p morgonen. Etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in