2018-06-09, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
...Jäh är just för att fler människor ska våga skriva på sociala medier, vilket också det har blivit. Hot funkar inte längre.

Men ni får fortsätta lägga upp vad enskilda människor skriver. Har ni nått att göra iallafall.

Dra åt helvete! När du inte kan svara skriver du istället en roman.

Du kan inte svara på en enkel fråga. Frågan var: "varför använder du det som någon form av argument som på något vis skulle läggas till din fördel i debatten?" Du hade kunna ha hållit käften nämligen istället för att skriva "sådärja, nu kommer hatet fram" eftersom det var meningslöst författat.

JAH använder "hatet" som svepskäl för att tysta människor, inte för att skriva något själva. Deras typ dominerar och förstör Sverige. Det är deras eget fel att de inte kan argumentera för varför det ska ske.
Citera
2018-06-09, 13:07
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
JAH använder "hatet" som svepskäl för att tysta människor, inte för att skriva något själva. Deras typ dominerar och förstör Sverige. Det är deras eget fel att de inte kan argumentera för varför det ska ske.
Precis. Gruppen använder ospecifikt ”hat” som argument för att tysta andra. Det är också påtagligt att de INTE har någon egen egentlig substans utan bara vill tysta människor.

Det är som en masspsykos som drivs på av ett (troligen) relativt litet antal tongivande personer. Ett tydligt exempel är trådkändisen chefredaktör Eva Burman på Eskilstuna-Kuriren. En doldis som vunnit stor uppskattning inom medierna framförallt genom dreven mot Granskning Sverige. Genom medierna har #jagärhär stor makt i Sverige.

För bara några dagar sedan fick Eva Burman ett pris som ”Årets Inspiratör” av Dagens Media:
Årets Inspiratör
Eva Burman
"Lokaltidningarna har mindre resurser och är mer sårbara för hot och hat. Ändå är det Eskilstuna-Kuriren som har lett bevakningen av den nya vågen av organiserat näthat från högerextremister. Mitt i stormen stod Eva Burman, orädd och rakryggad, och ledde sin redaktion mot nya stordåd."
https://www.dagensmedia.se/medier/ev...diehus-6918494

Stora ord: ”hot och hat”, ”den nya vågen av organiserat näthat från högerextremister”, ”Mitt i stormen stod Eva Burman, orädd och rakryggad, och ledde sin redaktion mot nya stordåd.

Teatraliskt, osakligt och #jagärhär i ett nötskal kan man tycka.
Citera
2018-06-10, 02:15
Medlem
Citat:
Gunnel Gomér Glasskamp?
Jag tror att Hanif Balis aggressiva uthängningar av tre kvinnor hänger ihop med MEDs valkampanj. Just nu tycks Hanif göra vad han kan för att trotsigt utmana partiledningen (m) och den tidigare munkavlen. Hanifs mediala samarbete med Nyheter Idag, Katerina Janouch, MEDs partiledare Sadé m fl är övertydligt.

Kanhända jobbar Hanif på att bli utesluten ur (m)? Och upplockad av MED. Och därmed dragandes en rad (m)-väljare till MED?
Jag spekulerar i om Hanif Bali aspirerar på att bli partiledare för MED. Sadée kan ju enkelt kliva år sidan i sommar...

De tre dödshotade kvinnorna som en bricka i ett valtekniskt fulspel?

Skippa glasskampen, tänk i stället.

Detta är alltså "aggressiv uthängning" enligt en #jäh medlem så vi har någon sorts "bas" att navigera utifrån:
Citat:
Hanif Bali
6 June at 01:40
Såg att glasstillverkaren Ben&Jerrys hyllade gymnasieamnestin och ”Ung i Sverige”- asylaktivisten Fatemeh Khavari.

När media får tag på den ansvariga på Ben&Jerrys och intervjuade den så är det Soledad Pinero Misa. Hon yrade om vanliga politiskt korrekta sägningar.

Men varför har inte någon media skrivit om att Ung i Sverige-aktivisten Fatemeh Khavari delar bostad och är mantalsskriven hemma hos Soledad Pinero Misa?

