Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JensJohan
Nej, hur man än vrider och vänder på det kommer SD inte kunna få ett större inflytande, än i form av sitt passiva stöd. Om SD avser att fälla alla regeringar som inte vill förhandla med dem, är det enda som kan hindra ett extra val ett samarbete över blockgränserna. Både ett sådant samarbete och ett extra val riskerar bli problematiska för SD. Mest inflytande får man med en M-KD-regering, eftersom en sådan regering endast är en konsekvens av SDs påverkan och samtidigt lär föra en politik som ligger närmast SD, utan att de själva deltar i regeringen, samtidigt som de bekvämt kan sitta i opposition.
Om M och KD inte är beredda att minska invandringen finns det ingen som helst anledning för SD att stöda dem. Borgarna och de rödgröna för ju alltid liknande invandringspolitik vilket Reinfeldt och Löfven är ett bevis på.
Citera
2018-09-13, 20:30
Medlem
Jag tycker om alla trevliga människor men Sverige tar emot fler flyktingar än Finland Norge Danmark ggr4
Vår bostadsmarknad hänger inte med våra ungdomar får bo hos föräldrar till 30+
Sjukvård kollapsar Vem tar ansvar för det?
Jag stödjer SD för jag med flera blir rädd
Tycker detta inte är demokrati Vi som sitter o ser på tv dessa sandlåda miljonärer som ska styra Sverige
Och totalt ogiltig förklarar 1 miljon som tycker som jimmie åkesson
Han mobbas av löfven o kristersson
Tror Stefan löfven att tex svenskar kan fly till Japan och få bidrag och öppna kyrkor där vi skriker ut vårt budskap över Tokyo?
Citera
2018-09-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldorno
Om M och KD inte är beredda att minska invandringen finns det ingen som helst anledning för SD att stöda dem. Borgarna och de rödgröna för ju alltid liknande invandringspolitik vilket Reinfeldt och Löfven är ett bevis på.

Jo men någonting måste ju SD göra för de kommer inte att få inflytande genom att fälla regeringar. De kanske kan få högerpolitik om de stöttar en Allians men migrationen kommer inte SD att få påverka denna gång utan det kommer att bli en bred uppgörelse utan SD där.
Jävlas SD mycket så blir det garanterat sossarna fyra år till och det är bara hemskt.
Citera
2018-09-13, 20:33
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Hoppas de inte fegar ur nu bara. Åkesson kan ibland ge intrycket att han vill komma in i värmen med etablissemangshororna. Förhoppningsvis måste det ha gått in i skallen nu att de inte är hans vänner.

Med nuvarande helt värdelösa mandatfördelning för SD är det bara hålla linjen, rösta mot allting som inte är enligt deras mig program och säga att ingen har snackat med honom, hur kan de förvänta sig att han ska göra nåt annat?

De har redan gjort ett par efterhängsna inviter och fått ett långfinger så nu kan de ligga lågt bara.

Håller med dig 100%!

SD måste hugga ner jävlarna hänsynslöst.

En bra grej nu när vi väl fått mandatfördelningen klart, är att SD behöver inte stödja De RödGröna. De kan bara lägga ner sina röster så faller Alliansen.

Det är Alliansen som aktivt måste söka stöd hos SD. Annars är de rökta.
Citera
2018-09-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Mig veterligen finns det fler partier i riksdagen.
Hur som helst så har Åkesson inte lyckats att få med sig så mkt som ett enda parti.
Vilket naturligtvis är ett misslyckande.

Men varför fortsätter han att fjäska för moderaterna år efter år .
När han ändå alltid får ett nej

För att han innerst inne är en liten moderat, bara snäppet mer kränkt och avog till invandring.
Citera
2018-09-13, 20:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
För att han innerst inne är en liten moderat, bara snäppet mer kränkt och avog till invandring.

Eller för att M och Kd är de enda partier som har öppnat upp för samarbete även om de senare har backat igen så fort det blåser minsta lilla. Samt förstås att sossarna är helt blåsta, redan på Monas tid såg de det.
Citera
2018-09-13, 20:54
Medlem
idiamindadas avatar
SD och alla andra partier skall till varje pris leverera det de lovat sina väljare. Tyvärr är det Jonas Strömstedt som lyckats i särklass bäst.
Citera
2018-09-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Eller för att M och Kd är de enda partier som har öppnat upp för samarbete även om de senare har backat igen så fort det blåser minsta lilla. Samt förstås att sossarna är helt blåsta, redan på Monas tid såg de det.

Ja, eller just för att han innerst inne är en liten moderat i brunhögerkostym, precis som jag skrev. F.d. medlem i moderata ungdomsförbundet (inte SSU) och långvarig historik av fjäskande för M. Varför är det så känsligt för vissa att erkänna?
Citera
2018-09-13, 21:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Ja, eller just för att han innerst inne är en liten moderat i brunhögerkostym, precis som jag skrev. F.d. medlem i moderata ungdomsförbundet (inte SSU) och långvarig historik av fjäskande för M. Varför är det så känsligt för vissa att erkänna?

Inget jag känner till men det skulle inte förändra något av det jag skrev. Han ogillade Mona skarpt och ansåg att hon var så blåst att det inte gick att samtala med henne vilket var en korrekt observation och stämde överens med Göran Persson omdöme om henne. Sedan har det inte direkt blivit bättre med Juholt och Löfven. Sossarna är helt enkelt inte de vassaste knivarna i lådan och deras kompisar som de måste kompromissa med är ännu mer blåsta.

Allt detta är dock sekundärt då de konsekvent visat att de inte vill samarbeta med Sd och då får de väl acceptera att förlora regeringsmakten. Gilla läget istället för att ta på dig offerkoftan och stå där och gråta.
Citera
2018-09-13, 21:11
Medlem
Mooskys avatar
Jag tror inte SD får chansen med sina 62 mandat att fälla någon regering. Hot och skrämselpropaganda är sällan framgångsrikt och man ser också ett stukat extremhögerparti med nazism i grunden som nått sitt tak.
Segra eller dö får nog bli det senare i den här frågan. Deras enda fråga kan skötas på ett betydligt seriösare sätt.
Citera
2018-09-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldorno

Jo, fast jag är inte så säker på att de inte är beredda att göra det, även om de inte skulle sälja in det som en eftergiftåt SD.
Citera
2018-09-13, 21:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag tror inte SD får chansen med sina 62 mandat att fälla någon regering. Hot och skrämselpropaganda är sällan framgångsrikt och man ser också ett stukat extremhögerparti med nazism i grunden som nått sitt tak.
Segra eller dö får nog bli det senare i den här frågan. Deras enda fråga kan skötas på ett betydligt seriösare sätt.

Du råkade få med ett D för mycket där för när du kom in på nazistiska rötter måste du väl ha menat S eller hur?

Men om Sd kan fälla något block så måste det andra blocket hänga på, det är helt klart. Vi får väl se om alliansen ställer sig på alla fyra och tar emot Löfvens välsignelse den här mandatperioden också på samma sätt som den förra. Jag är inte helt övertygad om att de tyckte det var så skönt och tror inte att Löfven kommer ställa sig och ta emot Kristersson på det sättet men än är det en öppen fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in