Citat:
Hanif Bali
4 June at 00:15
Barbro Sörman, som är fd. distriktsordförande för Vänsterpartiet i Storstockholm jobbar alltså i Järvaskolan som svensklärare - jag kan inte tänka mig en annan yrkesroll eller arbetsplats där du har större kontaktyta med tjejer och killar som är drabbade av denna form av medeltida vanföreställda förtryck -

Hur kan Järvaskolans rektorer Leo Ahmed (fd vice ordförande för Vänsterpartiet Storstockholm) och Helya Riazat (syster till V-riksdagsledamot Daniel Riazat) - garantera elevers säkerhet när de uppenbart har en lärare med denna syn på hedersförtryck?

Detta sista följs sedan av en screenie av Barbros Twitter där hon säger:
Citat:
Moralpolis
@BarbroSorman
Jag växte upp i ett litet samhälle i Jämtland, Gällö. Vi hade en ständig pågående beef med grannsamhället, Bräcke. Om en tjej blev ihop med en kille från Bräcke så var hon körd.
Att vi tror att konflikter och hederskultur är nåt nytt i Sverige är skrattretande.
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-06-10 kl. 02:32.
Citera
2018-06-10, 02:56
Medlem
Verkar dock som att andra medlemmar i #jäh INTE skulle hålla med om att det är tal om uthängningar, för man gör väl inte skillnad från person till person?!

Citat:
Thomas Sundberg
Det här är offentliga uttalanden så hur menar du att de blivit uthängda?

Citat:
Raphael Mabo
De har hängt ut sig själva offentligt, videon innehåller exempel på offentliga uttalanden gjorde av offentliga samhällsdebattörer.

Citat:
Thomas Sundberg
Added by Mina Dennert on 8 April 2017
Stockholm, Sweden

Citat:
Raphael Mabo
Added by Helena Ringnér on 22 November 2016
Works at Raphaelmabo.se
Citera
2018-06-11, 18:05
Jag har inte följt det här jättenoga men det verkar som om JÄH håller på att självdör? Har man fått stopp på "näthatet" nu eller har Mina Dennert tröttnat på uppmärksamheten? Det framstår mer och mer som detta projekt inte var så genuint som man ville få det att framstå som. Konstigt eller inte.
Citera
2018-06-11, 18:52
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag har inte följt det här jättenoga men det verkar som om JÄH håller på att självdör? Har man fått stopp på "näthatet" nu eller har Mina Dennert tröttnat på uppmärksamheten? Det framstår mer och mer som detta projekt inte var så genuint som man ville få det att framstå som. Konstigt eller inte.

Mina står fortfarande som grundare och är medlem, hon har dock förflyttat sitt fokus på #nostranger och försöker tjäna pengar där även. Som tidigare avslöjats ett gäng sidor tidigare att det verkar inte trilla in så mycket mer skattebidrag, då hon har en ny ko i ladan.
Citera
2018-06-11, 22:14
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Mina står fortfarande som grundare och är medlem, hon har dock förflyttat sitt fokus på #nostranger och försöker tjäna pengar där även. Som tidigare avslöjats ett gäng sidor tidigare att det verkar inte trilla in så mycket mer skattebidrag, då hon har en ny ko i ladan.
Ja, det är den uppfattningen jag också har fått, att det hela tiden har handlat om Mina Dennert själv, i denna "ideella" statsunderstödda gruppering.
Citera
2018-06-12, 15:40
Medlem
Citat:
Tom Andersson Det krävs en alldeles särskild typ av arrogans för att kalla den ambitionen för "elitistisk", Rebecca Weidmo Uvell.
Bra svar av Hanna Lidström. Arrogant visste vi redan att RVU var men beskrivningen "särskild typ av arrogans" är ju faktiskt klockren.
Citat:
XXXXX XXXXXXXX Det krävs en alldeles särskild typ av arrogans...... som MP står för när man blundar för att var tredje kvinna i Sverige är rädd att gå själv på kvällen (eller dan i vissa förorter) att blunda för att 2017 så sker 19 våldtäkter per dag (det har inte blivit bättre).
Det krävs en speciell typ av arrogans som MP besitter att välja in islamister utan att förstå vad det innebär.
Det finns väldigt mkt mer att säga om MP, har inte tid att skriva en hel uppsats, läs
http://iotakt.se/miljopartiet-narcissisterna/
Dessutom är Rebecca U en av våra bästa grävande journalister.
https://uvell.se/2017/11/30/miljopar...ft-sedan-1994/

Citat:
Tom Andersson Hahaha. Förstår att du skämtar. kul, speciellt delen om att RWU skulle vara en grävande journalist. hahaha
Citat:
XXXXX XXXXXXXX Tom Andersson, det krävs något alldeles speciellt när man skämtar om när 2 personer blir kallblodigt mördade...
https://nyheter24.se/nyheter/politik...tacken-pa-ikea

Citat:
XXXXXX XXXXXX XXXXX XXXXXXXX mycket märklig människa, detta sk ”språkrör”...
Citat:
XXXXX XXXXXXXX Tom Andersson Du kanske inte gillar en grävande journalist som hittar dåliga saker i MP, S, LO m fl.....Du kanske bara gillar granskning från ett håll......
Citat:
XXXXX XXXXXXXX Tom Andersson MP är väldigt okunniga på många plan:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...las-islamister
Citat:
Tom Andersson Oj, där kom det mycket blandat hat på en gång. Nu handlade detta ju inte om personfrågor direkt utan repliken som Hanna tog på Rebecca.

Problemet med RWU är att det slinker igenom en massa faktafel som blir till lögner. Tror inte ens att hon själv kallar sig för en journalist utan debattör, för att undvika att just behöva vara saklig.

Tycker detta är ett ganska talande exempel på när man visar exakt vilka debatt-tekniker man har. Så fort man inte har något gensvar så slänger man ur sig att kritiken som riktas är "hat"

Hela tråden är kopierad in inlägget men om detta föredras att läsas på FB så finns tråden här:
https://www.facebook.com/expressende...%3A%22R9%22%7D

Detta är samma debatt-teknik man nyttjar sig utav i stora delar av #jäh svärmen.
Citat:
Tom Andersson
Added by Karin Wikström on 1 December 2016
Kommunalråd at Borås Stad

Hade varit intressant att få veta VAD i denna kritik som hatet finns, allt jag ser är att man länkar till artiklar där man visar vilket pucko (min åsikt) MP företrädaren är. Kanske någon av er som kan förklara för mig vart "hatet" i detta inlägg finns?
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-06-12 kl. 15:44.
Citera
2018-06-12, 20:33
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Tycker detta är ett ganska talande exempel på när man visar exakt vilka debatt-tekniker man har. Så fort man inte har något gensvar så slänger man ur sig att kritiken som riktas är "hat"

Hela tråden är kopierad in inlägget men om detta föredras att läsas på FB så finns tråden här:
https://www.facebook.com/expressende...%3A%22R9%22%7D

Detta är samma debatt-teknik man nyttjar sig utav i stora delar av #jäh svärmen.

Hade varit intressant att få veta VAD i denna kritik som hatet finns, allt jag ser är att man länkar till artiklar där man visar vilket pucko (min åsikt) MP företrädaren är. Kanske någon av er som kan förklara för mig vart "hatet" i detta inlägg finns?

Även kommit fler svar, personen gör bort sig så rejält och kan inte försvara sig. Bortkryssade personen har ett välformulerat ordspråk och visar total neutralitet. Hatet dem jagar är vad de själva skapar.
Citera
2018-06-14, 19:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Finns det någon som är med i gruppen som kan berätta om hur det ser ut från insidan - vad man har för operationer/evenemang och liknande?
Citera
2018-06-15, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Även kommit fler svar, personen gör bort sig så rejält och kan inte försvara sig. Bortkryssade personen har ett välformulerat ordspråk och visar total neutralitet. Hatet dem jagar är vad de själva skapar.

Och som en fin slutkläm så kommer det här, man tar ju sig för pannan:

Citat:
XXXXX XXXXX
Tom Andersson, varför kallar du faktaunderbyggd kritik för hat?

Citat:
Tom Andersson
XXXXX XXXXX varför kallar du hat för faltaunderbyggd kritik?

Han får alltså en direkt fråga på varför han klassar kritik som "hat" och visar med all tydlighet att han inte har något svar på den frågan utan det är bara "hat" för att man vågar ifrågasätta det han tror på.
Citera
2018-06-18, 12:24
Medlem
God Ton:

Citat:
Erik Gunnar Nyberg XXX XXXXX du, jag skiter rätt högaktningsfullt i vad du har att komma med. Men om du vill veta hur ett rimligt förhållningssätt är, så... Delar man ett inlägg som insinuerar nåt som efter kontroll visar sig vara felaktigt eller osant, eller ens tveksamt, och så kommer en lång svans av följare och skriver rasistisk goja och ondsintheter över en organisation som gör ett viktigt arbete, då GÖR MAN FÖR I HELVETE NÅT ÅT DET. Tar bort inlägget, korrigerar det, tar bort olämplig skit i kommentarsfältet (ja, det går bra att göra så, har inget med åsiktsfrihet att göra). Så, comprende?
Återigen visar #jäh medlemmar att dem vill att folk ska ta ansvar för vad ANDRA säger.

Citat:
Erik Gunnar Nyberg Så du anmärker på MITT språkbruk men följer hetsaren Hanif Bali? Du kanske borde slå upp ordet "dubbelmoral"?

Citat:
Erik Gunnar Nyberg Hanif Bali du är riksdagsledamot och så urbota jävla genomkorkad att du inte fattar att det ena inte utesluter det andra? Demokratin lever! Idiot.

Citat:
Erik Gunnar Nyberg För er andra som eventuellt HAR en hjärna att tänka med, min poäng är att Hanif Bali ignorerar folk som jiddrar om att Bilderberg "importerar rivningsfirman", men påstår att en person som kritiserar honom har dissociativ identitetsstörning, när han inte ens bemödat sig om att förstå vad kritiken består i.

Citat:
Erik Gunnar Nyberg XXX XXXXX eftersom du i en enda mening bevisar att du inte förstår yttrandefriheten ÖVER HUVUD TAGET, så... Jag diskuterar bara med imbeciller som sitter i riksdagen, simpletons som dig betackar jag mig för.

Next!

Citat:
Erik Gunnar Nyberg XXX XXXXX hur känns det att vara en korkad papegoja i en människokropp?

Citat:
Erik Gunnar Nyberg XXX XXXXX alltså jag fattar att det kan vara svårt att fatta enkla meningar när du har kort tid på dig, men nu har du haft flera timmar på dig. Finns det nån sfi-grundkurs på orten du bor?

Citat:
Erik Gunnar Nyberg XXXXX XXXXXXXX det går inte att "diskutera" sakfrågor med nitwits. Jag diskuterar bara saker med folk som har kunskap eller är villiga att införskaffa sig sådan, resten är som att banka sitt huvud i en vägg. I den här tråden sitter det t.ex. människor som på allvar följer Hanif fucking Bali, mannen som för ett par veckor sedan outade var en tjej på 17 bast bor, en tjej som är under konstant dödshot, och sen blir dom upprörda över att jag använder ett par jävla svärord. Det är inte friskt, och det är en hisnande dubbelmoral. Hanif Bali själv, en riksdagsledamot som är satt att styra vårt land, stifta lagar, ignorerar vidriga kommentarer som utgår från en nazistisk konspirationsteori men sitter och hojtar på mig. Det säger mig nåt, det gör mig ledsen men samtidigt jävligt nöjd att en enkel människa som jag så enkelt kan visa den vidrige Balis inkompetens och osäkerhet.

Citat:
Erik Gunnar Nyberg XXXXX XXXXXXXX Naaaw, det är så gulligt när vuxna människor har idoler..

Citat:
Erik Gunnar Nyberg
Added by Malin Rydell on 22 November 2016
Assistent at Novum Assistans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här